Eli mikä emo ois "halpa"/ hyvä kahdelle atin kortille? Esim. Asuksen P5Q pro:ssa on kyllä kaks pci-e väylää mutta toinen toimii "vaan" 8:san kertaisella nopeudella, joten silloinhan molemmat paikat toimii "vain" 8:san kertaisella nopeudella, vaikka toinen olisi 16*. Onko siinä suurikin ero pelikäytössä ja mikä ois lankun valinta jos molemmat täytyy toimia 16* nopeudella? Vai oisko yhden kahdella ytimellä varustetun kortin hankinta parempi vaihto ehto? Ja viel mitkä kaks korttii päihittää mun sigus olevan?
Se riippuu piirisarjasta toimiiko 2 PCI-E paikkaa täydellä x16 nopeudella samaan aikaan. P45 piirisarjalla se jakautuu juuri tuolla x8/x8 tavalla ja muistaakseni vain Intelin X58 ja AMD:n 790X piirisarjoilla voi toimia x16/x16 tilassa, saa korjata jos oon väärässä. Hanki nykyiseen emoosi 4870X2 tai GTX295 jos haluut dual GPU:ta.
oma kone toimii hienosti mutta mietityttää kun korttien kellotuksista ei mitään apua eli onkohan prossu jarruna????.......oon kellotellu 3.7ghz vakaaksi mutta eroja ei vaan synny muutako 3dmarkissa....tarkistettu rivatunerilla ja korttien kellot oli kellotettu 640/993-->675/1100? jos pistän yhtään pcie freq 100 isommalle nii kone ei lähe päälle.