1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

miten saan pakotettua pelin vaihtamaan 16:9 kuvasuhde 4:3?

Viestiketju Tietokoneen näytöt -osiossa. Ketjun avasi BitLoop 03.05.2010.

  1. BitLoop

    BitLoop Regular member

    Liittynyt:
    13.03.2005
    Viestejä:
    713
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    en tiedä tuliko oikealle aihealueelle mutta ongelma olisi siis tämä.. kun minulla on lcd näyttö jossa resoluutio 1440x900 ja haluaisin pelata vanhoja klassikkopelejä esim Blade Runneria.. niin se kyllä toimii mutta venyttää kaiken ylileveäksi. Eli miten saisin näytön/tietokoneen tajuamaan että kyseessä on vanha 4:3 kuvasuhteen peli ja että saisin ne mustat palkit reunoille

    alla infot tietokoneesta ja näyttiksestä jne..
     
  2.  
  3. Viljis

    Viljis Regular member

    Liittynyt:
    12.12.2008
    Viestejä:
    1,188
    Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    48
    Onkos pelissä resoluution valintamahdollisuutta?
     
  4. MattiMies

    MattiMies Regular member

    Liittynyt:
    22.03.2007
    Viestejä:
    417
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Näytön OSD:tä selailemalla saattaa löytyä 1:1-tilavalinta.
     
  5. BitLoop

    BitLoop Regular member

    Liittynyt:
    13.03.2005
    Viestejä:
    713
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    ei löydy pelistä mitään resoluutio mahdollisuuksia kun tämä on vuoden 1997 peli.. ei mitään asetuksia löydy. Ainoastaan värien kirkkautta voi säätää.. :D

    näytön OSD setupissa on vaan vaihtoehdot H.position, V,position ja OSD Timeout josta en tiedä mitä se tekee.. kellon kuva siinä edessä on.. :p

    mutta tosiaan itsekkin olisin olettanut että näytöstä tuo kuvasuhteen säätömahdollisuus löytyisi mutta ei näytä olevan.. ei taida silloin olla mitään mahiksia saada niitä mustia reunoja sivuille?
     
  6. alakoo

    alakoo Regular member

    Liittynyt:
    15.09.2008
    Viestejä:
    289
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Kokeiles asettaa shortcutin asetuksista run in window-ominaisuus päälle. Työpöytä taustalla parempi kuin venytetty kuva?

    edit: myös catalystista saattaisi löytyä jokin optio
     
    Viimeksi muokattu: 05.05.2010
  7. BitLoop

    BitLoop Regular member

    Liittynyt:
    13.03.2005
    Viestejä:
    713
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    hmm.. miten minä en jotenkin löydä koko run in windows kohtaa pikakuvakkeen asetuksista vaikka kuinka kauan olen etsinyt.. :D

    voitko ottaa kuvakaappauksen mistä näkisin missä se kohta on? käytän siis windows 7 itse..
     

Jaa tämä sivu