1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

wmv ja HD--TV

Viestiketju Digivideo-ongelmat ja -keskustelu -osiossa. Ketjun avasi matti3 20.12.2011.

  1. matti3

    matti3 Member

    Liittynyt:
    15.12.2011
    Viestejä:
    15
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Harrastuksena olen editoinut videota Pinnaclen 8-versiolla. Tietokone on ollut pois verkosta useita vuosia. Erehdyin laittamaan koneen verkkoon, Tästä seurasi Windows-xp päivitykset ja uuden virustorjunnan asennukset. Päivityksien jälkeen alkoi poltto
    tökkimään. Päivitin Pinnaclen Studio-HD ohjelmaan. Koneen suorituskyky oli kuitenkin niin matala, että työskentely oli tuskaa ja luovuin leikistä.
    Koska kamerastani, Canon EOS 500, saa ulos täyden koon 1920x1080 pikselin HD-videokuvaa niin löysin itselleni helppokäyttöisen videoeditorin. Tämä oli Windows Liven elokuvatyökalu. Kamera tuottaa tidoston mov formaatissa, ja Windows Live tukee tätä, kuten kameran jpg-kuvatiedostojakin. Harrastelijana olen tyytyväinen tuotteeseen.
    Etsiessäni uutta tv-laitetta, ja kysellessäni kauppiailta mitkä tv tuotteet tukevat Windodsin wmv formaattia jona elokuva tallennetaan, niin sain hitusen hitaita katseita ja ajattelin kysynkö hassuja. Minulla kun on jo ikääkin sen verran kertynyt.
    Asia selvisi kyllä sitten helposti kun minulla oli pari eri ruutukoon talennetta elokuvasta muistitikulla. Tikku vain kiinni ja katsomaan. Osassa vanhemistakin koneista löytyi tuki wmv tiedostoille, kunhan oli HD-TV.
    Vähän pitkä sepustus, mutta kysyn muiden arveluita ko. wmv formaatin tulevaisuudesta. En viitsisi iäkkäänä ostaa blu-ray härveleitä. Nuo muistitikutkin vielä halpenevat. Tarvetta ei ole myöskään kokoillan elokuvien tallentamiseen.
    Eli onko wmv tiedostoilla tulevaisuutta, vai onko tämä jo historiaa?
     
    Viimeksi muokattu: 20.12.2011
  2.  
  3. Bodomed

    Bodomed Regular member

    Liittynyt:
    18.11.2006
    Viestejä:
    362
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    WMV taitaa olla pysyvä niin kauan kun Windowskin. Koska on Window.sin oma video muoto. Ainoastaan WMV:n codec versio voi nousta ylöspäin. Melkein aina nuo alaspäin yhteensopivia. Wmv on melko suosittu juurikin tuon helppouden takia. Voisipa melkein sano että nyky aikana, jos laite toistaa divx etc formaatteja. Niin silloin myös WMV:tä.

    Eihän tuo ole parasmahdollinen codecci käyttää. Mutta kyllä ajaa asiansa harrastelijana
     

Jaa tämä sivu