Palaute

AfterDawn.com Keskustelualueet
  In English  Suomeksi  På svenska
Viestiketjuun kuuluvat käyttäjäkommentit liittyvät tähän uutiseen:

Nokian N900:ssa ei tukea MMS-multimediaviesteille

uutinen julkaistu: 31 elokuuta, 2009

Nokian viime viikon torstaina julkistama uusi N900-huippumalli ei tue käytännössä kaikista nykyisistä värinäyttöpuhelimista löytyviä MMS-multimediaviestejä. N900:ssa käytetään uutta Maemo 5 -käyttöjärjestelmää, ja se on ensimmäinen puhelinominaisuuksilla varustettu Maemo-laite. Nokia ei kuitenkaan markkinoi laitetta puhelimena vaan mobiilitietokoneena. Multimediaviestituen puuttuminen ...

lue koko uutinen
#1 31.8.2009 @ 17:17
Tuomari Anonyymi käyttäjä
Eihän niitä tartte, Apple fanit sanoo niin. :D
#2 31.8.2009 @ 17:18
Elämäni aikana ehkä 2 MMS-viestiä lähettäny ja vastaanottanutkin saman verran. Eipä ittee ainakaa haittais ollenkaa.
#3 31.8.2009 @ 17:20
Toi on kyl vähän huono homma ittellä nyt sit varmistu että ei tarvi tota ostaa. Tarvin niitä kumminkin joka päivä useita no kattellaan jotain toista
#4 31.8.2009 @ 17:23
"vaikka laitteesta löytyykin FM-lähetin" miksi siinä on lähetin? vai olisko se vastaanotin?
#5 31.8.2009 @ 17:25
Kuten 2. ja 3. kommentti jo osoittavat, osalle tämä on tärkeä juttu ja osalle tällä ei ole mitään väliä.

Itsekin tuota vähän N900:aan kaipailisin ja Nokian kannalta ainakin on ikävää, että iPhonesta MMS:t nykyisin löytyy.
#6 31.8.2009 @ 17:27
@4.

Niin, onhan siinä myös vastaanotin, jota ei vakiona hyödynnetä.

FM-lähetin löytyy esimerkiksi helpottamaan musiikin (ja muun äänen) siirtoa vaikkapa autossa auton kaiuttimiin radion kautta. Aiemmista Nokioista se löytyy ainakin N78:sta ja N97:stä.
#7 31.8.2009 @ 17:27
Olen kyllä lähettänyt mms -viestejä paljonkin, mutta pääasiassa sähköpostiin. Kun ei ole tuota dataa liittymässä, niin ei viitsi lähetellä sähköpostina kännykästä. Vaikka saattaisi tuo pidemmän päälle tulla halvemmaksi. N900:lla varmaan tulisikin sitten lähetettyä sähköpostina, koska tuollainen laita ilman dataa on aika turhake.
#8 31.8.2009 @ 17:39
xiah Anonyymi käyttäjä
Ohhoh, ainakin minun iPhonessa on MMS-multimediaviestit. Miltä kivikaudelta tämä "uusi" Nokia oikein on?
#9 31.8.2009 @ 17:52
Haha xiah :D Huumorimiehiä näköjään.

Ite oon kaikki kuvani lähettänyt sähköpostin kautta. Suht turha ominaisuus nykypuhelimissa. Ihme silti ettei tuossa stiä ole.
#10 31.8.2009 @ 18:15
jake Anonyymi käyttäjä
kyll minä ainaski joskus matkoiltani lähettelen kuva-terveisiä tutuille eli ois ihan kiva jos tuo - vaikka antiikkinenkin - mms-tuki/toiminta ois 900:ssa
Toivottavasti joku maemo- tai muu developperi-jengi sais sen siihen aikaiseksi.
#11 31.8.2009 @ 18:21
Juuri kun käyttäjät ovat oppineet vihdoin hyödyntämään MMS-viestejä, niin nyt sitä ominaisuutta aletaan riisuun pois. EI hyvä homma ollenkaan. No eiköhän se tähän luuriin tule päivityksen myötä.
#12 31.8.2009 @ 18:23
Siis täh?Ei tälläisiä saisi puhelimesta poistaa.Toivottavasti Nokia lisää sen myöhemmin.
#13 31.8.2009 @ 18:34
Joku tosiaan noita MMS-viestejä muka käyttää? Koskaan en ole kuullut että joku käyttäisi.

