1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Rec-tiedosto DVD-levylle?

Viestiketju Digivideo-ongelmat ja -keskustelu -osiossa. Ketjun avasi kajuran 16.08.2010.

  1. kajuran

    kajuran Member

    Liittynyt:
    15.07.2010
    Viestejä:
    28
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Hei!

    Kertokaa mihin muotoon kannattaa muuttaa rec -tiedosto, jotta sen voi siirtää DVD-levylle ja toistaa DVD-soittimessa? Minulla on käytössä vain Prjoect X -ohjelma.

    kiitos
     
  2.  
  3. Pihlis12

    Pihlis12 Active member

    Liittynyt:
    04.04.2006
    Viestejä:
    1,312
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
  4. vps358

    vps358 Active member

    Liittynyt:
    14.11.2009
    Viestejä:
    4,494
    Kiitokset:
    227
    Pisteet:
    93
    Ja vielä spesifisemmin Topparin ohjeet:
    Rec:hän on Topfieldin tallentavien digiboksien tiedostomuoto.

    Oma ketju topparista dvd:lle:
    1) Altair tallennusten siirtoon.
    2) Mpg2cut2 mainosten poistoon.
    3) ProjectX demuxaukseen.
    4) Rejig dvd:ksi muxaukseen
    5) Dvdshrink varsinaiseen polttoon, ehkä Neron avustuksella?

    T: Vesku
     
  5. kajuran

    kajuran Member

    Liittynyt:
    15.07.2010
    Viestejä:
    28
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Olen siis tuossa vaiheessa numero 3. Olen tehnyt rec-tiedostosta Demux -tiedoston, eli siitä tulee kaksi eri tiedostoa, kuva ja ääni erikseen. Sitten en ymmärrä miten tuo Rejig toimii, enkä ymmärrä tuota DVD Shrinkiä. Eli olen jämähtänyt tuohon kohtaan 4.
     
  6. vps358

    vps358 Active member

    Liittynyt:
    14.11.2009
    Viestejä:
    4,494
    Kiitokset:
    227
    Pisteet:
    93
    Rejig ei toimikaan kai kuin XP:llä, itse asiassa en ole kokeillut pelittääkö se edes XP SP3:lla, pitänee testata...
    Käytännössä homma pelaa siten, että ProjectX tekee kaksi tiedostoa, kuvan ja äänen erikseen, jotka Rejig sitten muxaa dvd-levyllä käytettyyn vob-muotoon. Siinä voi käyttää muitakin ohjelmia, joita on "pilvin pimein" ja joista on esimerkkejä annettu tuolla
    Dvdshrinkkiä ei välttämättä tarvita, mutta meikä kun on sitä tottunut käyttämään, niin...

    T: Vesku
     
  7. Pihlis12

    Pihlis12 Active member

    Liittynyt:
    04.04.2006
    Viestejä:
    1,312
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Rejig pitäs toimia kyllä ihan Win 7:ssakin, itse olen käyttänyt vistassa.
     
  8. kajuran

    kajuran Member

    Liittynyt:
    15.07.2010
    Viestejä:
    28
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    joo, mutta voiko joku kertoa mitä mun pitää tossa Rejigissä tehdä. Avaan sen ohjelman ja vaihtoehdoks tulee seuraavaa: DVD Backup, IFO Mode, DVD Author, File Mode, Settings ja Quit. Ja sitten kun kokeilen esim. avata File Mode, niin siihen tulee Job list, Stream list & Demuxing, ja Output file mihin tulee se tiedosto. Laitoin tiedoston siihen ja sitten koko ohjelma tilttasi. En tiedä lataileeko se jotain vai ei.
     
  9. Pihlis12

    Pihlis12 Active member

    Liittynyt:
    04.04.2006
    Viestejä:
    1,312
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Tästä on nyt aikaa kun tuota olen käyttänyt, mutta koitappa DVD Author.
     
    Viimeksi muokattu: 19.08.2010
  10. vps358

    vps358 Active member

    Liittynyt:
    14.11.2009
    Viestejä:
    4,494
    Kiitokset:
    227
    Pisteet:
    93
    Joo.
    1.) Rejig auki
    2.) Valitaan DVD Author
    3.) Valitaan siihen ruutuun se ProjectX:llä demuxattu videotiedosto (olikosenyt .m2v-päätteellä?)
    4.) Valitaan siihen ruutuun se ProjectX:llä demuxattu audiotiedosto (olikosenyt .m2a-päätteellä?), valinnan joutuu vaihtaan Kaikki tiedostot, muuten ei audiota näy
    5.) Annetaan kohdehakemisto (mielellään ihan eri kuin alkuperäinen) ja painetaan create ja annetaan mennä
    6.) Kun on valmista painetaan exit
    7.) Suljetaan Rejig kokonaan
    8.) toistetaan kohdat 1-8/muunnettava tiedosto Rejig välillä kokonaan sulkien

    T: Vesku
     
    Viimeksi muokattu: 20.08.2010
  11. Ozss

    Ozss Regular member

    Liittynyt:
    03.05.2007
    Viestejä:
    391
    Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    28
    Tuo 2. kohta on ihan turha, koska mainosten poisto voidaan tehdä helposti ProjectX ohjelmalla. :) Tuossa on hyvät ohjeet DVB-tallenteiden käsittelyyn ProjectX-ohjelmalla. http://fin.afterdawn.com/oppaat/arkisto/projectx_dvb.cfm Ja DVD:ksi muxaukseen kannattaa käyttää DVDAuthorGUI ohjelmaa. http://fin.afterdawn.com/oppaat/arkisto/dvd_authorointi_page_3.cfm
     
    Viimeksi muokattu: 20.08.2010
  12. vps358

    vps358 Active member

    Liittynyt:
    14.11.2009
    Viestejä:
    4,494
    Kiitokset:
    227
    Pisteet:
    93
    Ite olen mainokset pätkinyt aina tuolla mpg2tocut2:lla, enkä ole viittinyt ProjetX:ää sen enempää opetella kuin mitä "pakollinen" demuxaus vaatii. Tykkään enempi mpg2tocut2:n käyttöliittymästä ja dvd:tä on tullut käsitelyä jo yli sata suurinpiirtein vuodesta 2005 lähtien....

    T: Vesku
     

Jaa tämä sivu