1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Läppäri opiskeluun ja hdtv:n videolähteeksi

Viestiketju Kannettavat tietokoneet -osiossa. Ketjun avasi Rttu 18.08.2010.

  1. Rttu

    Rttu Member

    Liittynyt:
    18.08.2010
    Viestejä:
    6
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Terve!

    Olen etsiskellyt kannettavaa tietokonetta, jossa riittäisi ytyä kevyeen kuvan- ja äänenkäsittelyyn, sekä hd-videoiden pyörittämiseen. Pääasiassa kone tulee opiskelukäyttöön, mutta myös videolähteeksi hdtv:lle. Ehdottomia vaatimuksia koneelta on siis ainakin HDMI-ulostulo ja sopiva määrä vääntöä edellämainittuihin työtehtäviin.

    Jokseenkin ehdoton hintakattoni on 600 euroa.

    Silmiini osui tämännäköinen tarjous: Markantalo - HP Kannettava

    Onko tuossa jotakin huomautettavaa? Onko tuossa esimerkiksi riittävä näytönohjain?
     
    Viimeksi muokattu: 18.08.2010
  2.  
  3. ugge

    ugge Regular member

    Liittynyt:
    20.11.2007
    Viestejä:
    1,146
    Kiitokset:
    9
    Pisteet:
    48
  4. Rttu

    Rttu Member

    Liittynyt:
    18.08.2010
    Viestejä:
    6
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Olenko aivan aikaani jäljessä kun muistelen kuulleeni Acerin läppäreistä huonoa mm. ylilämpenemisen, akkukeston, näppäimistöjen ja muun käytännön toimivuuden kannalta? En ole viime aikoina kovin aktiivisesti seurannut merkkikohtaista keskustelua, joten tämä saattaa olla vanhentunutta tietoa. Muutenhan tuo kone näyttää spekseiltään oikein hyvältä.

    Kenelläkään kokemuksia/kommentteja mainituista koneista?
     
  5. ugge

    ugge Regular member

    Liittynyt:
    20.11.2007
    Viestejä:
    1,146
    Kiitokset:
    9
    Pisteet:
    48
    Itse olen ehkä hieman jäävi kommentoimaan koska olen viimeiset 5-vuotta Acerin läppäreitä käyttänyt joten kommenttini on varmasti puolueellinen.

    Tosin ei kyllä ole pahaa sanottavaakaan, ei yhtään rautavikaa, ei kertaakaan takuuseen, ei moitittavaa.
    Alle tonnin läppäireitä en tosin ole kokeillut, mutta eiköhän halvemmissakin versioissa ala olemaan laatu ihan kohdallaan.
     
  6. jkstone

    jkstone Guest

    No ite oon tota konetta jo aiemmin jollekkin suositellut, ja voin suositella edelleen.

    No eipä liian uutta asiaa ole. Mutta kuitenkin Omat Acerini ovat kestäneet hyvin.
    Olen niin sanonut jo useammassa ehdotuksessa, joten en jaksa toisella.
     
  7. juusto82

    juusto82 Regular member

    Liittynyt:
    01.02.2007
    Viestejä:
    103
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Niin mitä konetta olet suositellut jo jonkin aikaa?

    Tuo Markantalon HP näyttää mielestäni tosi hyvältä varsinkin kun olen etsinyt 7200 kierroksen kovoa. Ainoa haitta on Bluetoothin puuttuminen mutta enköhän sen kestäisi.

    Eniten kuitenkin askarruttaa tuo näytönohjaimen tehokkuus, sekä prosessori AMD Turion Tuplaydin, onkohan niistä mihinkään?
     
    Viimeksi muokattu: 20.08.2010
  8. jkstone

    jkstone Guest


    Mielestäni tähän suosittelemaani koneeseen on aika monta linkkiä.
    Laitetaan nyt vielä kerran
    http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=21957

    No omasta mielestäni tuo Markantalon kone on aika onneton. Ainut hyvä asia on nopeampi kovo, muttei sekään pelasta yhtään mitään.
    Tehot ovat täysin onnettomat...

    Katoppa nyt vilä tota verkkokauan konetta.
     
  9. Rttu

    Rttu Member

    Liittynyt:
    18.08.2010
    Viestejä:
    6
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Kiitos kaikille neuvoista!

    Paikallisessa Citymarketissa törmäsin kuitenkin samanhintaiseen kannettavaan, joka on käytännössä muuten identtinen tuohon Markantalon HP:n kanssa, mutta tässä on hieman tehokkaampi tuplaydinprossu, isompi kovo, AMD Mobility Radeon 545v puolen gigan omalla muistilla ja vuoden F-Secure kaupanpäällisenä.

    Olisin varmasti muuten tilaillut tuon verkkokaupan vehkeen, mutta tuolta sain näppärästi kannettua kotiin samana päivänä niin lähti mukaan.

    PS. Nyt pyörii 1080p-video HDMI:n kautta nätisti LCD-tv:ssä, eli tehotkin on omaan käyttööni riittävät :)
     
    Viimeksi muokattu: 20.08.2010
  10. jarsaman

    jarsaman Regular member

    Liittynyt:
    05.01.2007
    Viestejä:
    2,038
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
  11. jkstone

    jkstone Guest

     

Jaa tämä sivu