1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

NVIDIA:n säätäminen

Viestiketju Näytönohjaimet - Apua, kokemuksia ja vinkkejä -osiossa. Ketjun avasi PETE11 23.06.2009.

  1. PETE11

    PETE11 Regular member

    Liittynyt:
    22.10.2006
    Viestejä:
    766
    Kiitokset:
    8
    Pisteet:
    28
    Moikka...

    Mulla on näytönohjaimena:NVIDIA GeForce 6100SE nForce 430,joka on käsittääkseni intergoitu emoon,joka on ASUS M2N-MX.En liiemmälti muuta käsitä näistä näytönohjaimista kuin sen että se tulee olla koneella.Toivoisin hieman ohjeistusta asiaan,tällaiselle "untuvikolle"

    Olen hetki sitten tämän päivittänyt.Onko mitään ohjeistusta,miten tällainen pitää säätää vai tarviiko siinä tehdä asetuksiin mitään.

    Mulla on lieviä vaikeuksia saada videot näkymään haluammallani tavalla.Aina tulee joitakin tummia reunoja kuvaan.Milloin paksummalti milloin ohuemmalti.Onko näillä asioilla mitään yhteyttä näytönohjaimen asetuksiin???

    Aika paljon olen nyt törmännyt tähän kun olen yrittänyt säätää tuota FFDshow:ta.Olen yrittänyt tuoda aetuksia tähän koodekkiin tuolta everest:n tiedoista.Eli olen asentanut kuvasuhteen ja kuvatarkkuden mitä näen tuolla everestissä.Käytössäni on Media Player Classic ja siinä ainoastaan saan ne mustat reunat pois kun tuplaan näkymää,mutta laatu kärsii.

    Olen testannut useita videoita kovalevylläni olevia ja kaikissa näkyy sama vika.Olen myös yrittänyt tai testannut useita koodekkeja.Mutta sama vika tulee esiin.Saattaa myös olla että en ole osannut säätää näitä koodekkeja.

    Ainoastaan kun käytössäni on ollut:Core AVC ja olen katsonut elokuvia joka tukee tätä ominaisuutta,olen sillä saanut elokuvan näyttämään haluammallani tavalla...

    Siis näitä edellä mainittuja ongelmia,onko näillä jotain yhteistä näytönohjaimeen.Hiukan alkaa käämit palamaan.Kun olen leikkinyt tämän asian kanssa useita viikkoja...Neuvoja
     
  2.  
  3. Betrayed

    Betrayed Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    12.10.2004
    Viestejä:
    1,585
    Kiitokset:
    2
    Pisteet:
    68
    Johtuupi kuvasuhteesta, mikäli pakotat sen näyttösi omaan kuvasuhteeseen (vaikka 4:3) leffassa naamat näyttävät venyneiltä pystysuunnassa, mikä ei tietenkään ole hyvä juttu :)

    Pikseleitä en voi syntyä tyhjästä. Eli alkuperäisessä yksi musta pikseli on yhden pikselin kokoinen, skaalattuna se voi olla 4 pikselin kokoinen. Tästä johtuu se laadun kärsiminen.

    Et tosin kertonut näytöstäsi (ei näytönohjaimesta) mitään.
     
  4. PETE11

    PETE11 Regular member

    Liittynyt:
    22.10.2006
    Viestejä:
    766
    Kiitokset:
    8
    Pisteet:
    28
  5. Joensuu

    Joensuu Active member

    Liittynyt:
    08.05.2007
    Viestejä:
    2,545
    Kiitokset:
    4
    Pisteet:
    68
    Et saa indekroidulla näytönohjaimella hommaa kunnolla pelittämään vaikka mitä tekisit,elikkäs mene johonkin alan liikkeeseen ja kysy mikä olis tuohonkohtaan paras vaihtoehto hintahaarukka ehkä 80-100 eurolla tuosta selviää NVIDIA GeForce 9500-600 gt esim ps. täälläkin painittiin samaisen asian kanssa jonkin aikaa ja hermohan siinä meinas mennä.
     
  6. LaLLi80

    LaLLi80 Senior member

    Liittynyt:
    23.11.2003
    Viestejä:
    5,010
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    116
  7. PETE11

    PETE11 Regular member

    Liittynyt:
    22.10.2006
    Viestejä:
    766
    Kiitokset:
    8
    Pisteet:
    28
    Sain asian korjaantumaan
     

Jaa tämä sivu