Toivottavasti huomenissa pääsen kokoamaan servukoneen. MSI P35 NEO COMBO-F S755 DDR2/DDR3 Core 2 Duo E6400 @ 2.13 WD CAVIAR SE 250GB SATA2 7200RPM 8MB 2 X 2GB 1066MHZ DDR3 NON-ECC CL7 DIMM CORSAIR PSU 400W Uppi ~1M Tämmöinen olisi ilmestymässä, nyt seuraa kasa kysymyksiä: 1. Paljon tuota prosessoria uskaltaa kellotella ottaen huomioon muistit ja sen, että käytössä normi jäähy prossulle? 2. Käyttöjärjestelmäksi ajattelin uusin Ubuntua, mutta olisiko parempaa tiedossa? 3. Ajattelin pitää vähän vanhempien pelien servuja, kun uppi noin surkea. (bf42, cs1.6, jne.) Niin pitäisikö tietää jostain jotain? Kiitoksia etukäteen.
Kyseessähän tulisi sanojesi mukaan olemaan serverikone. Miksi täten edes kellottaisit sitä, siinä kun ei ole järkeä. Peliserverikoneiden tehovaatimukset kun ovat sen verran pienet, ettei lisätehoa tarvitse, erityisesti noihin clienteihin, kuten moniin muihinkin servericlienteihin. Aika ylitehokas serverikone, ei paha asia, mutta myös vähemmälläkin pärjäisi. Tuo koti-interyhteys ei pahemmin riitä kovinkaan suuriin tickrateihin saati pelaajapaikkamääriin. Yhtä hyvin voisit myös pyörittää uudempia pelejä, ns. kaistan syönti ei ole mitenkään verrattavissa pelin ulkoasuun.
Tämäpä kiva tieto http://www.cstrike-planet.com/images/tutorial/i1-1.jpg Pitäneekö tuo kuva vähääkään paikkansa, jos mitään käsitystä? Itse ajattelin BF42 tai BF2 max 22 pelaajan serveriä. Mutta kai eri pelit jotenkin vaikuttaa? Sanotaan vaikka 20 pelaajaa CS1.6 vs Crysis. Tarkotan sitä että crysis serveri veisi enemmän tehoja kuin cs1.6?
Luulis kai tuota että rysis tarttee (huomattavasti) enemmän sitä kaistaa kun siinä on niin paljon enemmän ladattavaa/siirrettävää tavaraa (vertaa cs grafiikat vs. rysis grafiikat).
Ei sitä grafiikkaa siirretä palvelimen ja pelaajien välillä. Palvelimelle menee paikkatietoa pelaajista/luodeista/decalseja yms.