AMD A64 3000+ @ 2.5GHz | 2GB DDR400 | EpoX 9NPA+Ultra | 3.8TB total HD | Manli GeForce 8800GTS 320MB 670/1000 | 2*LG 19" Wide |

Matkakaverina Asus EeePC 701 | Ubuntu 9.04 | Nokia 5800XM |
#14 31.8.2009 @ 18:57
keke Anonyymi käyttäjä
Joskus iPhonen yhteydessä tuon ominaisuuden puutteesta naurettiin paljonkin. Onhan se perusominaisuus melkein kaikissa kännyköissä, mutta en rehellisesti sanottuna tiedä KETÄÄN, joka olisi elämänsä aikana lähettänyt yhtä mms-viestiä enempää. Ehkä puhelimen turhimpia ominaisuuksia. Itse olen ehkä kaksi mms-viestiä vastaanottanut ja toinen niistä oli Soneralta joku mainosviesti.

Tuon Nokiankin kannan ymmärrän varsin hyvin. mms alkaa olemaan varsin menneen talven kokeilu.
#15 31.8.2009 @ 20:41
Tuomari (vahvistamaton) @ 31.8.2009 17:17
Eihän niitä tartte, Apple fanit sanoo niin. :D

No voi herran duudelis sentään. Nokialla en koskaan lähettäny yhtään MMS viestiä ja nyt kun on iPhone niin nyt on pari kokeeksi tullu lähetettyy. Silti turha ominaisuus...
#16 31.8.2009 @ 22:12
Kun luin otsikon uutisesta niin mieleen tuli heti, että "voi harmi - ei kiinnosta pätkääkään". MMS-viestejä olen kaksi vastaanottanut, se siitä. Kaikki kuvat siirtyy muilla keinoilla, sähköpostilla tai bluetoothilla. N900 tulee varmasti ostettua kun ilmestyy Suomessa. Positiivisena pitäisin korkeintaan 600e hintaa ja sitä että Nokia vihdoin sisällyttäisi "valikoituihin markkinoihin" Suomen, kuten SE aina Ruotsin.
#17 31.8.2009 @ 22:49
maemo.org foorumeilta lueskelin että ilmeisesti nuo mms-viestit vaativat juurikin tuon wap-tuen. Myös oli puhetta että linux kernelin yhteyksien hallinta vaati jonkin päivityksen että mms/wap olisi edes mahdollista. Ilmeisesti kyseinen päivitys on saatu, ja monet olettavatkin että tuki tulee myöhemmässä päivityksessä.
Kyseiset viesti:
http://talk.maemo.org/showpost.php?p=318717&postcount=457
http://talk.maemo.org/showpost.php?p=318745&postcount=461

Myöskin joku IPhonettaja mainitsi että IPhone käyttiksen 3.0 versiossa tuli tuo MMS-tuki.

