EasyDivX ja DivX:n tekoon liittyvä ongelma...

Viestiketju Digivideo-ongelmat ja -keskustelu -osiossa. Ketjun avasi topsu 08.10.2002.

Viestiketjun tila:
Viestiketju on suljettu.
  1. topsu

topsu Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11

Kysynpä tässä hieman kokeneemmilta DivX-guruilta, että miten hyvin tuo EasyDivX sopii *kohtuu*laatuisen DivX:n tekoon aloittelijalle? En tarvitse täysin DVD-laatuista kuvaa. Pääasia, että on VHS:ää laadukkaampi.
    Ohjelma antaa kuitenkin kaikki perusvalikot, Onhan tuo vähän karkeampi laadultaan numeroiden valossa mutta löytyykö lopputuloksesta merkittäviä eroja silmällä katsottuna?
    Olen ripannut tähän mennessä vasta yhden kohtuullisen DivX:n (aloittanut kuitenkin monia eri ohjeilla, joten tiedän perusteiden perusteet) ja olen lueskellut näitä "pro-ohjeita" joista nyt ei välttämättä saa kaikkea irti, kun ei tiedä mitä tekee.
    Käytännössä turvaudun yleensä n. 700mb:n DivX:n tilansäästösyistä ja mielestäni video on jo tarpeeksi hyvälaatuinen suhteessa laitteestooni. Vain tietyt huippuelokuvat menisivät kahdelle CD:lle. Mitä olen noita "huonolaatuisempia" leffoja TV-outilla katselllut, niin kelpo kuvaa ne antavat.

Toinen probleema liittyy Afterdawnin DivX:n teko-ohjeisiin, jotka käsittääkseni ovat jo aika lähellä sitä tasoa mitä vaaditaan laadukkaaseen otokseen. Tietenkin parhaat hienosäädöt tulevat vasta kokemuksen myötä... Noudatin ohjeita ja painaessani 'start' tehtyäni ensin 1. ja 2. otoksen, ohjelma valitti, että "cannot create log file" tms. Mikähän tähän saattaisi olla syynä? lisäksi filet (1. ja 2.) ilmoittivat tilakseen error kun niiden tilan pitäisi olla waiting ohjeen mukaan.

Eli: Onko EasydivX perseestä vai tekeekö sillä joku oikeasti hyviä DivX:ä kulutuskäyttöön? Mitkä ovat sen suurimmat heikkoudet?

Pahoittelen, että asia sivuaa aiempia topiceja, mutta halusin selvyyden vuoksi aloittaa uuden ketjun.

2.  
Viestiketjun tila:
Viestiketju on suljettu.

Jaa tämä sivu