Armon veljet auttakkee! Mulla on läppäri ja DNA:n mokkula jonka siirtonopeus pitäisi olla 1 Mt/s. "Yhteysohjelma" tarjoaa välillä UMTSia, välillä HSDPA:ta ja sitten sitä ärsyttävän hidasta EDGEä! Käytin konetta yli vuoden Kaarinassa ja aina oli tarjolla vain näitä nopeampia yhteyksiä. Sitten olin maaseudulla pari päivää, ja tuli ekaa kertaa EDGE kuvioihin. Kun palasin takaisin Kaarinaan, alkoi tämä fuckin' EDGE kummittelemaan ekaa kertaa kaupungissa? Saako sitä itse määriteltyä jostain pois? Kiitos ystävät avusta taas! Henna
Noissa ohjelmissa (ainakin MobilePartnerissa) saa valita yhdistääkö tuo 2G verkkoon (GPRS/EDGE) ollenkaan, vai käytetäänkö pelkkää 3G:tä. Tarkempaa ohjetta ei voi antaa koska et kertonut ohjelmasi nimeä.
Mulla on Globe Trotter Connect. Siellä asetuksissa on mahdollista vaihtaa pin-kysely päälle tai pois. Vieressä on "Technology preference" ja alla * 3G preferred * 3G only *GPRS preferred * GPRS only, mutta näihin ei pääse käsiksi? Kiitti taas H
Sinun pitää valita tuo "3G only". Mikäli tuo toimii yhtään samalla logiikalla kuin MobilePartner, niin noita ei saa conffailtua jos yhteys on päällä. Eli yhteys poikki, ruksi oikeaan kohtaan ja taas käyntiin.
Aihetta lainaten, miksiköhän minulla näkyy kaikki harmaana Options-valikon Network-välilehdellä? Ohjelma siis Mobile Partner ja mokkulana Huawei E169. EDIT: Toimii siis kun yhteys on katkaistu.