Btw, tämän uutisen lainaukset kuullostavat kovasti samasta maemo.org forumin keskustelusta otetuilta :D
http://talk.maemo.org/showpost.php?p=318414&postcount=419
http://talk.maemo.org/showpost.php?p=318661&postcount=451
Toisaalta juurikin sama henkilö on todennäköisesti vastannut kyselyihin.
#18 1.9.2009 @ 00:39
Kiitos päivän nauruista. Ollut sitten harvinaisen turha keksintö tuo mms. Kuten jo monet sanoivat, niin ei sitä monikaan ole tainnut elämänsä aikana käyttää. Joten eipä ole suuri menetys Nokialle.
#19 1.9.2009 @ 08:30
Täytyy sanoa että harmittaa todella ja olen pettynyt ja yllättynyt!
Ei olisi uskonut että nokia jättää tälläisen ominaisuuden pois tulevasta "huippupuhelimesta" joka oli jo mennyt omalle ostoslistalle.
Itse käytän mms-viestejä parikolme kertaa viikossa kuvien lähettämiseen myös vanhemmalle sukupolvelle jotka eivät sähköpostien päälle kunnolla ymmärrä ja jotka ovat opetelleet mms-viestien olevan puhelimessa tavallisten tekstiviestien kanssa samassa paikassa ja aukeavatkin samalla tavalla. Videotkin mms:ssä ovat olleet todella hauskoja vaikka laatu on nyt mitä sattuu.
Samalla olen käyttänyt pc-suiten mms:ää jos on ollut jokin pidempi copypaste-tekstinpätkä lahetettävänä, siis jotain joka sms:iin jaettuina olisi usemman mittainen. Niin joo joo voihan sen meilata mutta joskus haluaa olla varma että vastaanottaja näkisi asian heti.
Pettynyt ja jälleen odottamaan jäävä, eiköhän nokiakin tee jonkun N900i-mallin missä mms:tkin ovat sitten mukana.
Sitä uutta täydellistä luuria jälleen odotellessa.
#20 1.9.2009 @ 09:00
Oikeaan suuntaan ollaan menossa, hyvä että ymmärretään tiputtaa turhia featureja eikä pakata laitetta täyteen sekavia valikkoja ja asetuksia joita suurinta osaa suurin osa ihmisistä ei ikinä tule tarvitsemaan. Helpottaa sekä laitteen kehitystä että käyttöä.
#21 1.9.2009 @ 10:24
Ei sitten ole mieleen tullut, että vielä tänä päivänäkään kaikki ei omista tai osaa tietokonetta käyttää saati ymmärtää sähköpostien päälle jotain? Omakaan emäntä osaa edes tietokonetta laittaa päälle, eikä ole mailia olemassa, niin laita nyt siinä kuvia sitten.. Mms-viestit sentään osaa puhelimellaan katsoa.
#22 1.9.2009 @ 10:41
@17.

Näin näyttää olevan tuolla maemo.orgissa melkein samat vastaukset. Meille vastaukset kuitenkin tulivat sähköpostissa asiaa kysyttyämme ja pienillä eroilla. Myös meille vastaukset tulivat englanniksi, mutta yritin kääntää ne mahdollisimman tarkasti suomeksi.
#23 1.9.2009 @ 10:47
Toivottavasti uutinen ääkkösnäppäimistä pitää paikkaansa, samankaltainen uutinen kun saatiin N97:kin ennen julkaisuaan:
http://www.tietokone.fi/uutta/uutinen.asp?news_id=38112 .

Lainaus: "Nokian viestinnästä kuitenkin vakuutetaan Tietokoneelle, että N97 tulee ääkkösten kanssa, kuten Nokian näppäimistöpuhelimet tähän asti. Niitä ovat muun muassa E61, E70, E71, E75 ja E90-kommunikaattori."

Niinpä niin...

MMS viestejä olen itse vastaanottanut yhden elämässäni. Yhtään en muistaakseni ole lähettänyt, joten eipä sen MMS:n puuttuminen maailmaa minun kohdallani kaada... :)

BTW. Onko N900:ssa QT jo käytössä?!

...toivottavasti Maemoon saadaan laaja softatarjonta.
#24 1.9.2009 @ 11:17
Nozu: Käsittääkseni vielä on GTK+, mutta QT ohjelmia pitäisi pystyä jo tekemään. Maemo 6:ssa ilmeisesti mennään kokonaan QT:hen.
#25 1.9.2009 @ 11:20
tampula Anonyymi käyttäjä
> että nokia jättää tälläisen ominaisuuden pois
> tulevasta "huippupuhelimesta" joka oli jo mennyt omalle
> ostoslistalle.

Laitetta ei markkinoida puhelimena, vaan enemmänkin nettitabletti jossa joitain puhelinominaisuuksiia (myös teknisesti) . Toivottavasti siltikin MMS viestit pian laitteeseen tulee.

Jos sinulla ei vielä ole AfterDawn.com-käyttäjätunnusta, voit syöttää alle uuden käyttäjänimen ja sähköpostiosoitteesi. Osoitteeseesi lähetetään erikseen aktivointilinkki.

Mikäli sinulla on jo käyttäjätunnus AfterDawn.com-sivustoille, kirjaudu sisään viereiseltä välilehdeltä.

Kirjaudu sisään käyttämällä AfterDawn.com-käyttäjätunnusta tai sähköpostiosoitettasi.

Vastaa tähän viestiketjuun

Lihavointi Kursiivi Punainen väri Lainaus Koodi Lisää kuva Lisää linkki

Jaa tämä