1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Mistä Technotrend DVB-T?

Viestiketju Muuta keskustelua kotiteatterista -osiossa. Ketjun avasi MiV 24.03.2004.

  1. MiV

    MiV Member

    Liittynyt:
    24.03.2004
    Viestejä:
    2
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Myykö kukaan Suomessa Technotrendin DVB-T -kortteja? Erityisesti olisin kiinnostunut Technotrend DVB-T 1.2 Premium Edition -kortista. Tämä on ainoa full featured DVB-T kortti mitä olen tähän mennessä löytänyt. Jos näitä Technotrendejä ei mistään löydy, niin onko mitään muitakaan full featured DVB-T -kortteja Suomessa myynnissä?
     
  2.  
  3. lamikr

    lamikr Member

    Liittynyt:
    19.02.2004
    Viestejä:
    6
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Suomesta en tiedä mutta itse tilasin noin kuukausi sitten saksasta ja sain paketin perille viikossa.
    Maksaminen onnistuu paypalin kautta visalla.

    http://www.usa-x.org/1shop/default.php

    Lähetyskulut olivat minulla 19 euroa. Jos haluat katsoa ohjelmia TV:n kautta niin ilmeisesti kannattaa ostaa nuo 19 euron RGB extension piuhat jolla saa RGB:n kortin pinneistä ulos. (Kuvanlaatu on kuulema paljon parempi niin kuin composite liitännän kautta joka on kortin takana)

    Winkussa en ole ollenkaan tyytyväinen defaulttina tulevan dvb ohjelman kuvanlaatuun, mutta Linuxissa kuvan laatu on hyvä CVS:stä saatavilla linuxtv-org:in ajureilla. Eli käytän seuraavia ohjelmia.

    - dvb-drivers (www.linuxtv.org, 2.6.4.rc2 sisältää hieman hitaammin asemat skannavan version näistä ajureista)
    - dvb-apps (www.linuxtv.org, asemien hakuun ohjelma nimeltä scan, ja kanavat valintaan ohjelma nimeltä czap)
    - tvtime czapilla valitun kanavan katseluun.

    Olen käsittänyt että VDR olisi paljon paremmin integroitu katselu/ajastus systeemi Linuxille kun tämä czap/tvtime yhdistelmä, mutta sitä en ole saanut käyntiin.

    Mika
     
  4. MiV

    MiV Member

    Liittynyt:
    24.03.2004
    Viestejä:
    2
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Kiitoksia vastauksesta. Tilasin tuolta usa-x.orgista kortin ja tuon RGB-kaapelin. Tarkoituksena on käyttää juuri tuota VDR:ää nauhoitukseen ja katseluun.

    Technotrendin kaveriksi olen ajatellut myöhemmin hankkia jonkin halvan DBV-T kortin, niin saa sitten VDR:llä kahta kanavanippua kerralla talteen.
     

Jaa tämä sivu