1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

yamaneko on pelle

Viestiketju Windows -ongelmat -osiossa. Ketjun avasi temple69 23.04.2009.

Viestiketjun tila:
Viestiketju on suljettu.
  1. temple69

    temple69 Regular member

    Liittynyt:
    28.09.2007
    Viestejä:
    751
    Kiitokset:
    3
    Pisteet:
    28
    Oon tosta poistanut jo jonkun aiemman version, mutta eilen tulleessa päivityksen myötä se joka käynnistyksessä yrittää asentaa itseään, ja en halua sitä tähän, koska en tiedä missä se joku koodi on. Se asennus ilmestyy aina käynnistäessä. Ja XP löytyy tästä koneesta.

    Alkaa pikkuhiljaa v*tuttamaan noi päivitykset, ainakin ne mistä tulee juuri tuommoisia.

    Vapaaehtoisesti en sitä päivitystä "asentanut" vaan se asentu sammutuksen yhteydessä
     
  2.  
  3. BforeDusk

    BforeDusk Senior member

    Liittynyt:
    15.09.2006
    Viestejä:
    6,570
    Kiitokset:
    7
    Pisteet:
    118
    Googlaa vaikka remove wga

    Sammutuksessa asentuu ne päivitykset, mitä sä olet antanut winukan ladata.

    'Ilmoita. Älä lataa tai asenna päivityksiä puolestani.'
    Se on valinta, jolla ilmoitetuista ruksataan pois ne, mitä ei halua asentuvan.
    Sitten lyödään täppä 'Älä ilmoita näistä päivityksistä enään'. Muuten ne tulee vaikka maailman tappiin uusina päivityksinä, kun winukka käynnistyy.
    WGA:n suhteen jeesaa kun tietää sen KB-numeron, ettei vaijaa selitys pääse silmien ohi.
     
  4. temple69

    temple69 Regular member

    Liittynyt:
    28.09.2007
    Viestejä:
    751
    Kiitokset:
    3
    Pisteet:
    28
    Ai sen voi itse päättää mitä päivityksiä haluu asentaa =D
    Kerrotko vielä mistä voin käyä muuttamassa noi?

    Se WGA ilmotus hävisi kun klikkasin tarpeeksi monta kertaa ruksista käynnistäessä.
     
  5. BforeDusk

    BforeDusk Senior member

    Liittynyt:
    15.09.2006
    Viestejä:
    6,570
    Kiitokset:
    7
    Pisteet:
    118
    Voi olla Käynnistä valikossakin. Ohjauspaneeli > Tietoturvakeskus > Automattiset päivitykset
    4 vaihtoehtoa siihen mitä tehdään.

    Ilmoita vaihtoehto heittää ponnahdusikkunan kellon viereen, kun se winukan käynnistyessä huomaa että uusia löytyy.
    Menee nettiin katsomaan löytyykö uusia, ei tee muuta kuin ilmoittaa, josta listasta sitten voi itse valita ladattavat. Asennettavat (bootti) ikkunassa en oo nähny mitään peruutusvaihtoehtoa. Pitäis kait tietää minne se on päivityksen imuroinnut ja tuhota se.

    Zone Alarmin Program listassa on *Kysy* 'Windows updtae automatic update', mutta mielestäni tuo ilmoitus päivityksistä tulee ilman ZA:n kyselyä saako ko. ohjelma nettiin mennä.

    Ohjeet oli sitten xp:lle, vistasta en tiedä jos poikkeaa.
     
  6. temple69

    temple69 Regular member

    Liittynyt:
    28.09.2007
    Viestejä:
    751
    Kiitokset:
    3
    Pisteet:
    28
    Ok nyt näyttää homma toimivan jälleen, kiitoksia!
     
  7. temple69

    temple69 Regular member

    Liittynyt:
    28.09.2007
    Viestejä:
    751
    Kiitokset:
    3
    Pisteet:
    28
    Jaaha, taas alkoi tuo WGA hyppimään.. :(

    Kun et keksinyt keinoa miten tuon asennuksen saa pois, niin jos asennan ja poistan sitten työkalulla ?
     
