Palaute

AfterDawn.com Keskustelualueet
  In English  Suomeksi  På svenska
Viestiketjuun kuuluvat käyttäjäkommentit liittyvät tähän uutiseen:

Testissä Samsung I8910 Omnia HD -teräväpiirtokännykkä

uutinen julkaistu: 26 kesäkuuta, 2009

Applen näyttävä sisääntulo matkapuhelinmarkkinoille vaikuttavalla kosketusnäytöllisellä iPhonella sai matkapuhelinjätit varpailleen. Toiset puhelinvalmistajista alkoivat pikaisiin toimenpiteisiin ja julkaisivat vastaiskuja, mutta erityisesti Nokia-vetoisen Symbianin liikkeitä on pidetty yleisesti liian hitaina. Nyt tarkalleen kaksi vuotta alkuperäisen iPhonen julkaisun jälkeen S60-alustan ...

lue koko uutinen
#1 26.6.2009 @ 16:38
Jaa, afterdawn porukka lipittää lidlin energia juomia. Mut oli hyvä artikkeli ja vaikutti ihan näpsäkältä puhelimelta. Ainut mikä ihmetytti oli toi n95 videokuva, se näytti vähän töksähtelevältä. Omani kuvaa täysin sulavasti.
#2 10.7.2009 @ 16:45
Tuntematon käyttäjä Anonyymi käyttäjä
Tosi hyvä arvostelu kiitos siitä.
Pari juttua vaan mitkä ainaki mua rupes sen verran häiritsee Omnia HD:ssa että kävin palauttamassa sen 3 päivän käytön ja räpläämisen jälkeen. En ole ihan varma oonko oikeessa näistä kaikista "suunnitteluvirheistä" mutta ainakin samsungin väki itse myönsi että puhelimen softa suunnittelu on kuin kesken jäänyt ja puhelimen päässä naureskelivat itsekkin asioille mitä huomasin puhelimessa että eihän tää voi olla totta.
Tosiaan ensimmäinen asia minkä huomasin ja minkä samsungin väki myös vahvisti oli: Kun lataat pc:ltä musiikkia laitteeseen, joka ikinen kappale minkä tunget musiikki kansioon kopioituu automaattisesti, väkisin, ilman kyselyjä ym myös soittoääni listalle. Olettaen että 16GB puhelinta voi käyttää myös mp3 soittimenä lenkillä ja matkalla. Oli tosi mukava valita soittoääntä ku soittoäänilistalla oli toista tuhatta biisiä. Ja kun kuuntelee musiikkia niin välillä siellä soi joku soittoääni minkä itse on tunkenu sinne. Rupes ihan oksettaa ku tieto vahvistettiin että asia on tosiaan niin että kaikki kappaleet kopioituu sinne myös.
Toinen iso miinus oli ettei laitteeseen laitettuja kuvia voi mitenkään hallita pc:llä silleen että esim "juhannus09" kuvat eri kansioon ja "joulu 06" eri kansioon. Vaikka pc:llä pystyi lisäämään kansioita tai laittamaan kuvia eri kansioon niin puhelimessa kuvat tulee kaikki samalle sivulle mistä niitä pitää sit alkaa kopioimaan/liittämään tai siirtämään uusiin kansioihin mitkä btw pitää kans luoda puhelimessa. Eli pc-puhelin väli toiminta on tosi surkea. Ja nämä kaikki on edelleenkin vahvistanut myös samsungin tuki.
Sitten toi 8megan hehkutettu kamera. Sen verran eri puhelimia on tullu räplättyä ja kameroilla leikkiny että kyllä mun mielestä ainakain kuvien ottamisen kohdalla kamera on vähänkin vähä-valoisemmassa paikassa tasoa täyttäroskaa! Tuntuu vähän tyhmältä kun hehkutetaan 8megan kameraa mut sit siin on niin huonot muut ominaisuudet ja suoritukset kamerassa että teki mieli oikeesti heittää puhelin roskiin suoraan ja noitten vajeiden jälkeen kamerassa, ei ole mitään väliä vaikka siinä olisi 100 megapixelin laite kun hyvää hyvää kuvaa et saa ellei paikka ole täysin, ellei jopa yli valaistu. Huoneen valossa kuvat olivat ällöttävän huonoja. Voisi melkein verrata ensimmäisiin kamerapuhelimiin mitä markkinoille tuli.
Muuten puhelin on tosi hyvän näkönen ulkoa, näyttö on hieno ja hyvän kokonen mutta oilisin odottanut ensimmäiseltä hd puhelimelta missä 3,7" näyttö ja mikä makso vajaa 700 euroa paljon paljon enemmän.
Xperia X1, Nokia 5800 ja Omnia HD jälkeen päädyin takaisin iPhoneen mistä aloitinkin. Nokia n97 kokeilisin mielelläni mutten ole vielä ehtinyt hankkia luuria.
Pistäkää kommenttia jos jotakuta on alkanut kans häiritsee noi ominaisuudet ton tason puhelimessa.
