1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

DVD:n authorointi Projectx:n jälkeen

Viestiketju Digivideo-ongelmat ja -keskustelu -osiossa. Ketjun avasi jras 06.06.2009.

  1. jras

    jras Member

    Liittynyt:
    21.05.2007
    Viestejä:
    44
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Olen vuoden verran tallettanut ja siirtänyt tv:stä elokuvia ym kamaa DVD:lle. Laitteena on ollut Compac läppäri ja XP3. Boxina Vision pvr 4040. Homma on toiminut siten, että USBExplorerilla siirretyt tiedostot on ajettu Projectx:llä (versio b15), jossa ensin prosessoidaan Medion ja Vision boxien dataa VPES ja APES-muotoon ja sitten demuxataan streami. Tuloksena on ollut m2v,m2p,sup,IFO ja Log-tiedostot. Sitten olen joko Rejig tai DVDAuthorGui:lla tehnyt DVD:n
    Ja homma on toimnut lähes 100%.
    Tuo läppäri kuitenkin hajosi ja nyt minulla on jonkun vuoden vanha FujitsuSiemens Amilo K7600 ja siinä XP home (aikalailla päivityksiä tekemättä kun en ole ehtinyt perehtymään).
    Minulla ei ollut back-uppia noista ohjelmista ja imuroin uudestaan b15 version Projectx:stä sekä viimeisimmän version DVDAUTHORGuista sekä Rejig:istä.
    Projectx:n tulos on ihan ok kuten ennenkin ja kuva sekä ääniraita on erikseen nähtävissä/kuultavissa VLC:llä sekä myös SUP-file käsiteltävissa SUBEditillä, joten tuon prosessin tulos lienee ok.
    Sekä Rejigin että DVDAuthorGuin kanssa käy niin, että tuloksena on dvd-ansio, jossa on sekä AUDIO_TS että VIDEO_TS alkansiot, mutta tuo videokansio on aivan tyhjä. DVDAuthorGui loppuu normaalisti kuten ennenkin, mutta Mitähän kaikkea puuttuu systeemistä?
    Mistähän lähtisin asiaa selvittämään. Olen melko tumpelo näiden systeemien kanssa, vaikkakin sain homman aikaisemmin pelaamaan omilla taidoillanikin. Help please!
     
  2.  
  3. Kryptikko

    Kryptikko Member

    Liittynyt:
    27.02.2009
    Viestejä:
    24
    Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    11
    Hei,

    Menemättä yksityiskohtiin voin sanoa, että leffoja käsiteltäessä pitäisi audio_ts-kansion olla tyhjä ja video_ts-kansion pitäisi sisältää niin kuva- kuin ääni- ja tekstitystiedostotkin.

    Minulla on ollut yli 1,5 vuotta käytössä GUI for DVD Author -ilmaisohjelma (http://download.videohelp.com/GFD/), joka on toiminut tosi hyvin. Se on melko simppeli ohjelma, jolla voit koostaa ProjectX:n jäljiltä syntyneet tiedostot ja laatia niistä DVD:lle poltettavan tiedostokansion sekä laatia siihen käynnistysvalikot. Turhaa valikkografiikkaa ei ole, mutta kukapa sitä kaipaakaan. Kyllästyin siihen, että en saanut DVDAuthorGUI:ta toimimaan Vista-koneessa, mutta tämä GFD on toiminut Vistassa moitteettomasti. Ohjeita tämän ym. käsittelyohjelmien käyttöön löytyy osoitteesta http://fi.wikibooks.org/wiki/Topfield_TF5X00/DVDn_Poltto.
     
  4. jras

    jras Member

    Liittynyt:
    21.05.2007
    Viestejä:
    44
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Moi Kryptikko

    Kaikki toimii taas kuten ennenkin, syyt oli aivan omia.
    En ole viitsinyt tutustua GUI for DVDauthoriin koska tuo toinen on toiminut(ja toimii edelleenkin). Kun olet käyttänyt kumpaakin, niin voistko hieman verrata niitä pikaisesti.
    Tuolla DVDAUTHORGuillahan voi tehdä useamman tasoisia valikoita sekä still että moving-valikoita sekaisin jos niin tahtoo.
    Äkkiä katsoen tuon GFD:n ohjeet näyttävät aika pitkiltä.
     
  5. Kryptikko

    Kryptikko Member

    Liittynyt:
    27.02.2009
    Viestejä:
    24
    Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    11
    Hei,

    Selvyyden vuoksi: en ole käyttänyt DVD Author GUI -ohjelmaa, kun se ei suostunut toimimaan Visata-koneessani. Minulle ei koskaan selvinnyt, miksei. Olen siis käyttänyt vain GUI for DVD Author -ohjelmaa, johon olen ollut kovin tyytyväinen. Se on ihan helppokäyttöinen, kunhan käy muutaman kerran rutiinin läpi (eli käsittelee muutaman tallenteen).
     

Jaa tämä sivu