1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Miten saada mustapohjaiset tekstit leffaan?

Viestiketju DVD-soittimet -osiossa. Ketjun avasi ipzu 08.04.2004.

  1. ipzu

    ipzu Guest

    Mulla on pari Anime-sarjaa, joissa on päällä englanninkieliset tekstit. Laitoin sitten niihin kiinteät suomenkieliset tekstit (itse suomennetut)(ohjelman nimeä en muista, mutta todella surkea...), kuitenkin... Suomenkielisiä tekstejä on mahdoton lukea alta paistavien eNg. tekstien "ansiosta". Miten saisin tekstit kiinteänä leffaan MUSTALLA pohjalla. mikä ohjelma tähän soveltuu parhaiten??? Poltin jaksot siis VCD:lle TMPGEnc:llä tehdyillä MPEG:illä.
     
  2.  
  3. cronos

    cronos Regular member

    Liittynyt:
    13.03.2003
    Viestejä:
    795
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    tmpgenc:llä jos koodaat ilman frameserveriä ni sulla on mahdollisuus lisätä ffdshow:n subit siihen eli ´lähde leffa nimettynä samaan kansioon samannimisiksi subien kanssa ja ffdshow-->configuration kohtaan subtitles ruksi ja kohta shadow strength = 100 ja positionista(bottom) säädät subit enkku subien päälle(jos ei ole). tolla tavalla saat ainakin mustat palkit tekstien alle. varmaan tossa vobsubissakin on mahdollisuus ton täys varjon tekemiseen (en oo varma).

    toinen vaihtoehto on muuttaa subit .ssa muotoon jossa määritellään musta varjo itse subi tiedostoon.

    http://divxbycronos.sytes.net
    tuolta ohjetta tohon tmpgenc+ffdshow koodaukseen.

     
  4. ipzu

    ipzu Guest

    kiitos, kaunis =)
     

Jaa tämä sivu