Elikkä tilasin tuossa osina tietokoneen. Kokosin koneen normaalisti, mutta ensimmäisessä käynnistyksessä huomasin että jotain oli vialla kun näyttöön ei tullut ollenkaan kuvaa. No kokeilin erilaisia keinoja saada kuvaa. Kokeilin emolevyn omaa integroitua näytönohjainta, erillistä näytönohjainta ja kokeilin jopa vanhaa pci-paikkaista näytönohjainta (ati rage 2mb) eikä kuvaa tullut. Lopputulokseski olen saanut että emolevy tai prosessori on viallinen. Mutta onko mitään keinoa varmistaa kumpi on viallinen. Seuraavat asiat olen huomioinut. 1: Kone lähtee normaalisti käyntiin, mutta power led/ Hdd led ei syty ollenkan. 2: Emolevy ei anna minkäänlaista vikakoodia (piipparilla). 3: Tällä hetkellä ei ole mahdollisuutta kokeilla osia toisessa koneessa. Tuossa olisi vielä nuo osat. AMD Phenom II X3 710 MSI 790GX-G65
Joskus kun powerini hajosi, niin luulin että muutakin hajosi kun ei tullut kuvaa, mutta vika oli kotelossa. Koittanut pistää konetta päälle ilman koteloa?
Ainakin mitä olen lukenut niin monilla on tuota prosessoria tuolla emolla. Ja powerissa ei ole vikaa (uusi). Testasin myös kun irroitin osat kotelosta paketointia varten. Pitää huomenissa varmaan soitella verkkokaupalle että lähetetäänkö molemmat takaisin vai mitenkä toimitaan.
Etupaneelit (virtanapit...jne) kytkin vasta sen jälkeen kun vika oli havaittu. Eikä mitään vaikutusta. Eli tilasin osat verkkokaupasta jonne soittelin tänään. Vastaus oli seuraavanlainen. Sinulla on kaksi vaihtoehtoa a: Toimitat koneesi meille huoltoon ja maksat huoltomaksun ja etsimme vian ja osa vaihetaan takuuseen jos asennusvirheitä ei ole. b: Toimitat rikkinäisen osan takaisin jonka vaihdamme uuteen. Onko tämä tosiaan näin järjetöntä? Pitäisikö minun maksaa huoltomaksu sen takia että minulle toimitetaan rikkinäinen osa? Onko kellään ollut vastaavanlaista tapausta, vai pitääkö ottaa yhteyttä kuluttajasiamieheen tilanteen selvittämiseksi? EDIT: TYPO