1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Tekstitys kiinteäksi AviDemux ohjelmalla

Viestiketju Käyttäjien tekemät oppaat -osiossa. Ketjun avasi friis 11.12.2009.

  1. friis

    friis Active member

    Liittynyt:
    25.02.2004
    Viestejä:
    1,203
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    TÄRKEÄÄ:
    Oppaassa käsitellään tekstityksen kiinteäksi lisäämistä Xvid (avi) videotiedostoon, opasta voi myös soveltaa muihinkin videoformaatteihin.

    Pakkausasetukset on heitetty lonkalta eli kokeile itse mikä kuvanlaatu tyydyttää sinua.

    Opas on kirjoitettu hyvin nopeasti, virheistä ja epäselvyyksistä voi kysellä/ilmoitella ketjuun tai minulle suoraan YV:llä.

    Jos tämä opas ei miellytä niin AD:n oppaat osiosta löytyy opas jolla tekstit saa kiinteiksi käyttäen VirtualDub:ia

    Jos onnistut ryssimään koneesi, käyttöjärjestelmäsi tai elämäsi käyttäessäsi tätä opasta on se sinun oma henkilökohtainen ongelma. En siis kanna vastuuta ohjeen toimivuudesta tai mahdollisista vahingoista.

    -----------


    Lataa ja asenna Avidemux. Ohjelman löydät http://www.download.fi tai ohjelman virallisilta sivuilta osoitteesta http://www.avidemux.org.

    1. Avaa avidemux.
    [​IMG]

    2. Mene File -> open ja avaa haluamasi video tiedosto

    [​IMG]

    3. Sen jälkeen valitse ylävalikosta Video -> Filters
    EDIT: ohjelman uusimman päivityksen myötä filters valikkoon ei pääse ennen kuin on valinnut halutun pakkaus koodekin (katso 8.kohta oppaasta).

    [​IMG]

    4. Valitse (1.) Subtitles. Ja (2.) Available Filters kohdasta Subtitler. Sen jälkeen klikkaa Configure

    [​IMG]

    5. Valitse tekstitystiedosto (.sub/.srt), fontti ja laita Encoding kohtaa Latin-1 Western Europe. Sen jälkeen klikkaa Set Size and Position

    [​IMG]

    6. Valitse haluamasi (1.) fontti koko ja (2.) siirrä tekstitys haluamaasi kohtaan.
    Kun fontti ja sijainti on kohillaan paina OK ja OK. Olet takaisin Video Filter Manager ikkunassa.

    [​IMG]

    7. Tarkasta että (1.) Active Filters kohdassa näkyy Subtitler. (2.) Preview:tä klikkaamalla voit vielä tarkistaa että teksti on oikean kokoista ja sijainti on oikea. Klikkaa Close ja pääset takaisin ohjelman pääikkunaan.

    [​IMG]

    8. Valitse (1.)Video kohdasta MPEG-4 ASP (Xvid). Audio saa jäädä Copyksi. Tarkasta että Format kohdassa lukee AVI. Tämän jälkeen klikkaa (2.) Configure.

    [​IMG]

    9. Valitse kohdasta Encoding Mode Video Size (Two Pass) ja Target Video Size kohtaa laita sama koko joka lähde videolla on. Muihin asetuksiin ei tarvitse koskea. Klikkaa OK.

    [​IMG]

    10. Valitse ylävalikosta Video -> Save Video... Valitse tallennus nimi, kansio ja klikkaa Save.

    [​IMG]

    11. Sitten vain odottelet...

    Viimeksi päivitetty 15.1.2010
    -friis
     
    Viimeksi muokattu: 15.01.2010
  2.  
  3. ertan

    ertan Member

    Liittynyt:
    12.06.2013
    Viestejä:
    83
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Ku otan sieltä preview että nään ne tekstitykset niin niitä ei näy? vaikka oon laittanu ne jne, näkyykö sitten ku convertaan leffan?
     
  4. friis

    friis Active member

    Liittynyt:
    25.02.2004
    Viestejä:
    1,203
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Kyllä ne pitäis näkyä Previewissä.

    EDIT: kannattaa kokeilla vaihtaa fonttia, tekstin näkymättömyys saattaa johtua siitä.
     
    Viimeksi muokattu: 15.01.2010
  5. kamk

    kamk Guest

    mulla sama ongelma, tekstit ei näy, eikä fontin vaihtaminenkaan auta. mitäs ny sit tehrään?
     
  6. friis

    friis Active member

    Liittynyt:
    25.02.2004
    Viestejä:
    1,203
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Kumma juttu, kokeilin vielä kerran ohjetta ja kyllä mulla tekstit tulee videoon. Kokeilin vielä varmuuden vuoksi useammalla eri fontilla ja erilaisilla tekstitystiedostoilla...
    Mikäs versio ohjelmasta käytössä?
     
  7. kamk

    kamk Guest

    versio on 2.5
     
  8. snoode

    snoode Member

    Liittynyt:
    31.01.2010
    Viestejä:
    6
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    mistä saa tuon fonttitiedoston? ei oo koskaan tullu eteen tollasta ttf. tiedostoa...
     
  9. friis

    friis Active member

    Liittynyt:
    25.02.2004
    Viestejä:
    1,203
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Ainakin Windows Vistassa ja Seiskassa fontit löytyvät kansiosta
    c:\windows\fonts
     
  10. snoode

    snoode Member

    Liittynyt:
    31.01.2010
    Viestejä:
    6
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    ei kyllä mulla lähe toimiin. löysin kyl noi fontit ku xp:ssä ne oli samassa paikassa. mut ku valitsi niistä jonku ja paino open niin ei se sit avannu. ei tapahtunu mitään. ja mulla kans sama ongelma tän fonttijutun jälkeen ettei näy tekstit previewissä
     
  11. Canisx

    Canisx Member

    Liittynyt:
    21.09.2008
    Viestejä:
    31
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Mistä Linux Ubuntuun sais noi teksitykset?
     

Jaa tämä sivu