  8. yamaneko

    yamaneko Senior member

    Liittynyt:
    22.09.2005
    Viestejä:
    5,093
    Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    118
    Mitäs haittaa tuosta on, jos on aito Windows?
     
  9. temple69

    temple69 Regular member

    Liittynyt:
    28.09.2007
    Viestejä:
    751
    Kiitokset:
    3
    Pisteet:
    28
    Kaupasta, oikein Gigantista aikoinaan ostettu kone monen vuoden takaa, ei vain tietoa missä moinen koodi on. Ainakin viime versio tuosta kyseli jotain sellaista. Siksi haluisin tuosta eroon.
     
    Viimeksi muokattu: 27.04.2009
  10. BforeDusk

    BforeDusk Senior member

    Liittynyt:
    15.09.2006
    Viestejä:
    6,570
    Kiitokset:
    7
    Pisteet:
    118
    Sen verta tuosta on keskusteluja ja ongelmia nähnyt, että vaikka on aito windows, (ja winukan asennuksen jälkeen se aktivointihan pitäis tökätä jos on laiton), niin siitä syystä voi jättää asentamatta sen kyseisen päivityksen.
    Toihan on olevinaan 'Oletko varma ettei kepuliheikki myynnyt sinulle laitonta kopiota aitona? Asenna wga.'
    Minkä takia se asennuksen jälkeen paljon myöhemmin rupee kummittelemaan ties millä ilmoituksilla.

    temple69 Oletko googlannut noi aiemmat punaiset hakusanat?
    Ton poistamiseen, kun se on asentunut, löytynee monenlaista ohjetta.

    kb wga hakusanoilla näkee että se taitaa olla KB905474 se päivitys.
    Tolla Ilmoita-valinnalla päivityksiin se on helppo ekalla kertaa torjua lopullisesti.
    (Ellei M$ julkaisee siitä varianttia tms.)

    Mistäs mä mitään tiedän gigantin pakettikoneista, onko niissä aito vai laiton winukka. Tuliko täysversio winukka-asennus-cd:tä mukaan. Vai pitikö itse tehdä recoveryt tms.
     
  11. yamaneko

    yamaneko Senior member

    Liittynyt:
    22.09.2005
    Viestejä:
    5,093
    Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    118
    On se jännä, ettei 9 koneessa, joiden kanssa olen jollain lailla tekemisissä, ole haitannut mitään. Mutta niissä toki on aito Windows.
     
    Viimeksi muokattu: 27.04.2009
  12. warwas

    warwas Guest

    Kopassa sen pitäisi olla kiinni, en ole varma sun recovery-levystä mutta jopa siinä voi olla se.
     
  13. temple69

    temple69 Regular member

    Liittynyt:
    28.09.2007
    Viestejä:
    751
    Kiitokset:
    3
    Pisteet:
    28
    Ei tuo työkalu poistanut sen asennuksen tyrkytystä.
    Mihin kansioon se lataa nämä päivitykset..

    Termit ei taida mulla olla kohdillaan, eli mitä meinaa recovery-levy?
    Asennuslevy on tullu mukana, mutta se taisi hukkua muutossa.
     
  14. BforeDusk

    BforeDusk Senior member

    Liittynyt:
    15.09.2006
    Viestejä:
    6,570
    Kiitokset:
    7
    Pisteet:
    118
    Mitä hyötyä tuosta on? (Sun alkuperäinen oli Mitäs haittaa tuosta on)
    Aito windows se joka koneessa on, joiden kanssa mä oon ollu tekemisissä.
    "Netti valehtelee enemmän kuin tuhat kuvaa".
    Varmaan jokainen 'mulla on aito windows ja tää wga rupes....' puhuu skeidaa sen aitouden kanssa.
    Mitä hyötyä tuosta on?
    Mitään hyvitystä tms. ei tietääkseni M$ tarjoo, niille jotka on väärennöksen ostaneet aitona, ja haluuvat nyt siten aidosti aidon.
    Ja kun ne epäaidot asennuksen jälkeen aktivoituu. Mihin tota wga:ta tarvitaan?

