Joo eli aiheena olis teidän avulla hommata mulle TOIMIVA hiiri pelikäyttöön. Nykyinen Explorer 3.0 alkaa jo lievästi ottamaan päähän kun kakkosnappi toimii ja klikkailee ihan miten lystää. Eli suht suurikokoista hiirtä tarttisin. Hintakriteeri: mieluiten alle 40 € Koko: oma käteni on isohko, joten aikas iso hiiri sopisi. Lisänapit: Mieluiten kaksi tai enemmän. Muotoilu: Aika lähelle Explorer 3.0:n muotoilua, jos mahdollista? Itse olen harkinnut Mx518:sen ostamista, mutta en tiedä kuinkahan iso se mahtaisi olla ja mitä tyyppivikoja siinä ilmenee?
Itse en ihan heti rupeaisi Razeria ostamaan, mutta pistän harkintaan. (Periaatesyistä, en koskaan ole kannattanut Razeria joten pitäisi ensin päästä jossakin kunnolla testaamaan ja toteamaan se ja en haluaisi mitään ledihärpäkkeitä tingilläkään hommata.) :/
Ainakin testeissä ovat pärjänneet hyvin ja itse kun olen kokeillut, niin ihan ok sopii omaan, suhteellisen isoon käteen. Kannattaa tietenkin kokeilla!
Elektronista lähtee Sidewinder alle 40€:n (38,50€, tosin se on X3), ja Jimmsissä halvimmillaan 44€ tuo X5 tällä hetkellä, tosiaankin.
Olen itse iskenyt mieleenkiintoni X8:siin, joka olisi langaton ja kuulemma viivettä ei ole silmällä huomattavissa... Ainoo huono puoli hiiressä tuntuisi olevan juuri tuo hinta. 90 euroa on aika karvas hinta mun mielestä. Eli napeista: 2-3 peukkunappia ja tilt wheel.. Mutta kun kaikissa näissä on tuo senssinapit, joilla en itse tekisi yhtään mitään ja niitä ei näemmä pysty muokkailemaan haluamikseen napeiksi. Mielenkiinto tilt wheeliin tuli tuon X8:sin tilt wheelin takia. Siinä kumminkin tuo wheeli on metallinen ja litteäpintainen, jolloin olisi keskinappikin kai toimiva?
Pelikäyttöön on aika lailla turha ehdotella langatonta hiirtä. Itse olen MX518:lla pelannut, eikä siitä pahaa sanottavaa ole.
tosta x8:sta sen verran että juuri uusimmassa pelit lehdessä oli arvostelu ja siinä sanottiin tuosta metallisesta keskipyörästä että on sen painaminen vaatii turhan paljon voimaa ja sormi lipsuu siinä aika pahasti eli siihen ei kannata sitoa mitään tärkeetä toimintoa. sit taas paukalonapit on menny Sidewindereissä huonompaan suuntaan x3:sta lähtien. eli vissii Sidewinder perheessä paras hiiri on edelleen se x3 mukavuuden kannalta ja muutenhan noi hiirien tarkkuudet on kaikki huippuluokkaa oli se sitten 1800 dpi tai 4000 dpi. eroa ei kauheesti huomaa. Mutta sitten itse ehkotuksiin. Itellä oli vajaa 3 vuotta käytössä MX518 ja aivan loistava hiiri vielä tänä päivänäkin. päästin sen tuossa joulun alla ansaitulle eläkkeelle (on edelleen ehjänä kaapissa varahiirenä) ja ostin tilalle razer lachesisin. aluksi järkytyin siitä että muotoilu oli täysin erinlainen kuin mx518 ja meinasin heittää hiirellä vesileipää mutta nyt kun on aikaa menny niin olen jo täysin tottunut tähän hiireen ja sopii todella hyvin käteen. sopii isokätiselle, neljä sivunäppäintä+tarkkuuden säätönapit, hyvät tassut ja mukava pintamateriaali hiiren päällä. ledi valot saa pois päältä jos haluaa jne jne. suosittelen lämpimästi molempia näistä hiiristä. razerin ainoa miinus on se että aluksi menee totutteluun jonkun aikaa mutta kun käsi tottuun niin sit päästään todella vauhtiin
Tänään kävin paikallisessa marketissa ja näin tuon X5. Kokeilin paketin läpi käteen.. Ainakin kokoa oli ja vertasin MX518 kanssa, niin kyllä taitaa lähtee toi X5 tulemaan sitten kun ehdin hankkia sen.