1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Citymarketin halpis-DVD

Viestiketju Yleistä keskustelua digitaalisesta videosta -osiossa. Ketjun avasi Spiritus 14.12.2002.

  1. make200

    make200 Regular member

    Liittynyt:
    26.11.2001
    Viestejä:
    258
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    poltahan dvd-videoksi niin toimii aina ;)
    (authoroit siis vobeiksi)
     
  2.  
  3. viili

    viili Member

    Liittynyt:
    16.03.2003
    Viestejä:
    8
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Eli ihan selkeesti edellisiä kirjoittajia lainaten.

    Oletan tässä että (s)vcd tai cvd yhteensopivat mpeg-1/2 tiedostot on saatu aikaan.

    Esimerkkinä toimintamallista

    -----------

    1. Authorointi VCDEasyllä (löytyy esim. dvdrhelp.com)

    Luodaan vcd normaalisti siten, että tehdään kovalevylle .CUE ja .BIN päätteiset image tiedostot. PBC (=play back control) kannattaa ottaa pois käytöstä, levyä käytettäessä välttyy menu & numeronäppäinten räpellykseltä.

    -----------

    2. Poltetaan *pelkästään* image_nimi.BIN -tiedostosta levy esim. CDRWIN 5.xx:llä.

    Asetuksista mode-2, packetsize: 2352, TOC: CD-ROM.

    -----------

    Nerolla ei kannata polttaa, tuota TOC -systeemiä ei saa ainakaan pakotettua -> ei toimi.

    Myöskään vanhemmilla CDRWIN:eillä ei polton asetuksia pääse muuttamaan -> ei toimi.

    Itse olen koennut edellisen toimivaksi systeemiksi. Luulisin (s)vcd imagen authorointiin käyvän minkä tahansa ohjelman kunhan seuraavat ehdot täyttyvät:

    - CD:llä on yksi sessio, yksi raita
    - PBC (play back control) aiheuttaa kaukosäätimen räpläämistä
    - Chapter merkinnät aiheuttavat pätkimistä
    - CD:n formaatti on ISO mode-2, 2352.. TOC CD-ROM (ei CD-XA!!!)

    Muuten ei baieri tunnista välttämättä levyä lainkaan, tai toimii tahmaten.

    Jos Baier ilmoittaa näppäinten koplaamisesta "NO DISC" ei mitään ole tehtävissä.

    Nämä olen omasta mielestäni itse todennut, laitteissa saattaa olla yksilöeroja foorumin juttuja lueskeltuani. Korjatkaa jos huomaatte räikeitä virheitä jutussani.

    ----------------------------------
    Death Comes in the Shape of Ohjus!
     
  4. Lintta

    Lintta Member

    Liittynyt:
    26.03.2003
    Viestejä:
    2
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Kiitti! Eiköhän se tästä nyt onnistu. En ole vielä kokeillu mut luulis et nyt toimii. täytyy vaan toivoa..
     
  5. buttzg

    buttzg Member

    Liittynyt:
    16.03.2003
    Viestejä:
    3
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Zeniitti:

    Onko toi raitisilmaformaatti oikeasti noin tehokas? Mun Baier on päällimmäisenä laitteena ja sen alla on kylmänä nököttävä Sonyn vhs...
    Vaikea uskoa että se toimisi kunnolla ihan yksikseen.
     
  6. zeniitti

    zeniitti Member

    Liittynyt:
    22.01.2003
    Viestejä:
    98
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    buttzg:

    Aluneperin laitoin dvd:n vahvistimen ja videoiden väliin. Siinä värit ei pysyny ku alle ½ tuntia. Siirsin soittimen ylimmäksi ja kuva saattoi pysyä värillisenä tunninkin. Kolo oli muutenkin ahdas, laitteiden päälle jäin vain pari senttiä tyhjää. Uudessa paikassa kuva pysyy värillisenä.

    http://koti.mbnet.fi/zeniitti/kuvat/jpg/tvtaso.jpg

    Kuvassa vasemman kaiuttimen alla on vanha Sonyn cd-soitin. Nykyisin paikalla on siis Baier.
     