    Viime jouluna kun yhteen koneeseen puhdas uus xp, sp2 cd:ssä, SP3 cd:llä (heti tai myöhemmin), päivityksissä estin ton KB905474 asentumisen.
    Mitään ei ole haitannut.
    Kaikki M$ nettisivut on käytössä, ei estele mihinkään menoa, päivitykset tulee, jos haluu.
    En mä siinä tarvinut wga:ta kertomaan onko suomen kaupasta ostettu hologrammi cd aito vai väärä windows.
    Mitä hyötyä tuosta on?
     
  15. yamaneko

    yamaneko Senior member

    Liittynyt:
    22.09.2005
    Viestejä:
    5,093
    Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    118
    Enkä ole saanut vastausta siihen vieläkään. Microsoftilla on lienee syynsä ja oikeutensa tarkistaa tämä aitous, eikä kyse ole siitä onko meille tuosta jotain hyötyä (nyt katse sieltä omasta napanöyhtästä pois). Jos Microsoftin tapa ei miellytä, voi siirtyä aina käyttämään muita käyttöjärjestelmiä, eikö vain?

    [​IMG]

    Eihän se ole Microsoftin syy, jos joku on hankkinut piraattiversion vai onko? Miksi ihmeessä Microsoftin pitäisi tarjota jotain hyvitystä? Harvoin niistä kukaan maksaa muutenkaan yhtään mitään. Eikö silloin jokainen voisi ensin "ostaa" piraattiversion, ja sitten edullisemmin aidon? :D Ei toimi ei.

    Microsoft on sentään tehnyt mahdolliseksi siirtyä XP Pro piraattiversiosta lailliseen (Genuine Kit).
     
    Viimeksi muokattu: 29.04.2009
  16. temple69

    temple69 Regular member

    Liittynyt:
    28.09.2007
    Viestejä:
    751
    Kiitokset:
    3
    Pisteet:
    28
    No, ihan tiedoksi (jos epäilet[te]), että minä en valehtele. Muistaakseni joku huhusi että hjt-logista joltain riviltä näkee onko aito windows vai ei..

    Ja mitä mieltä itse olen WGA'sta niin se on täyttä roskaa ja siitä ei ole mitään hyötyä. Pelkkää haittaa kun semmonen tulee kummittelemaan.

    Niin, saisko näihin vastauksen:
    Kopassa ei oo kiinni muuta kuin joku Windows XP (c) -tarra..

    Ahaa recovery levy taitaa siis olla emolevy..?
     
    Viimeksi muokattu: 29.04.2009
  17. nikozjr

    nikozjr Guest

    Mulla ollut myös samaa ongelmaa ton WGA paskan kanssa. Tolla WGA remover ohjelmalla se lähtee vain hetkellisesti pois.

    JOS sulla nyt sattuu olemaan piraatti xp niin se kannattaisi kertoa kun tältä foorumilta sattuu löytymään ystävällisiäkin ihmisiä jotka tukevat piratismia niin voitas kertoo ihan suoraa miten sen "rankuttajan" saa poies. (joka on tietenkin sääntöjen vastaista)

    Noh asiaan.. Lötyykö sinulta sitä levyä josta oot asentanu XP:n tolle koneelle?

    Recovery ei todellakaan tarkoita emolevyä vaan palautuskonsolia jolla saadaan palautettua kone joku päivä tai viikko taakse päin myös tehdas asetuksille palauttaminen onnistuu tätä kautta.

    Ja jos kyse on recovery levystä niin se on levy jolla kone palautetaan tehdas asetuksille tai sen avulla voidaan tehdä windows xp korjaus asennus jolloin kaikki tiedostot säilyy mutta se fixailee kaikkea windowsin tominalle tärkeitä tiedostoja.

    onko kyseessä HP pakettikone? jos on niin levyä ei toimiteta koneen mukana vaan se pitää itse polttaa levylle.
     