Mutta jos meinaat kyseistä puhelinta ostaa niin en todellakaan suosittele ellei pelkkä ulkonäkö ja näytön koko ole tärkeä. Niin monta pikku asiaa on jäänyt suunnittelijoilla kesken ym että puhelimen kokonaisuus on hämmästyttävän surkea. Varsinkin kun siihen lisää viel S60 käyttiksen valikkoineen kaikkineen.
PS. kiitos After Dawnin porukalle hienoista arvostelusita ja uutisten ylläpitämisestä matkapuhelin maailmasta.
#3 10.7.2009 @ 16:45
Tosi hyvä arvostelu kiitos siitä.
Pari juttua vaan mitkä ainaki mua rupes sen verran häiritsee Omnia HD:ssa että kävin palauttamassa sen 3 päivän käytön ja räpläämisen jälkeen. En ole ihan varma oonko oikeessa näistä kaikista "suunnitteluvirheistä" mutta ainakin samsungin väki itse myönsi että puhelimen softa suunnittelu on kuin kesken jäänyt ja puhelimen päässä naureskelivat itsekkin asioille mitä huomasin puhelimessa että eihän tää voi olla totta.
Tosiaan ensimmäinen asia minkä huomasin ja minkä samsungin väki myös vahvisti oli: Kun lataat pc:ltä musiikkia laitteeseen, joka ikinen kappale minkä tunget musiikki kansioon kopioituu automaattisesti, väkisin, ilman kyselyjä ym myös soittoääni listalle. Olettaen että 16GB puhelinta voi käyttää myös mp3 soittimenä lenkillä ja matkalla. Oli tosi mukava valita soittoääntä ku soittoäänilistalla oli toista tuhatta biisiä. Ja kun kuuntelee musiikkia niin välillä siellä soi joku soittoääni minkä itse on tunkenu sinne. Rupes ihan oksettaa ku tieto vahvistettiin että asia on tosiaan niin että kaikki kappaleet kopioituu sinne myös.
Toinen iso miinus oli ettei laitteeseen laitettuja kuvia voi mitenkään hallita pc:llä silleen että esim "juhannus09" kuvat eri kansioon ja "joulu 06" eri kansioon. Vaikka pc:llä pystyi lisäämään kansioita tai laittamaan kuvia eri kansioon niin puhelimessa kuvat tulee kaikki samalle sivulle mistä niitä pitää sit alkaa kopioimaan/liittämään tai siirtämään uusiin kansioihin mitkä btw pitää kans luoda puhelimessa. Eli pc-puhelin väli toiminta on tosi surkea. Ja nämä kaikki on edelleenkin vahvistanut myös samsungin tuki.
Sitten toi 8megan hehkutettu kamera. Sen verran eri puhelimia on tullu räplättyä ja kameroilla leikkiny että kyllä mun mielestä ainakain kuvien ottamisen kohdalla kamera on vähänkin vähä-valoisemmassa paikassa tasoa täyttäroskaa! Tuntuu vähän tyhmältä kun hehkutetaan 8megan kameraa mut sit siin on niin huonot muut ominaisuudet ja suoritukset kamerassa että teki mieli oikeesti heittää puhelin roskiin suoraan ja noitten vajeiden jälkeen kamerassa, ei ole mitään väliä vaikka siinä olisi 100 megapixelin laite kun hyvää hyvää kuvaa et saa ellei paikka ole täysin, ellei jopa yli valaistu. Huoneen valossa kuvat olivat ällöttävän huonoja. Voisi melkein verrata ensimmäisiin kamerapuhelimiin mitä markkinoille tuli.
Muuten puhelin on tosi hyvän näkönen ulkoa, näyttö on hieno ja hyvän kokonen mutta oilisin odottanut ensimmäiseltä hd puhelimelta missä 3,7" näyttö ja mikä makso vajaa 700 euroa paljon paljon enemmän.
Xperia X1, Nokia 5800 ja Omnia HD jälkeen päädyin takaisin iPhoneen mistä aloitinkin. Nokia n97 kokeilisin mielelläni mutten ole vielä ehtinyt hankkia luuria.
Pistäkää kommenttia jos jotakuta on alkanut kans häiritsee noi ominaisuudet ton tason puhelimessa.
Mutta jos meinaat kyseistä puhelinta ostaa niin en todellakaan suosittele ellei pelkkä ulkonäkö ja näytön koko ole tärkeä. Niin monta pikku asiaa on jäänyt suunnittelijoilla kesken ym että puhelimen kokonaisuus on hämmästyttävän surkea. Varsinkin kun siihen lisää viel S60 käyttiksen valikkoineen kaikkineen.
PS. kiitos After Dawnin porukalle hienoista arvostelusita ja uutisten ylläpitämisestä matkapuhelin maailmasta.
#4 10.7.2009 @ 16:47
noni ja nyt pc jumittaa kans^^ :D
#5 28.7.2009 @ 18:13
baqlawa Anonyymi käyttäjä
N95 saa mennä kotiin itkemään..
#6 28.7.2009 @ 18:49
Mikael Anonyymi käyttäjä
@3

