1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Uusi näyttö ei toimi kannettavan kanssa

Viestiketju Tietokoneen näytöt -osiossa. Ketjun avasi Portti 28.05.2009.

Viestiketjun tila:
Viestiketju on suljettu.
  1. Portti

Portti Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Löytyisiköhän alla olevaan ongelmaan viisaammilta apua.

En saa uuteen erilliseen näyttöön minkäänlaista kuvaa kannettavasta tietokoneesta. Näytössä on myös digi-tv-viritin, joka toimii normaalisti. Lisäksi näyttöön on kytketty PS2, joka sekin toimii ongelmitta. Kannettavan tietokoneen kuvaa vaan en saa näkyviin ollenkaan.

Laitteiden speksit ovat seuraavat:

- Näyttö: Samsung Syncmaster 2333HD (näyttö/TV-yhdistelmä)
    - Kannettava: Fujitsu Siemens Amilo A1667G
    - Näytönohjain: ATI Mobility Radeon X700
    - Liitin: DVI:n kautta (koneessa ei ole VGA-liitintä ollenkaan)
    - Käyttöjärjestelmä: XP Home Edition

DVI:llä olen siis kytkenyt laitteet toisiinsa ja asentanut Samsungin näytön ajurit. Ominaisuudet/Näyttö/Asetukset/Lisäasetukset/Näytöt -kohdasta näen, että Paneelinäyttö on aktiivinen ja näyttö on ensisijainen. Lisäksi FPD - kohdassa on Samsung SyncMaster -näyttö, joka on merkitty klooniksi. Olen yrittänyt painella FN-F4 -näppäinyhdistelmää, mutta ulkoinen näyttö ei tunnista PC:tä ollenkaan sourceksi.

Testasin työkannettavan avulla toimintaa ja sain sen kuvan näkymään ongelmitta VGA-piuhan avulla (siinä kannettavassa ei ole DVI-liitintä). Testasin myös varsinaista kannettavaa kahdella eri DVI-johdolla, kummallakaan näyttö ei pelitä.

Yritin myös päivittää näytönohjaimen ajureita, mutta en sellaisia uusia onnistunut löytämään.

Missähän voisi olla vika? Näyttö ilmeisesti toimii normaalisti, mutta voiko vika liittyä DVI-liitäntään vai onko minulla kannettavan päässä jotain ongelmaa? Kannettavassa ei ole aiemmin ollut mitään ulkoista näyttöä liitettynä.

2.  
Viestiketjun tila:
Viestiketju on suljettu.

Jaa tämä sivu