1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

s/pdif äänet dvb-kortilta äänikortin kautta stereolle

Viestiketju Muuta keskustelua kotiteatterista -osiossa. Ketjun avasi lamikr 06.04.2004.

  1. lamikr

    lamikr Member

    Liittynyt:
    19.02.2004
    Viestejä:
    6
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Saattaa olla typerä kysymys, mutta minulla on technotrendin 2.1 DVB-C premium kortti jossa
    on J2 liittimessä pinni nro 4 joka on tarkoitettu s/pdif äänien ulostuloon. Nyt haluaisin johtaa tästä äänet emolevyn äänikortin kautta ulos stereoihin mutta en ole ollenkaan varma onko se mahdollista.

    Emolevyssä minulla on NForce2 s/pdif input ja output pinnejä sekä RC kaapelia varten s/pdif outputtia koneen takana.

    Pystyn ohjaamaan normaalit tietokoneen äänet emolevyn s/pdiffin outin kautta stereoille mutta tällä hetkellä DVB-kortista vien äänet omalla kaapelilla stereoille.

    Pitäisikö olla mahdollista saada DVB äänet ulos myös emolevyn S/PDIN outputista jos yhdistän DVB-kortin S/PDIF output pinnin emolevyn S/PDIF input pinniin? Olen yrittänyt tehdä tämän mutta ainakaan vielä en ole saanut mitään ääniä ulos. (Ei kai minun pidä yhdistää noita ground pinnejä jotenkin)

    Alla on luettelo sekä emolevyn että DVB kortin pinneistä.
    Technotrendin J2 liitännän pinnit
    pin 1 composite out
    pin 2 +5V
    pin 3 blue out
    pin 4 s/pdif output
    pin 5 green out
    pin 6 right audio out
    pin 7 red out
    pin 8 left audio out
    pin 9 not connected
    pin 10 ground

    NForce2 emolevyn s/pdif pinnit

    pin 1 ground
    pin 2 none
    pin 3 ground
    pin 4 s/pdif in
    pin 5 +5v
    pin 6 s/pdif out

    Mika
     
  2.  
  3. josk

    josk Member

    Liittynyt:
    08.11.2002
    Viestejä:
    63
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    En tiedä tuosta yhdistämisestä mitään, mutta mä ostin tohon 18 egellä lisäliitin paketin, joka liitetään juuri kyseisiin pinneihin. Kyseisellä paketilla saa suoraan vietyä SPDIF-äänet sellaisenaan vahvistimelle.
     
  4. lamikr

    lamikr Member

    Liittynyt:
    19.02.2004
    Viestejä:
    6
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Ongelmana on että minulla on vahvistimessa vain
    yksi ei optinen input paikka digitaalisille äänille ja tarvitsen sitä äänikortille.

    Oliskohan mitään keinoa muuttaa spdif:stä tulevaa dataa valokaapelille jolloin saisin dvb kortin kytkettyä digi vahvistimen digiliittimiin?
     
  5. pjh

    pjh Regular member

    Liittynyt:
    07.02.2003
    Viestejä:
    451
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    No kyllä pitää. (En tosin ota vastuuta jos jotain palaa ;) )
     
    Viimeksi muokattu: 08.04.2004
  6. josk

    josk Member

    Liittynyt:
    08.11.2002
    Viestejä:
    63
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
  7. pommari

    pommari Member

    Liittynyt:
    22.04.2004
    Viestejä:
    1
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Mulla on samanlainen nForce2 emolevy, Abit.
    Enpä ole liittämistä optiselle äänelle sitä kautta koittanut vaan ajattelin rakennella tälläisen...

    http://www.vdr-portal.de/board/portal_vdrinfo.php?infonr=4

    Itse rakentelin tuon RGB-Scart liittimen sivujen ohjeiden mukaisesti ja hyvinpä näyttää toimivan.
    Osat optiselle spdif liittimelle on jo kasassa, kerron jos saan toimimaan.
     
  8. josk

    josk Member

    Liittynyt:
    08.11.2002
    Viestejä:
    63
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Moi,

    Vein spdif-äänet technotrend/hauppauge dvb-c kortista J2 pinneistä vahvistemelle ei optiselle spdif-liitäntä paikkaan. Kun katselen kortin omalla softalla vahvistemessa palaa pcm-valo ja äänet kuuluvat hyvin. Mutta kun yritän samalla softalla soittaa AC3-5.1/MPEG2 -tiedostoa, niin vahvistimeen ei syty DD5.1-valo, eikä kuulu mitään ääntä. Onko kukaan saannut vietyä aitoja DD5.1-ääniä vahvistemelle J2-pinnien kautta? Jos olet, niin kerro myös millä softalla.
     

Jaa tämä sivu