Vian etsintää

Viestiketju PC:n rautaan liittyvä keskustelu -osiossa. Ketjun avasi bumbertto 30.04.2009.

1. bumbertto

bumbertto Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Osaisikohan joku auttaa ja neuvoa mikä mun konetta vaivaa?

Yks päivä yritin käynnistää konetta niin se lähti ihan normaalisti käyntiin, mutta näyttöön ilmestyi teksti no signal. Olen kokeillut toisella näytöllä ja siihen tuli myös sama teksti,uutta näytönohjaintakin kokeilin, mutta sen kanssakin oli sama lopputulos sillä erolla että no signal teksti vilkkui...

Kone on tehnyt tuollain samanlailla joskus aikaisemminkin mutta, kun olen irroittanut johdot seinästä ja myöhemmin kokeillut uudestaan käyntiin niin se on auttanut, mutta nyt en ole kolmeen kuukauteen saanut näyttöön näkymään mitään muuta kuin no signal tekstin.

2.  
  3. NimQo

NimQo Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Näinköhän olisi emolevy sanonut sopimuksen irti, jos olet uuttakin näyttistä tuossa kokeillut ja sama ongelma toistui niin eiköhän sen vian silloin emossa luulisi olevan. (?)

Viimeksi muokattu: 30.04.2009
  4. jounis

jounis Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Eli se on just niinku se sanookin, näyttöön ei tule signaalia.
    Onko erillinen näytönohjain vai integroitu?
    Jos erillinen niin se on kai simahtanut ja jos integroitu, niin se piiri ei sitten toimi. Jos erillinen niin ota se irti kokonaan ja asenna uudestaan, aina on olemassa mahdollisuus että kyseessä on liittimen kontaktivika.
    Ajurit toki kannattaa asentaa uusiks ennen kun mitään romukoppaan heittää. Mites kaapeli, onko varmaan ehjä? Kaapelinkin liittimiä kannattaa vähän "nitkutella" kontaktivian varalta.

5. bumbertto

bumbertto Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Siinä on erillinen näytönohjain ja oon sitä vanhaa ohjainta parikertaa iroitellut ja laittanut takasin, mutta se ei ole auttanut mitään, eikä uudestakaan näytönohjaimesta ollut mitään apua, vaikka laitoin myös ajuri cd:een koneeseen sisään.
    Ollaan myös kokeiltu varmasti toimivalla kaapelilla. Kun kaapeli ei ole koneessa kiinni niin näytössä lukee se no signal ja sitten kun kaapelin laittaa takas kiinni koneeseen, niin siinä lukee vain se sama teksti..

6. ugge

ugge Regular member

Kiitokset:
    9
    Pisteet:
    48
    Kokeile näyttöä vielä toiseen koneeseen jos on mahdollista.

7. Zufushiki

Zufushiki Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    kannattaa vilkaista myös emolevyn konkat, että onko pullistumia havaittavissa.

Jaa tämä sivu