1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Satelliitti sydeemiä hankkimassa..

Viestiketju Muuta keskustelua kotiteatterista -osiossa. Ketjun avasi poisoned 09.05.2004.

  1. poisoned

    poisoned Regular member

    Liittynyt:
    25.04.2003
    Viestejä:
    774
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Eli oon ajatellu hommata tollasen Dreambox 7000S:n ja Triax-Multifocus peilin + kaikki muut pakolliset sydeemit..

    Kysymykset kuuluukin seuraavasti:

    Saako tollasen tutkan lätkästä kerrostalon parvekkeelle ilman kenenkään lupaa?

    Voiko tolle boxille tehä ite mitään jos menee softa sekasin?

    Miten pystyn kattomaan et mihin kaikkii satelliiteihi sais "yhteyden" tosta parvekkeelta? =P

    Ja onko toi lautanen tarpeeks iso vai pitäskö olla suurempi? (parvekkeelle ei kyl kovin suurta kehtais laittaa =) )


     
  2.  
  3. pallo79

    pallo79 Member

    Liittynyt:
    11.01.2004
    Viestejä:
    66
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    kannattaa kysyä isännöitsijältä tuosta lautasen istuttamisesta.
    yleensä sen on saanut laittaa kunhan se ei tuu parvekkeen reunojen yli.
    peilin koko riippuu siitä mitä haluu katella, mut kyllä se triax pitäis alkuun riittää, ainakin parvekkeella...
     
  4. msalmi1

    msalmi1 Member

    Liittynyt:
    03.04.2003
    Viestejä:
    28
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    -pienempi vaihtoehto olisi kääntömoottori+60cm lautanen. Ainakin Turussa näkyy ok. Olen nähnyt täällä jollain jopa ~40cm lautasen kerrostalon ikkunassa.

    -DreamBoxi on monipuolinen harrastuslaite (=vaatii paljon opiskelua ja säätämistä, käyttömukavuus ei ole aivan huippuluokkaa)

    -antennin suuntaus dreamboxilla on (minulle) mission impossible. Hanki Nokialainen viritin tai sitten erillinen signaalimittari lainaksi asennusta varten.

    -Dreamboksiin kannattaa asentaa virallinen versio pääkäyttikseksi ja muut softata ja imaget kovalevylle, niin kunnon sekoamisen vaara vähenee.

    -satelliitit ovat etelässä, Sirius(viasat) 5 astetta itään ja thor(canal+) 1 aste länteen.
     
  5. pede

    pede Regular member

    Liittynyt:
    26.12.2002
    Viestejä:
    240
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    triaxin multifocukseen mahtuu vielä astra ykköset 19,2 E ja hotbird 13 E. tulee "muutama" kanava lisää. max 30 asteen kulmalla teoreettisesti saat Astra kakkosia ja Eurobirdin (28 astetta e) jos haluaa thorinkin, mutta en ole kuullut tuollaisesta asennukseta. se 28,2 kiinnostaisi sikäli että siellä on paljon englanniksii. tosin osa keiloista ei osu suomeen mutta joissakin tulee "sivukeilaa" joillekin alueille jonka saisi sikaisolla peilillä.

    yleensä tuohon asennetaan thor 1 w, sirius 5 e, hotird 13 e ja astra 19,2 e.

    Noilla WAVEFRONTIER TOROIDAL 55 ja 90 antenneilla saakin sitten jo laajempia kulmia. 40 ja 50 luvataan.

     
  6. Jarpo

    Jarpo Guest


    Mielellään sitten hiljainen kääntömoottori. Kateellinen naapurinmummo kun valittaa pienistäkin äänistä..

    Kerrostalossa moottoria helpompi olis

    a) juuri tuo Triax multifocus
    b) Toroidal T90 (vielä parempi)
    c) ostat tavallisen 88cm:n perus-Triaxin johon teet tai ostat sivusyöttökiinnikkeet
     
  7. poisoned

    poisoned Regular member

    Liittynyt:
    25.04.2003
    Viestejä:
    774
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Eli eli.. Siis toi wavefrontier (90) ois parempi ku Triax? Oon kyl katellu sitä mut on aika kallis.. Saako sillä siis vastaanotettuu enemmän/"voimakkaammin" kanavia? Ja sitte tosta boxista: Nokialaista en tuu koskaan hankkimaan koska ne on perseestä, helppoja käyttää joo mutta muute surkeita.. (uskokaa tossa mua =) ) ja nyt ku oon vähä selaillu nii oon käsittäny että tota unilootaa voi muokata oikeestaa miten vaan, koska se pyörittää Linuxia? Ja sen sivulla oli et siin o 2x korttipaikkaa - eli siis siihe käy viasat & conax?? Ja semmone vielä että jos haluaa elää reunalla ja katella maksullisia maksuttomasti, niin onnistuuko tolla ilman mitää korttia vai pitääkö olla kortti? Iha vaa kyllä tai ei, ni kenenkään ei pitäs suuttua =)...
     
  8. pede

    pede Regular member

    Liittynyt:
    26.12.2002
    Viestejä:
    240
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    ihan kiukustumatta, on olemassa saitteja joilla voi jutella noista sat piraatti asioista, tämä ei ole niitä

    sen verran vinkkiä, että Viasat on muuttamassa salaustaan NDS:äksi, jollon sitä ei laillisilla tai laittomilla keinoilla tällä hetkellä katsota dreamboxilla

    NDS:ään myyvät vain lootia johon naitetaan kortti. CAMeja eivät myy kuluttajille. SMAT systemeissä CAMeja saa ainakin Ruotsissa.

    Siellä on kova älämölö tuosta muutoksesta.
     
    Viimeksi muokattu: 12.05.2004

Jaa tämä sivu