  18. temple69

    temple69 Regular member

    Liittynyt:
    28.09.2007
    Viestejä:
    751
    Kiitokset:
    3
    Pisteet:
    28
    Ei ole hp vaan joku ihme MiCRO-ONE.

    No totta vitussa tässä aito windows on, tuskin nyt gigantti myy piraattiwintoosaa!?

    XP asennuslevy mulla on ollut, mutta se ilmeisemmin hukkui muutossa pari vuotta sitten. Sitä oon yrittänyt ehtiä kissojen ja koirien kanssa tuloksitta.
     
  19. BforeDusk

    BforeDusk Senior member

    Liittynyt:
    15.09.2006
    Viestejä:
    6,570
    Kiitokset:
    7
    Pisteet:
    118
    Jos sun 9:ssä koneessa ei ole haittaa syntynyt, etkä usko ihmisten kertomuksia laillisten aitojen winukoiden kanssa, miten se alkaa jotain ponnahdusikkunoita työntämään ja vaikka mitä. Et vastausta (joka sua mielyttäis) koskaan saakkaan.
    Se häiritsee käyttöä, sitä haittaa siitä vähintään on.
    M$:llä on oikeutensa. Niin on kuluttajallakin.
    Tarkistais ne laittomat winukat aktivoinnin yhteydessä, ja estäis sen käytön. Tai tekis ne jälkikäteen tarkistukset semmosiksi ettei ne häiritse, niitä joilla aito winukka on.
    Ei tarvi vaihtaa käyttämään muita, riittää ettei toteuta kaikkia mikkioftan "hyviä" neuvoja ja asenna niiden tyrkyttämää skeidaa.

    Väännät sitten aivan tahalliseen ja tarkoitukselliseen äärilaitaan, warettaja-torrent tyyppien winukat. *Niitähän ne on jos ei oo aito*
    Jokainen normaalijärkinen tajuaa että 5€ hintaan myyty ovh100€ winukka ei oo aito (Harvoin niistä kukaan maksaa muutenkaan yhtään mitään.)
    Kaupasta ovh hintaan ostettu winukka! 'Oletko varma että se on aito? Ettei ole laadukas piraatti made in Asia?'

    Mikkisofta itse selittää WGA:ta 'Et ehkä tiedä onko winukkasi laillinen. Et ehkä tiedä millaiset holgrammit aidossa cd:ssä. Asenna WGA ja varmistut onko se aito.'
    Miksi ihmeessä asentaa se jos ei tarjota jotain hyvitystä? 'Mene kauppaan ja osta aito' Ei toimi ei.
    Se on mikkisoftan ongelma jos joku jatkaa sen ei-aidon winukan käyttöä, tietämättä ja selvittämättä onko se aito.

    Tänhän sä osaat [​IMG]


    @temple69

    "Netti valehtelee enemmän kuin tuhat kuvaa".
    Varmaan jokainen 'mulla on aito windows ja tää wga rupes....' puhuu skeidaa sen aitouden kanssa.

    Eka on muunnos, 'kuva kertoo enemmän kuin tuhat sanaa'. Koska kaikki mitä nettiin on kirjoitettu ei ole totta.

    Jos mulla ei oo omaa kokemusta wga:n haitoista (kun en ole antanut sen asentua) ja olen netistä muiden ongelmat nänhyt, ja päätöksen tehnyt. Niin toi toka viittaa siihen että noin ajattelevia ihmisiä on. "Jos on aito winukka, niin ei wga ei voi mitään haittaa tehdä. Koska mulle ei oo tehnyt. mot"
    En minä epäile että sä valehtelet. Että sulla olis piraatti koska wga kettuilee.

    recovery = palautus.
    recovery console = palautuskonsoli. xp.cd:llä bootti ja ekassa valinnassa, ei Asenna, vaan [R] eli palautuskonsoli. Näpytellään dosmaisesti komentoja winukan korjaamiseen.
    recovery disc = palautuslevy. Merkkikoneissa esiasennettu winukka, asennuslevy ei tule mukaan vaan palautuslevy. Sen voi jopa ihan ekoissa winukan käynnistyksissä (kun winukka on vielä terve) polttamaan itse. Ne hyödyntää kovalevyssä olevaa piiloitettua osiota siihen winukan uudelleen asennukseen.
    Pelkällä cd:llä (esim uus kovo koneeseen) ei asenna.