Tasan samoja syitä on nuo ohjelmistovirheet, mitkä luettelit, jotka itseäni estää ostamasta ko. puhelinta. Ja vastaus on yksinkertainen. Symbian. Toivottavasti Samsungilla pistävät vähän jarruja Symbian-puhelinten markkinoille tuomiseen ja odottavat siihen asti, että käytettävyys on edes plussan puolella.
#7 2.8.2009 @ 04:45
Loistava rauta, mutta Symbian..

Mielenkiinnolla odotan tuleeko Windows Mobile 6.5:lla tai jopa 7:lla. Tuolloin olisi mahdollisesti killeri.
#8 3.8.2009 @ 16:14
Onkohan kukaan muu havainnut seuraavaa, tai tietää tästä paremmin:

Samsungin innovator sivustolla on mahdollista beta-testata(?) kyseisen puhelimen fm-lähetintä..itse en ole sisään kirjautunut, joten en tiedä aiheesta paremmin, mutta tuon sivuston puhelimen specseistä transmitteri puuttuu, mutta sitten taas vastaavasti testattavana olevan i7110:n transmitterin lisäksi tämän puhelimen specseistä kyseinen ominaisuus löytyy.

Minulla kun valinta n97:n ja omnian välillä on oikeastaan tästä kiinni, niin olisi kiva tietää onkohan kyseinen ominaisuus tulossa seuraavassa firmware-päivityksessä.

http://innovator.samsungmobile.com/bbs/lab/view.do?platformId=1
#9 6.11.2009 @ 02:04
noksung Anonyymi käyttäjä
itse olen kolmen vaiheilla samsung omnia HD:n, samsung omnia II ja pian markkinoille ilmestyvän nokia N100 kanssa. Kävin tänään Elisan myymälässä ja eräs myyjä tuli esittelemään minulle omnia HD:ta ja nokia N100.. en tiedä vielä milloin N100 tulee markkinoille mutta vaikutti kyllä aidolta "pelimiehen" puhelimelta. liukuva näppäimistö kuten N97:ssa mutta näyttö ei nouse irti näppäimistöstä.. puhelimessa on jopa 5 megan netti joten se on nyt lähimpänä tietokonetta kun mikään tähänastisista puhelimista.. ominaisuuksista N100:ssa on kaikki N97 plussat ja liuta muitakin joita en nyt muista ^^ hintaluokkakin taisi olla samaa kuin omnia HD:lla.. yritin etsiä tietoa N100:sta mutta löysin vain feikki sivuja http://i.areamobile.de/assets/handies/no...nsole_esato.jpg tässä kuva kyseisestä puhelimesta

Jos sinulla ei vielä ole AfterDawn.com-käyttäjätunnusta, voit syöttää alle uuden käyttäjänimen ja sähköpostiosoitteesi. Osoitteeseesi lähetetään erikseen aktivointilinkki.

Mikäli sinulla on jo käyttäjätunnus AfterDawn.com-sivustoille, kirjaudu sisään viereiseltä välilehdeltä.

Kirjaudu sisään käyttämällä AfterDawn.com-käyttäjätunnusta tai sähköpostiosoitettasi.

Vastaa tähän viestiketjuun

Lihavointi Kursiivi Punainen väri Lainaus Koodi Lisää kuva Lisää linkki

Jaa tämä