  7. Seise

    Seise Member

    Liittynyt:
    01.04.2003
    Viestejä:
    8
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Ongelma 5.1 äänen kanssa :

    5.1 äänet toimivat muuten "moitteettomasti" , mutta woofferiin asti signaali ei jostain ihmeen syystä päädy.
    Jos otan signaalin suoraan soittimesta woofferiin ( en siis vahvistimen kautta ) , basso kuulostaa todella omituiselta, toistaen vain "terävät kolahdukset". Antoisa humina puuttuu kokonaan.
    Tämä on siis analogisilla lähdöillä, digitaalisista en osaa sanoa , koska minulla ei ole koaksi-liitäntää vahvistimessa.

    Tähän mennessä olen ollu yhteydessä Sonyn HelpDesciin ( vahvistin on Sonyn SDR335 ) ja Veikon koneeseen. Apua em. paikoista ei ollut. Olisiko täällä joku , joka osaisi auttaa?

    Tähän mennessä olen tehnyt :

    - Tarkistanut , että DVD-valikosta "Subwooffer" - ON

    - Kokeillut vahvistimen puolelta äänikentät

    - Uusinut piuhat ( nyt on "tech-link":in kullatut piuhat )

    - Vaihtanut soittimen, koska luulin aluksi, että vika on soittimessa. Ei ilmeisesti ole ( tai sitten minulla on huonoin tuuri tällä planeetalla )

    Kiitos avusta,
    Seise
     
  8. ahb0607

    ahb0607 Guest

    Näyttääkö teiän baier DVD-R levyjä?
    Omani suostuu näyttämään vain DVD+R levyjä.
     
  9. komppi

    komppi Member

    Liittynyt:
    13.01.2003
    Viestejä:
    6
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Kyllä minulla ainakin nakyy DVD-R ja DVD+R levyt. DVD+RW levyt toimivat siten, että laittaa levyn sisään ja sammuttaa virran Baierista ja käynnistää sen uudestaan DVD+RW levy sisällä niin silloin se yleensä suostuu tunnistamaan levyn. Kokeile tuota temppua, jos DVD-R levy ei muuten toimi.
     
  10. drinksu

    drinksu Member

    Liittynyt:
    19.04.2003
    Viestejä:
    2
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Noi vcd:t sain itse ainakin toimimaan vaikka poltin ne Nerolla (versio:5.5.9.0). Poltin cd:lle 5 videota; 4 lyhyttä (n. 2 min) ja yhden pitkän (vähän alle tunti). Aluksi ei toiminut ja latasi vain, mutta luettuani tätä palstaa hetken sain joltakin hyvän vinkin, eli laitoin mp3-cd:n ensin asemaan ja tämän jälkeen vasta vcd kiekon. Baier ei reagoi mitenkään tähän levyyn ja mitään kuvaa ei ilmesty, mutta sitten kun painaa MENU-namiskaa kaukosäätimestä, niin ilmestyy valikko, josta voi valita näytettävän videon numeronäppäimellä ja video alkaa näkymään. Itselläni videot näkyvät vain pari sekuntia alusta, mutta kun videoa kelaa niin se sitten näkyy loppuun saakka kunnolla. Kannattaa varmaan kokeilla.
     
  11. pastor

    pastor Guest

    To Seise!
    Oletko koittanut kumpaakin subbarin kanavaa, kuulostaa vaan et olisi vaihe väärinpäin eli kokeile vaihtuuko ääni yhtään kun käytät johtoa vaikka eka + ja sit - RCA liittimessä. Toinen vaihtoehto vois olla että olet valinnut etukaiuttimien kooksi Large jolloin ei anna tarvittavan suurta impulssia subbarille ja tämä saa vain kaikkein kovinta tehoa vaativalla osuudella impulssin, koita vaihtaa etukajarien kooksi Normal tai Small jos siinä soittimessa on nämä valinnat(en tunne soitinta). Kolmanneksi voisi olla et subbari ei ole aktivi-mallia jolloin sun vahvistin jaksaa kyllä sitä käyttää mutta DVD:ssä ei riitä potku kyllä muuhun kuin tuohon pieneen kolahdukseen( et kertonut oliko käytössäsi Aktiivi-Subbari vai ihan normaali elementti laatikossa).
     
