1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Kotiteatterin modausta

Viestiketju DVD-soittimet -osiossa. Ketjun avasi mondeo 27.03.2004.

  1. mondeo

    mondeo Member

    Liittynyt:
    27.03.2004
    Viestejä:
    2
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Minulla on Sonyn DAV-S300 kotiteatteri, mutta olen ajatellut ostaa uuden DVD-soittimen ja viritinvahvistimen. Onko mitään järkeä (tai yleensäkään mahdollista) säästää noita kotiteatterin kaiuttimia ja subbaria, ja liittää niitä uuteen vahvariin?? En ole mistään löytänyt hyviä ohjeita uuden kotiteatterin kasausta ajatellen, varsinkaan jos haluaisin säästää vanhat kajarit ...
     
  2.  
  3. Pehmis

    Pehmis Regular member

    Liittynyt:
    30.12.2002
    Viestejä:
    192
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Mä voin myydä kotiteatterisetin sulle. ;)
    Jos kiinnostaa niin meilaa pehmis_71@yahoo.com
     
  4. qrf

    qrf Member

    Liittynyt:
    08.03.2003
    Viestejä:
    92
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Tuota miksei olisi mahdollista?..Vai onko em. setissä jotkut spekiaali liittimet?
    Kyllähän kaiuttimien pitäisi käydä yhteen muidenkin vaffareiden kanssa..Ei ymmärrä.
    Mikäli joku muu tietää setistä enemmän, niin ilmoittelee tänne.
    Itse en tosin noihin valmiisiin sarjoihin koskisi,vaan rakentaisin koko systeemin pala palalta..Tämä siis vain ja ainoastaan oma mielipiteeni :)
     
  5. chopper

    chopper Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    01.04.2002
    Viestejä:
    2,161
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Ja ainahan ne spesiaaliliittimet saa leikattua pois.

    Mut laatu ei varmaan päätä hetkauta noissa valmissarjojen kajareissa :)
     
  6. pjh

    pjh Regular member

    Liittynyt:
    07.02.2003
    Viestejä:
    451
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Lisäksi monesti noissa halpissarjoissa käytetään jotain kiinteää taajuuskorjausta tasapainottamaan kajareiden surkeaa sointia. Sitten kun laitat ne kiinni johon vahvariin mikä antaa tasaista vastetta, sointi on enemmän suolesta kuin ennen.
    Ja muuten ton sarjan subbari taitaa olla passiivisubbari, eli eipä sille paljon käyttöä ole jos vaihdat erillisvahvariin. Sitten sille subbarille pitäs olla oma vahvistin ja jakosuodin.
     
  7. mondeo

    mondeo Member

    Liittynyt:
    27.03.2004
    Viestejä:
    2
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Kiitos vastauksista! Tää on tosiaan vielä ihan pohdinnan tasolla, mutta tota subbarijuttua en edes tiennytkään! Pitääpä jatkaa pohdintoja...
     

Jaa tämä sivu