1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Hiiren tarkkuus

Viestiketju PC:n rautaan liittyvä keskustelu -osiossa. Ketjun avasi josbe 30.05.2009.

  1. josbe

    josbe Member

    Liittynyt:
    29.06.2007
    Viestejä:
    48
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Miten hiiren tarkkuus vaikuttaa vaikka pelejä pelatessa, onko hiiri parempi pelatessa mitä korkeampi dpi luku?
     
  2.  
  3. dustox

    dustox Member

    Liittynyt:
    31.05.2009
    Viestejä:
    3
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Tulostimen suorituskykyä kuvaava luku kertoo montako kuvapistettä piirretään mittayksikölle. Suuri DPI-luku tarkoittaa suurempaa tarkkuutta. Tarkoilla tulostimilla tulostusjälki on luonnollisemman näköistä ja yksityiskohdat erottuvat paremmin.

     
  4. Guilty123

    Guilty123 Regular member

    Liittynyt:
    04.02.2007
    Viestejä:
    296
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    jos dustoxia oikein ymmärsin niin hän tarkoitti ilmeisesti sitä että mitä tarkempi hiiri on ja mitä enemmän sen dpi on niin sitä enemmän se tunnistaa alustasta näitä pisteitä kun sitä liikuttaa ja tämän vuoksi se välittää tarkemmin sen liikkeen sitten näytölle hiiren liikkeeseen. eli suoraa viivaa on vaikeampi vetää tarkemmalla hiirellä kuin vähemmän tarkalla koska tarkempi hiiri reagoi helpommin niihin poikkeaviin virhe liikkeisiin. tämän olen ainakin itse huomannut. vaikea selittää mutta käytännössähän peleissä ei välttämättä ole väliä onko kyseessä 1800 vai 4000dpi:n hiiri. sitä eroa ei huomaa kunnolla peleissä. tai ainakaan minä en huomannu kun vaihdoin MX518:a (vissiin 1800dpi) tähän nykyiseen razer lachesisiin (4000dpi)
     
  5. Michelola

    Michelola Regular member

    Liittynyt:
    13.04.2009
    Viestejä:
    588
    Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    28
    mitä tarkempi hiiri, sitä enemmän joutuu veivaan asetuksista tarkkuutta alemmaks että sitä hiirtä ees pystyy käyttään kun se heiluu ilmavirrankin tönäisyn takia näytön laidasta laitaan :ASD
     

Jaa tämä sivu