    Gigantin koneesta en tiedä onko tolleen merkkimikrojen tapaan. Vai onko sulla tulla normaali cd jossa koko winukka.

    ;) Jos M$:ltä kysyisit wga:sta ne kysyis 'Ootko ihan varma että giagantti on antanut aidon windowsin?'

    Oikeesti toi wga ongelma, M$:n puhelintuki, suomessa, suomeksi, selitä tilanne cd:n suhteen, ei löydy, gigantista kone, toimii, ei tarvi uusiksi asentaa, mutta et tiedä mikä koodi wga:lle pitää syöttää, mistä sen saa.
    Jos et googlaten poisto-ohjetta löydä.
     
    Viimeksi muokattu: 30.04.2009
  20. temple69

    temple69 Regular member

    Liittynyt:
    28.09.2007
    Viestejä:
    751
    Kiitokset:
    3
    Pisteet:
    28
    Ai että pitäisi soittaa M$ tukeen?

    Tänään ei ainakaan kerkiä mutta huomenna voisin yrittää. Kerron sitten tulokset.
     
  21. yamaneko

    yamaneko Senior member

    Liittynyt:
    22.09.2005
    Viestejä:
    5,093
    Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    118
    Joo, uskominen riippuu tapauksesta, tietenkin.

    Ja porukan rehellisyydestä esimerkki: Viime viikolla eräs tyyppi halusi apua ongelmiinsa, ja jossain vaiheessa heräsi kysymys Windowsin laillisuudesta. Julkisella puolella asia oli selvä, aito on, todellakin, tietenkin. Sitten tyyppi otti privana yhteyttä, kun ongelma ei tuntunut selviävän (ihan niin kuin se privana jotain auttaisi), ja vahingossa muussa yhteydessä paljasti, että onkin piratti-Windows. Että joo. Yksittäinen tapaus, mutta näitähän on ollut. Mutta hyvä että sinulla on sinisilmäinen usko ihmisiin! Pidä siitä kiinni :)

    Jännä juttu etten ole huomannut.

    Tuossa sinä laitat sanoja suuhuni, jos väität minun epäilleen onko kaupasta tullut piraatti-Windows. Pidä omat sekavat ajatukset omanasi, kiitos!

    Minä en lähtökohtaisesti en usko, että tässä olisi kyse siitä etteikö kaupasta olisi tullut aito Windows, vaan siitä mikä koneessa nyt on. Jos se olisi se mikä koneessa alunperin oli, niin silloinhan OEM-koneen kyljestä kyllä pitäisi löytyisi aitoustodistus ja sieltä se koodi jota alkup. kirjoittaja "ei tiedä missä se joku koodi on". Eikö? Oletko kuullut että nämä kaupasta ostettujen koneiden mukana tulevat OEM -Windowsit jotenkin yhtäkkiä, toimittuaan ensin pitkään, alkavat herjaaman epäaitoudesta? Tai että se OEM-aitoustarra on kadonnut koneen kyljestä? En minäkään.
    [​IMG]

    Koska sinä vastaavasti osaat kirjoittaa tekstiä, joka välillä menee minulta ns. yli hilseen niin että heilahtaa. Olen aikaisemminkin sen sanonut, etten aina saa selvää sun jutuista (ja olenpa nähnyt jonkun muunkin välillä ihmetelleen mitä yrität sanoa). Mutta sitähän se on, tämä on vaikeaa välillä, puhekieli on niin erilaista. Kirjoittaessa kannattaisi yrittää tuottaa mahdollisimman selkeää tekstiä, niin väärinkäsityksiä tulee vähemmän.
     
    Viimeksi muokattu: 30.04.2009
Viestiketjun tila:
Viestiketju on suljettu.

Jaa tämä sivu