Pelinäppis hakusessa!

Viestiketju PC:n rautaan liittyvä keskustelu -osiossa. Ketjun avasi naikou 15.06.2009.

1. naikou

naikou Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Elikkäs olisin hankkimassa tässä kesänloppuun (Assyjen alkuun) uuden näppiksen, pelinäppiksen ollaakseni enemmän tarkka. G15 on kuulemma "paras" mutta ehkä hieman kallis mulle. Oon kattonu seuraavia näppiksiä: 1. Microsoft Sidewinder x6 2.Razer Tarantula ja Razer Lycosa. G11 on kans hintaansa nähden sopiva mutta ehkä hieman iso mun mieleen...Elikkä kysymys kuuluu minkä te valitsisitte? miksi? tai onko teillä parempi vaihtoehto? Kiitos!

2.  
  3. Dreamlore

Dreamlore Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Itsellä on ollut vanhan mallin G15 nyt jo vissiin pari vuotta, ja olen ihan tyytyväinen. G11 (siis sama kuin G15, mutta ilman näyttöä) on kyllä isohko, mutta suurihan on kaunista. En kylläkään ole pahemmin käyttänyt noita G-nappuloita tai medianäppäimiä, mutta ihan päteviltä vaikuttavat.

4. Lindi

Lindi Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Itselläni oli G11, mutta vaihdoin sen tuohon X6:en. Omalla kohdallani näppäintuntuma on parempi. Itselleni ja kapealle kirjoituspöydälleni on myös todella hieno ominaisuus tuo irroitettava numeronäppäimistö.

Näppiksen softa ja macrot toimivat moitteetta.

Ainoana miinuksena on pelaamisen jäljiltä lähtenyt musta tuosta "S" napista.

5. Hempik_N

Hempik_N Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Osta parillakympillä hyvä langallinen näppis. Siinä on pelinäppiksesi!

Mikäli pöydänkomistusta kaipaat, noista kolmesta suosittelisin razerin lycosaa, näppäimistönä se on kuitenkin ihan yhtä hyvä kuin parinkympin näppis.

6. naikou

naikou Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    nokun taustavalo nyt on yksi kriiteerini niin eipä taida tavalliset näppikset oikein olla sopivat, nyt kun tarkemmin katson niin ei taida tuossa tarantulassakaan olla taustavaloa? Kiitos näistä!

7. Maikou1

Maikou1 Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Osta se G11, sininen taustavalo on todella nätti, ja se maksaa ~50e, eli ei kovin kallis. G15 maksaa ~30e enemmän ja eroina on huonompi taustavalo (oranssi), ja näyttö, joka on kumminkin aika hyödytön. Onhan se tietenkin "siisti" Mutta sillä kolmellakymmenellä eurolla saisi jo hyvän hiiren, esim. Logitech MX518.

8. Archgoat

Archgoat Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Itse ainakin ottaisin razerin lycosan, perusteluna se, että tähänastiset razerin tuotteet olleet parempia kuin mitkään mitä olen kokeillut. (merkkiuskollisuus)

(Razer deathadder hiiri & Destructor mousepad löytyy, seuraavaksi haaveissa megalodon headset)

9. juunas11

juunas11 Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Itselläni on Microsoft Sidewinder X6, olen itse ainakin tästä tykännyt. Ei mitään turhia LCD-näyttöjä.

10. Hempik_N

Hempik_N Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Oikea asenne! Jokaisella on pöydäällään suhtkoht iso LCD-näyttö ilman pelinäppäimistön hankkimista. Ja jos väittää ettei kerkeä katsomaan statseja tabulaattorilla, vaan täytyisi vilkaista vain näppäimistön näyttöä, on väärillä teillä.

Onko noissa microsoftin sidewinder -sarjalaisissa muuten razerin sisuskalut, kuten esim habussa? Mielenkiintoisen näköisiä ainakin ovat. Merkkiuskollisuuteni vuoksi pysyn silti tuunatussa IBM KB-8926:ssäni. :D

11. naikou

naikou Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Juu siis en tarvitse mitään näyttöä, valaistut näppäimet ja audiopainikkeet on ainoa kriiteerini :) ja en usko että tuossa x6:ssa on razerin softat vaan ihan omat kait?

Viimeksi muokattu: 17.06.2009
  12. Hempik_N

Hempik_N Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Noista audiopainikkeista sen verran, että ne voi helposti ohjelmoida foobar2000:lla ( jos et vielä käytä foobaria, suosittelen! ) vaikka shift + F1, shift + F2 jne. Itse olen tehnyt näin ja koskaan en ole kaivannut erillisiä audiopainikkeita.

EDITTIÄ:

Ja kuten gallerian kuvasta näkyy, saa play, pause, stop jne. painikkeet "maalattua" näppäimien kylkeen.

Viimeksi muokattu: 17.06.2009
  13. Flobat

Flobat Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    logitechit on ihan hyviä näppiksiä ja kestää pitkään.. mutta itse olen alkanut kyllästymään g15 kun on hieman epätarkka reagointi näppäimillä. ja joutuu painamaan turhan paljon..
    pelikäyttöön joku tarkasti reagoiva ja omasta mielestäsi mukava käyttää.. razeriä kannattaa käydä kokeilemassa, itsekkin uskollinen razerin käyttäjä. on neljäs razerin hiiri menossa ja täytyy myöntää että kavereiden rimpula näppikset ja hiiren ovat epämukavia ja jopa hankalia käyttää.

lycosa on itsellä ostos jonossa jos ei uutta parempaa kerkiä ilmestymään.

14. juunas11

juunas11 Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Joo, X6:ssa on MS:n oma softa. Erittäin hyvä makrojen ja kaiken tekemiseen.

15. naikou

naikou Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Juu käytän foobaria ja tiedän että ne voi ohjlemoida mutta kyllä mä mieluummin käytän ihan siihen tarkotettuja näppäimiä :)

16. Jeims_

Jeims_ Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Ostimpa kerran tuon Lycosan. Oli kerrassaan mainio näppis, mutta totesin sittemmin että 3,5mm läpiviennit mikille ja luureille otti ihan järkyttävät häiriöt. Mikki muodostui täysin kelvottomaksi ja kuulokkeiden kohina kerrassaan rasittavaksi. Ei mielestäni ihan Razerin tavallista laatua, kun olen kumminkin Copperheadia tässä palvonut pari vuotta. Nyt on alla tuo G11, ja tämä on ihan kiva perusnäppis, mutta itseäni häiritsee massiivinen koko sekä liiallinen määrä lisänäppäimiä.

17. mursu4

mursu4 Guest

Razer lycosa lapstoresta, tais olla siel halpa.

Jaa tämä sivu