1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Virtualdub ei pelitä

Viestiketju VCD ja SVCD -formaatit -osiossa. Ketjun avasi Boombox 19.10.2002.

  1. Boombox

    Boombox Member

    Liittynyt:
    19.10.2002
    Viestejä:
    5
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Eli olen tekemässä AfterDawnin ohjeilla
    DVD --> XviD. Kaikki menee hyvin siihen asti kun Virtualdubilla pitäisi koodata leffa. Mielestäni kaikki on oikein tehty ohjeiden mukaan, mutta kun aloitan Virtualdubilla koodauksen niin job controllissa näkyy job1 ja job2.

    Sitten kun tuntien odottelun jälkeen job1 eli 1st pass on valmis niin job controllin mukaan pitäisi aloittaa job2 (2nd pass) mutta job control vaan ilmoittaa statuksessa että error, mistähän tämä johtuu?

    Kun katson hakemistoa missä pitäisi olla 1st ja 2nd pass niin ekan passin koko on muutamia megoja ja kakos passi näyttää vain 8kt. Ilmeisesti 1st pass tulee aivan normaalisti (koska job1 on done), mutta jostain syystä heti kun job1 on done niin job2:n tulee error. Kuinka saan Virtualdubin pelittämään?
     
  2.  
  3. Eza

    Eza Regular member

    Liittynyt:
    05.08.2002
    Viestejä:
    489
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Olet ilmeisesti cropannut liikkaa tai liian vähän. kokeile muuttamalla cropappauksessa yksi pykälä puoleen tai toiseen.
     
  4. Boombox

    Boombox Member

    Liittynyt:
    19.10.2002
    Viestejä:
    5
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Elokuva on anamorfinen widescreen 16:9 1.85:1, joten croppasin ylhäältä 4 ja alhaalta 4 näin sain korkeudeksi 352 ja 352/16=22 eli se pitäisi toimia, eikö? Mutta elokuvaan jäi vielä ihan pienet mustat palkit ylös ja alas, mutta ajattelin, että ne ei haittaa. Koska muuten olisin joutunut croppaamaan vähän kuvaa jos olisin cropannut silleesti että korkeus olisi ollu 21*16=336, joten croppasin vain 4 ylhäältä ja alhaalta. Kysymys: saako elokuvaan jäädä yhtään sitä mustaa palkkia ylös ja alas vai onko toimimattomuuteen syynä se että siellä on ihan pienet mustat palkit?
     
  5. Eza

    Eza Regular member

    Liittynyt:
    05.08.2002
    Viestejä:
    489
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    kokeiles pakata se divx:ksi, jottä näet onko se vika asetuksissasi vai XviD:ssa
     
  6. dRD

    dRD I hate titles Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    10.06.1999
    Viestejä:
    8,312
    Kiitokset:
    191
    Pisteet:
    143
    Muistithan ruuvata eka passin 2-pass, first passiksi etkä 1-pass:na vain talletellut sitä?
     
  7. Boombox

    Boombox Member

    Liittynyt:
    19.10.2002
    Viestejä:
    5
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Kyllä mulla oli eka passissa asetuksena 2 Pass - 1st pass. Mutta varmuuden vuoksi kokeilin koodata yhtä elokuvan kohtausta uudelleen, mutta ei vieläkään toiminut. Mutta keksin ratkaisun itse ongelmaan.

    Kun kaikki asetukset oli kohillaan ja oli aika savettaa 1st pass niin savetin sen, mutta en laittanut raksia "Add operation to job list and defer processing" -kohtaan joten Virtualdub teki heti 1 passin. Sitte kun 1st pass oli valmis niin tein 2nd passin ohjeiden mukaan ja kun oli aika savettaa niin en taaskaan laittanut tuohon "Add operation..." -kohtaan raksia. Näin sain elokuvan tehtyä ja näytti olevan ihan hyvä laatunen ja äänikin oli kohillaan.

    Vielä kysymyksiä. Teinkö nyt kaiken oikein, mutta ilman job controllia? Käsittääkseni tuossa minun tavassa on ainoastaan yksi huono puoli: kone ei automaattisesti ala tekemään 2nd passii ku 1st on valmis. Käsittääkseni job controllilla vaan pystyy laittamaan "töitä" jonoon, joten minun tavallanikin homman voi tehdä, mutta 2nd pass pitää käynnistää itse.

    Vielä muutama :). Eli jos teen elokuvat tuolla tavalla mikä minulla toimii minulla niin onko elokuvien laatu tai jokin muu huonompaa kun en tee koodausta "putkeen" job controllia käyttäen?
     
  8. dRD

    dRD I hate titles Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    10.06.1999
    Viestejä:
    8,312
    Kiitokset:
    191
    Pisteet:
    143
    Tuo on täysin toimiva tapa tuokin, erona on juuri tuo, että 2nd pass ei ala automaattisesti. Kuvanlaatu on täsmälleen sama ja muutenkin koko prosessi on juuri sama kuin job controlia käyttäen, jos sen tekee noin.
     
  9. Eza

    Eza Regular member

    Liittynyt:
    05.08.2002
    Viestejä:
    489
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Hassua vaan kun vika oli job controllissa. kokeile asentaa se uusiksi jos vaikka saisit job controllin toimimaan, sillä se on aika kätevä toiminto.



    drD eikö dvd->DivX suom. oppaassa oo vähän liikaa painotettu kohta tuo

    MUISTA LISÄTÄ RUKSI KOHTAAN Add operation to job list and defer processing!! TÄMÄ TÄYTYY TEHDÄ, MUUTOIN PAKKAUS EI TULE ONNISTUMAAN!.

    Jos kerran ilman tuota job controllia tulee saman laatuinen kuva kuin ilman sitä?
     
  10. dRD

    dRD I hate titles Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    10.06.1999
    Viestejä:
    8,312
    Kiitokset:
    191
    Pisteet:
    143
    Arvaatko montako kysymystä "tää ei toimi, **tun peelot!" -tyyliin tulisi, jos tuota ei sanottaisi?-)
     

Jaa tämä sivu