1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Fruity loops rätisee ja paukkuu + muuta....

Viestiketju Keskustelua musiikkiohjelmista -osiossa. Ketjun avasi 69theye 20.10.2002.

  1. 69theye

    69theye Guest

    Onko kellään ollut ongelmia Fruity loopsin äänentoiston kanssa?
    Kuunnellessani biisejä joihin on lisätty hieman enemmän raitoja, alkaa stereot rätisemään niin vallattomasti.
    Onkohan ongelma äänikortissa (sound blaster 16) stereoissa vai myllyssäni (Pentium III 800mhz) vai olisiko se mahdollisesti koneen ja vahvistimen välisessä piuhassa. Pitäisikö olla paksumpi ja laadukkaampi, jotta data siirtyisi liukkaammin?

    Olen pitkänlinjan analogimies ja innostuin kokeilemaan digitaalisen musiikin tekemistä. Eli olisi pari muutakin kysymystä:

    Mikä äänikortin merkitys tietokone musiikin tekemisessä yleensä on? Onko olemassa muita hyviä ohjelmia musiikin tekemiseen kuten fruity loops? Mielestäni se ainakin vaikuttaa aika laadukkaalta. Olisi tietenkin hyvä kuulla mielipiteitä ennen kuin ostan koko version.

    Kiitokset mahdollisista vastauksista!
     
  2.  
  3. Ele

    Ele Member

    Liittynyt:
    20.10.2002
    Viestejä:
    10
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Saattaa olla vika äänikortissa tai koneen tehot eivät riitä.Äänikortin merkitys on aika suuri tietokone musan teossa.Muita hyviä musan teko ohjelmia on esim.reason ykkönen ja kakkonen,mut sillä on jo hintaa aika mukavasti,fruity on todella hyvä ja helppokäyttöinen ainaki mun mielestä ja melko edullinenkin vielä...
     
  4. verkkeli

    verkkeli Guest

    Itselläni oli myös rätinä ongelmii taannoin, mutta jostain fruityn asetuksista sain sen pois eli ei pitäis olla äänikortissa tai liitoksissa vikaa.


    Ohjelma riippuu tietysti siitä minkälaista musaa haluut tehdä. Ja haluatko tehdä samplet itse vai käyttää valmiita. Parhaat musan teko ohjelmat on eJayn tekemiä. Itse käytän Dance eJay 4:sta ja HipHop eJay 2:ta, joissa samplet valmiina (4:ssa n.5000 ja 2:ssa n.3500),mutta voi tehdä myös omia ja muokata valmiita ohjelmassa mukana tulevia sampleja. Noihin voi myös ladata muilla ohjelmilla tehtyjä sampleja.
    Ja noista löytyy scrachi generaattorii ja robottiääni editorii ja paljon muuta. SUOSITTELEN!

    Tuolta löytyy esittelyt kaikista eJayn ohjelmista:
    http://www.ejay-uk.com/
     
  5. Ele

    Ele Member

    Liittynyt:
    20.10.2002
    Viestejä:
    10
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Ainii meneppäs eka options --> Audio settings ja sieltä säädät buffer length:in johonkin 139ms:sään.Nii ja sit noista eJayn ohjelmista,nii niillä ei tee YHTÄÄN MITÄÄN! Ne on ihan p*r*e*s*t*,eihän niillä ite tehdä musaa vaan laitetaan palikoita yhteen niin et se kuulostaa hyvältä,etkä ole itse edes tehny niitä sampleja,melkein sama homma ku ennen legoilla et kun tehdään taloa nii laitetaan palikoita yhteen nii kauan et se näyttää talolta,vai mitä?
     
  6. mestari

    mestari Regular member

    Liittynyt:
    23.07.2002
    Viestejä:
    805
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    MISTÄ TON REASON OHJELMAN VOISI LADATTUA?

    KIITOS ETUKÄTEEN!
     
  7. 69theye

    69theye Guest

    Kiitoksia vaan kovasti asiallisista vastauksia! Lisää saa toki kirjoitella.

    Kysyisin vielä sellaista, että onko mahdollista muuntaa (käytätte ilmeisesti sanaa ripata?) esim. mp3 tiedostoja midi-muotoon. Tai miten yleensä on mahdollista lähteä tekemään remixiä jostain biisistä? Ymmärrätte varmaan mitä haen takaa.
     
  8. Ele

    Ele Member

    Liittynyt:
    20.10.2002
    Viestejä:
    10
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11


    En tiedä saako mp3
    3:sta edes midi muotoon,mut eti netistä sen kappaleen midi tiedosto jonka haluat remixata (jota on tietysti laitonta levittää julkisesti)ja lataat sen fruityyn,sitten kopioit sen melodian uuteen biisiin,aika vaikeasti tuli mut eiköhän se siitä lähde rullaamaan sitte,toivottavasti =)
     

Jaa tämä sivu