1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Videoclipin (.mov) kuva ei näy, mutta ääni kuuluu.

Viestiketju Digivideo-ongelmat ja -keskustelu -osiossa. Ketjun avasi femina 29.11.2011.

  1. femina

    femina Member

    Liittynyt:
    29.11.2011
    Viestejä:
    1
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Hei!
    Olen taistellut tässä muutaman viikon jo videoclippien kanssa, ja nyt rohkenen kysyä apua.

    Ystäväni kuvasi järkkärikameran videotoiminnalla muutaman clipin ja lähetti ne minulle. Kyseessä on .mov päätteinen tiedosto. Pystyn katsomaan clippejä QuickTimerilla, jolloin kuva näyy ja ääni kuuluu.
    Haluaisin editoidta clippejä Windows Movie Makerilla, mutta jos siirrän ko. tiedostoja tuohon ohjelmaan, niin se tunnistaa ne pelkästään äänitiedostoiksi.
    Yritin siirtää clipit Avidemux 2.5 konverttiohjelmaan muuttaakseni formaatin .avi :ksi, mutta tämäkään ohjelma ei saa kuvaa näkymään, vaan pelkkä ääni kuuluu.
    Yrittäessäni toistaa clippejä VLC media playerilla, tulee virheviesti: "Sopivaa pakkauksenpurkumoduulia ei ole: VLC ei tue ääni- tai videomuotoa "apcn". Valitettavasti et voi itse korjata asiaa."
    Käytössä on siis PC ja Windows Vista käyttöjärjestelmä.
    Kokeilin toistaa clippejä myös kaverin macilla, mutta iMovie ei suostu tuomaan clippejä editointiohjelmaan.

    Mikäköhän tässä on nyt vikana ja mitäköhän pystyn tekemään, jotta saisin clippejä editoitua.

    Kiitos etukäteen vastauksesta! :)
     
  2.  
  3. mozilla

    mozilla Regular member

    Liittynyt:
    01.04.2005
    Viestejä:
    466
    Kiitokset:
    3
    Pisteet:
    28

Jaa tämä sivu