Niin kuin otsikko ilmaisee. Millä olette putsannut prosessorista ja jäähyttimestä vanhat tahnat pois ennen uuden laittoa? Ihan paprulla vaan vai voiko käyttää jotain ainetta et saa täyden kympin lopputuloksen?
Ite oon putsannu ihan vaan paperilla ja se on riittäny miulle. Jotkut on jotain isopropanolia (vaimitenseoli) suositelleet.
itekki pehmeällä wc/talous paperilla monet tahnat samaan prossuu laittanu eikä ongelmia oo näkyny kertaakaa
Anteeksi nyt vähän offtopic, mutta onko teidän mielestänne lämpötahnalla eroja, puhun nyt siis n. 3-5 asteen lämpötilaeroista. Mietin kun on tulossa xigmatek hdt-s1283 cooleri, niin onko se mukana tuleva valkoinen perustahna erikoisen huonoa verrattuna vaik arctic silver 5 tms. tahnoihin? Niin ja noob kysymys: irroitatteko prossunne pyyhkiessänne tahnoja paperilla?
Lämpötahnojen erot ovat marginaalisia, tahna vain peittää pienet urat ja niihin ei jää eristävää ilmaa.
Joo ei merkittävää eroa tahnoilla. Niinku eräs Suomalainen rock legendakin lauloi "vain tahnoja paperilla älä siis suutu, ei niistä lämmöt miksikään muutu..." No olipa harvinaisen paska juttu...
bracleenilla on tullut putsattua useampia prosessoreita. kunnolla vaan prosessorin päälle, niin johan lähtee. noob osio: kyllä, olen ottanut prosessorit irti kun olen putsannut.
Hirveän usein en ole joutunut noita tahnoja putsaamaan, mutta ihan pistin talouspaperiin lakkabensiiniä ja putsasin varoen. Puhtaan näköinen tuli, putsauksen jälkeen vielä sitten kiilloittelin prosun pinnan kuivalla talouspaperilla. Emon vaihdon jälkeen en huomannut eroa lämmöissä eli ei se ihan metsään voinut mennä.
Kiitoksia vinkeistä.Putsasin ihan paprulla tuon vanhan prossun mut jäähyn pinnan putsasin Acetonella. On kyllä huomattava ero i7-920 vs 940 kellotuksessa. Tai sitten tuo C0 -920 ei ollut kovinkaan kellottuvaa sorttia.