Win Vista Win2000 päälle

Viestiketju Windows -ongelmat -osiossa. Ketjun avasi anzie 13.05.2009.

1. anzie

anzie Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Minulla on kone johon on asennettu Linux ja Win2000, jotka ovat eri osioilla.
    Haluaisin asentaa Win2000 päälle Vistan.
    Kun olen korvannut 2000 Vistalla, niin pystynkö Vistan puolella EasyBCD:llä säätämään sillä tavalla, että saan myös Linuxin boottivalikkoon?

En ole itse siis asentanut tähän tietokoneeseen kumpaakaan käyttöjärjestelmää, joten en tiedä miten edellinen käyttäjä on sen tehnyt.
    Käsittääkseni Linux on asennettu viimeisimpänä.

Toivoisin pikaista vastausta, sillä tämä olisi tänään tarkoitus saada tehtyä...
    Kiitos!

2.  
  3. 1pertti

1pertti Senior member

Kiitokset:
    1,276
    Pisteet:
    243
    Alkuperäiseen kysymykseesi en osaa vastata, mutta tuli mieleeni kysäistä, oletko selvittänyt, että koneen resurssit riittävät Vistan pyörittämiseen? Tuli mieleen siitä, kun tuo Win 2000 on melkoisen vanha käyttis.

4. anzie

anzie Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Hyvä huomio.
    Osia on päivitetty kovasti sen jälkeen kun tuo Win 2000 on siihen asennettu.

5. juuSOS

juuSOS Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Minkälaisesta päivityksestä mahtaa olla kyse? Eli laitappa koneen speksit tänne, hae nämä tiedot esim. Everest Home Edition -ohjelmalla.

Kun oikeastaan pitäisi tuon Win 2000 asennuksen jälkeen olla vaihdettuna kaikki muut osat paitsi kovalevy (jos OS on siis asennettu silloin 1999-2001 -vuosina).

-Prossu
    -Ram-muisti
    -Näytönohjain
    -Kovalevytila
    -Emolevy

6. anzie

anzie Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    En mielestäni kysynyt "Riittääkö tämän koneen tehot Vistan asennukseen?" TJSP.
    Muistia on 2GB, muuta en juuri nyt muista kun en kyseisellä koneella ole.

Jaa tämä sivu