DVD-asema kirjoittaa hitaasti :(

Viestiketju Ajuri- ja softaongelmat -osiossa. Ketjun avasi anon_user 12.06.2009.

1. anon_user

anon_user Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Hei.
    Ongelmia on DVD-aseman kanssa, joka kirjoittaa hitaasti esim. datalevyjä: jos vaikka kirjoittaisin 4.7 gigatavuisen dvd-levyn 16x-nopeudella, niin nyt esimerkiksi kirjoittaa 1.3x- nopeudella.
    Olen kokeillut sekä windows xp pro sp3 32-bit, että Ubuntu Linux 9.04 64-bit.

Ja koneen tiedot:
    Emolevy: Asus m2npv-vm
    Suoritin: AMD Athlon 64 X2 6000+

Jos saisin pikaisesti vinkkejä, kun minun pitäisi polttaa iso kasa dvd-levyjä, mutta tällä vauhdilla menee ikuisuus :(

Viimeksi muokattu: 12.06.2009
  2.  
  3. logipro

logipro Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Minulla sama ongelma

4. temi

temi Active member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    DVD-levyissä on tunnistetiedot. Jos dvd-asema ei tunnista tätä sarjanumeroa on polttonopeus tällöin alhainen.
    (dvd-aseman valmistaja ei voi taata, että kyseisillä levyillä poltto onnistuu suuremmilla nopeuksilla)

Ongelman ratkaisutapoja:
    -Kokeilla muita DVD-levyjä
    -Yrittää etsiä jostain uudempaa firmwarea DVD-asemalle (mahdollisesti epävirallista firmwarea)
    -Vaihtaa dvd-asema uudempaan

Viimeksi muokattu: 12.06.2009
  5. anon_user

anon_user Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Kyseessä on siis seuraava polttava asema: LITE-ON DVDRW SHW-160P6S, joka on ostettu siis 2006- loppupuolella, ja ongelma alkoi esiintyä sen jälkeen kun asema vaihdettiin Intel Pentium 4- koneesta tähän nykyiseen kaksiytimiseen koneeseen, josta kerron ensimmäisessä viestissä...
    Siinä Pentium 4- koneessa toimi aivan sillä täydellä nopeudella, mutta sitten kun se asema siirrettiin tehokkaampaan koneeseen, niin silloin vasta alkoi se ongelma...

Viimeksi muokattu: 13.06.2009
  6. logipro

logipro Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Mulla on: Benq dvd dd dw1640 ja se on enne polttanu nopeest.
    ja joskus se polttaaki nopeest vaik on samoja levyjä.

Jaa tämä sivu