1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

onko mahdollista, etähallittava dtv tallentava linuxpurkki ?

Viestiketju Keskustelua PC:n digikorteista -osiossa. Ketjun avasi fr0g_ 29.04.2009.

  1. fr0g_

    fr0g_ Member

    Liittynyt:
    24.07.2003
    Viestejä:
    47
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Hei!

    Ja näin ensi alkuun kun nyyten kyselen, ensi alkuun haluan ilmoittaa että olen kyllä googlettanu, ja lukenut mythtv wikiä yms.. mutta ajattelin jos joku osais ohjeistaa tyhmää, että pääsisisin helpommalla, ja en toisaalta osaa googlettaa englanniksi ohjeistusta ongelmaani.

    Eli lyhyesti ytimekkäästi, minulla on autotallissa samba-palvelin, joka jakaa kotiverkkoon median, xboxille pclle yms...

    Linux purkissa on gentoo linux (en ole vielä asentanu graafista käyttöliittymää) , kone on 1,2GHz amd athlon, ja tällä hetkellä siinä on 512 muisti palikka (radeon 9600 näyttis) Tallennustilaa on 1 tera.

    Asiaan...

    Ostin viikonloppuna WinFast DTV Dongle Gold usb porttiin lykättävän digitv vastaanottimen, ja nytten olis tarkoitus saada sillä tallennettua tv lähetyksiä, ja katsella niitä sitten millälie verkkoon kytketyllä laitteella melkovarmasti aina kuitenkin xboxilla.

    Olen tutkinut hieman mythtv systeemiä, ja siinähän pystyy guidesta näpätä ohjelma mitä haluaa nauhoittaa, mikäli istuis koneen ääressä.

    Kirjoitus on varmasti hieman epäselvä, kun olin huono selittämään mitä haluan..

    mutta lyhyesti

    Mutta haluisin lisätä sambapalvelimeeni ominaisuuden että voin tallentaa ohjelmia usb-digi vastaanottimellani, ja hallinta suoritettaisiin etänä KOTIVERKON sisällä.

    Olisi hienoa jos joku saa selkoa tekstistäni ja osaisi jopa antaa neuvoja mistä alkaisin, ja käyttöjärjestelmän voin pitkinhampain vaihtaa toiseen jos se on pakollista.

    Mutta olis kanssa siistiä tietää onko moinen edes mahdollista.
     
  2.  
  3. kane_k

    kane_k Member

    Liittynyt:
    07.03.2006
    Viestejä:
    88
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    digitv:n käytöstä pingviinin kanssa ei ole kertynyt juurikaan kokemusta mutta daemonina toimiva VDR saattaa olla lähellä haluamaasi.

    siitä vaan samba jaon tekee tallennuskansiosta ja avot
     
    Viimeksi muokattu: 30.04.2009
  4. fr0g_

    fr0g_ Member

    Liittynyt:
    24.07.2003
    Viestejä:
    47
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    kiitos linkkivinkistä, pitää tutkia töiden jälkeen tarkemmin tota ohjelmistoa.
     
    Viimeksi muokattu: 30.04.2009
  5. mali99

    mali99 Regular member

    Liittynyt:
    06.12.2006
    Viestejä:
    429
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26

Jaa tämä sivu