Ostin eilen tuon United 4067M:n ja alkoi heti eilen kyrsimään, kun tulin tänne lueskelemaan juttuja. Tiedättekö, ottaako Anttila vastaan laitteen palautuksena, vaikka siinä ei ole mitään vikaa, jos vetoan siihen, ettei laite tue tekstityksiä? Missä mainoksessa virheellisesti sanottiin, että laite tukee tekstityksiä? Ajattelin viedä laitteen tänään takaisin ja hakea Yamadan huomenna. Vastailkaa nopeasti, jos tietoa vain löytyy. Kiitos jo etukäteen!
Eikös tuotteilla ole aina palautusoikeus vaikka niissä ei olisikaan mitään vikaa. Yleensä tuotteen voi palauttaa jos siihen ei ole tyytyväinen ja kaikki alkuperäispakkaukset löytyvät.
Joo, sain vietyä Unitedin takaisin ja nyt hain Anttilasta Philips dvd 737:n, joka oli viimeinen kappale (vrt. esittelykappale). Kapula tulee perästä, koska sitä niillä ei ollut jäljellä. =) Nyt alkaa se aurinko paistaa risukasaan.
Kahden viikon tyytyväisyystakuu on. Itse ostin kans saman Unitedin soittimen, kokeilin päivää alle kahden viikon ajan ja palautin Anttilaan.
Kyllä palautusoikeus on jos palautukseen on selvä syy. VAIKKA KYSEESSÄ OLISI TARJOUSTUOTE. Palautusoikeus ei koske alusvaatteita sun muuta roinaa tietenkään. Anttilan kuitissa lukee, että tuotteilla on 14 pv palautusoikeus ja kuitissa lukee, myös ne tuotteet, joilla ei ole palautusoikeutta. Ilmoitin TopTen-osastolla myyjälle, että laite ei vastannut odotuksiani ja myyjä otti laitteen vastaan ilman mukinoita.
Ainoastaan postimyynnissä on lakiin perustuva automaattinen palautusoikeus joka on 1 viikko. Useat postimyyntiyritykset tarjoavat asiakkaille kahden viikon palautusaikoja, mutta mikään laki ei niitä siihen velvoita. Samaten mikäli Gigantti tms. kauppa tarjoaa viikon tai jopa kuukauden palautusoikeutta, tekevät ne tämän ainoastaan asiakaspalvelullisista syistä. Mikään laki niitä ei tähän velvoita. Mikäli tuote on viallinen, on kauppias velvoitettu kohtuullisessa ajassa vaihtamaan tuote samanlaiseen tai asiakkaan suostuessa vastaavaan tuotteeseen tai korjaamaan tuote. Mikäli samaa tai vastaavaa tuotetta ei löydy tai muuten ei päästä sopimukseen, tulee kysymykseen kaupan purku. Ennakkopäätöksen mukaan, kohtuullinen aika viallisen tuotteen korjaamiseen tai vaihtamiseen on kolme kuukautta.
. Normaalissa kaupassa EI OLE mitään palautusoikeutta, jollei kauppa erikseen sitä myönnä. esim. ostat 5000€:n television ja huomaat kotona ettei se ei mahdukaan hyllyyn, sinulla ei ole palautusoikeutta ellei ole erikseen sovittu.
Kuten jo aikaisemmin ilmoitin, mikäli kuitissa lukee, että tuotteella on palautusoikeus, tuotteella on palautusoikeus. Tiedän kyllä, että palautusoikeus koskee todellakin lähinnä postimyyntiä, mutta asia on nyt kuitenkin näin. 3. KAUPAN PERUUTTAMINEN Kaupan voi peruuttaa, jos • myyjä siihen suostuu. Myyjällä on tällöin oikeus kohtuulliseen vahingonkorvaukseen, ns. purkurahaan. • liikkeellä on sellainen käytäntö. Monet tavaratalot antavat vapaaehtoisen vaihto- ja palautusoikeuden, jonka ehdot ne voivat itse päättää. • tavarassa tai palvelussa on virhe eikä sitä ole mahdollista tai kohtuullista muuten hyvittää, esim. korjaamalla virheen. • kyseessä on koti- tai postimyynti, jolloin tuotteen saa palauttaa 14 päivän kuluessa siitä, kun on sen on saanut Lähde: http://www.laki.fi kuluttajaneuvonta/Kaupan perussäännöt