1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Kotiverkko ongelmia myös ja paljon

Viestiketju Vapaata keskustelua -osiossa. Ketjun avasi jylppy85 04.10.2002.

1. jylppy85

jylppy85 Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    No ensimmäisenä ongelmana tuli vastaan se että emme saaneet kaapelia toimimaan ollenkaan, teimme sitten itse ns. käänteis kaapelin jolla pelitti jo jotenkin mutta ei oikein hyvin, vikana siinä oli se että toisen kone tunnisti koneet ja toisella ei edes omaa konetta, siten päädyimme siihen tulokseen että hommataan lpt ja com porteihin iskettävät piuhat joista comilla voi pelata jotenkin vaikka onkin aika hida ja lpt piuhalla siirreltiin dataa vaikka tosin sekin oli aika hidas, nyt kiinnostaisi saada tarkat ohjeet tuon käänteiskaapelin toimimista auttaviin asioihin kuten asetukset, mahdolliset ohjelmat yms...
    Liikkeessä käski hommata me wintoosan joka osaisi laittaa asetukset itsestään kuntoon mutta kun kaikki frendit sun muut on sanonut et se vaan luulee osaavansa kaiken mutta ei siitä ole mihinkään niin olemme pysyneet 98 wintoosassa, sitten vielä se että voiko noilla kaapeleilla niin sanoitusta laajakaistareitittää netin? olen lukenut että wingate niminen ohjelma osaisi tehdä sen mutta mene ja tiedä sitten että toimiiko sekään ilman kunnon hubia johon varoja ei ole ja mitä se tukee?

2.  
  3. Sid

Sid Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Mitä tarkoitat "kunnon hubilla"? Ihan normihubit maksaa 20-30 euroa.

4. kleino

kleino Guest

Koittakaapas tällaisia asetuksia:
    IP 192.168.0.1 ja toiseen esim 192.168.0.2
    subnet mask (aliverkon peite) 255.255.255.0

Liikkeessähän myyjät sanovat ihan mitä vaan että saisivat myytyä ohjelmia, mutta en usko että he luulevat osaavansa kaiken. Mikseivät frendisi sitten ole tulleet laittamaan nettiäsi kuntoon jos he kerran uskaltavat arvostella myyjiä tuolla lailla?

Aivan tottahan se on että win98 riittää kahden koneen verkottamiseen mallikkaasti, itse olen testannut tuota wingate-ohjelmaa ilman hubia ja hubin kanssa ja toimi hyvin, mutta se vaatii hieman asiantuntemusta että kyseisen ohjelman saa konfiguroitua oikein.

5. Jake

Jake Active member

Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    66
    Host koneeseen DHCP palvelin, niin pitäisi onnistua..

6. jylppy85

jylppy85 Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Kiitoksia avuista, mitäs tuo DHCP palvelin niinkun tarkemmin ottaen on, enköhän mä saa sen wingaten rulaan ja onko toi ip juttu varma, ite en kyllä tiedä uskallanko mennä muutteleen mut onneksi ne saa aina takaisinkin laitettua. ja yritän tyytyä ihan käänteiskaapeliin jos ja kun saan sen nytten toimimaan, ei ne kaverit osaa tälläsiä härveleit.

Jaa tämä sivu