  12. eCu-

    eCu- Member

    Liittynyt:
    24.04.2003
    Viestejä:
    45
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Tänään kävimen moisen Baierin 903n sittarista kainaloon nappaamassa. Hyvin hyrrää. Tosin en ole testannut kuin 2 DVD:llä ja 1 SVCD:llä [http://www.sunpoint.net/~kartza/baier903/], kaikki kolme toistuivat mukisematta. Kelpo peliltä vaikuttaa näin ensisilmäyksellä.
     
  13. ktsys

    ktsys Guest

    Tämä toimi minulla: ennen crackiä VCD tai SVCD levyt eivät toimineet, nyt toimii...

    - Luukku auki
    - koodi: 2 1 1 9 ( VCD support ON)

    - koodi: 2 1 1 0 ( VCD support OFF)
     
  14. eCu-

    eCu- Member

    Liittynyt:
    24.04.2003
    Viestejä:
    45
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Mä en sa toimimaan tota aluekoodin vaihtoa. Mystistä. Ku kaikilla muilla pelaa.. Mulla tosin on uudempi versio kuin esim tuossa sivuilla jotka mainitsin.. Saattaa olla jotain tekemistä asian kanssa.
     
  15. pede

    pede Regular member

    Liittynyt:
    26.12.2002
    Viestejä:
    240
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    ktsys

    eipä sun vcd hackis toiminu mun baierilla

    kumpaankaan suutaan ei muutosta. cdrwinillä binistä poltetut toimii ennen ja jälkeen molempien numerosarjojen näpyttelyä ja nerolla oikein cue:sta poltetut eivät

    reagoiko kone sulla mitenkään näpyttelyysi muutoin kuin että vcd:t toimii?
     
  16. Donatus

    Donatus Guest

    Onko kellään tietoa mitä VIRTUAL JA VOCAL napeista tulevat merkinnät tarkoittavat, ne on kyllä jonkunlaisia audio efektejä, mutta mitä mikin merkki tarkoittaa...?
     
  17. komppi

    komppi Member

    Liittynyt:
    13.01.2003
    Viestejä:
    6
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    eCu:

    Vcdhelpin sivuilla on aluekoodin vaihto myös Baierin uudemmalle firmware versiolle.
    Koodi: 728180


    ktsys:

    Kummalla firmware versiolla toi vcd on/off koodi toimii?
     
    Viimeksi muokattu: 05.05.2003
  18. m77

    m77 Regular member

    Liittynyt:
    16.09.2002
    Viestejä:
    445
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Kyllä tuo vcd on/off koodi tuntuu "toimivan" tällä vanhemmallakin firmwarella. Koodin näppäiltyäni laiton video-cd leffan masiinaan ja nyt vasempaan yläkulmaan ilmestyi teksti PLAY VCD, ennen tuli vaan PLAY. Ei taida silti vehkeen toimintaan mitenkään vaikuttaa...
     
  19. eCu-

    eCu- Member

    Liittynyt:
    24.04.2003
    Viestejä:
    45
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Juu kiitos sinulle komppi. Tuo koodi toimi moitteettomasti. Muuta noista SVCD:stä vielä että hassua kun yhden sain toimimaan, jonka poltin imuttamastani imagesta, mutta itse koostamani SVCD:t eivät toimi.. En ymmärrä
     
  20. mestari

    mestari Regular member

    Liittynyt:
    23.07.2002
    Viestejä:
    805
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Joo minäkin ostin tollasen Citymarketin 99€ DVD-soittimen ja mulla ei ole mitään hajua näistä DVD hommista, mutta luin kuitenkin sieltä sun täältä tätä theardia. Eli mulla on avi. tiedostoinen elokuva ja pitäis saada näkyy tossa laitteessa. Kuinka pitää polttaa se elokuva Nerolla? Pitääkö muita juttuja tehdä ennen kuin on valmis katsottavaksi DVD-soittimessa?(luulisin). Vai pystyykö edes avi. elokuvaa kattoo tolla?

    KIITOS ETUKÄTEEN!!
     
  21. m77

    m77 Regular member

    Liittynyt:
    16.09.2002
    Viestejä:
    445
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Afterdawn -> Artikkelit -> Käännä DivX-elokuvat tekstityksineen VCD-muotoon.

    Ja poltto-ohjeet löytyykin sitten tästä viestiketjusta.
     

Jaa tämä sivu