Benq T221WA näytön kanssa olisi nyt paha ongelma.. Vaihdoin resoluutiota aivan kokeilumielessä, jonka jälkeen näytölle ilmestyi teksti "Out of Range", ja näyttö meni mustaksi. Kun käynnistän koneen uudestaan, aluksi näyttää käynnistyvän normaalisti, mutta pian näytölle ilmestyy jälleen sama teksti. Käyttöjärjestelmänä Ubuntu 8.10. Parhaillaan käytössä on vanha putkinäyttö, joka pelasi loistavasti heti kun laitoin kiinni. Vaihdoin tämänkin kanssa resoluutiota, eikä ongelmia ilmennyt.. Apuja?
Jos olet oikein nopea, ehdit muuttaa resoluution normaaliksi ennenkuin windows lataa ajurit ja heittää resoluution sellaiseksi, mitä näyttö ei kykene näyttämään. Näin ainakin kerran olen itse onnistunut samaisen ongelman ratkaisemaan. Edit: Ai todellakin.. Pahoitteluni, en huomannut myöhään kirjoitellessani tuota sinun käyttöjärjestemääsi..
Ei tuossa kerkeä mitään tekemään, kun näkyy vain noin viisi sekuntia, ja silloinkin vain taustakuva ja hiiri..
Muuten hyvä, mutta resoluutio vaihtuu vääräksi ennen kuin käyttäjä on käyttöjärjestelmän graafisella puolella ja käyttis ei ole Windows. Paina Ctrl-Alt-F1 ja kirjaudu sisään. Anna komento sudo dpkg-reconfigure -phigh xserver-xorg Anna oma salasanasi kun se sitä kysyy.
Eikun anteeks kyllä se tosiaan toimikin. (Olin kämmännyt jotain tossa kirjottaessa.. ) Resoluutiot vaihtuivat sellaisiksi, kun ne benq:ssä olivat olleet ,mutta benq sanoi silti vaan saman "Out of Range", ja näytti mustaa..
Ai ei toimi vieläkään? No mene taas sinne komentokehotteeseen ja anna komento rm ~/.config/monitors.xml Boottaa kone ja katso toimiiko. Jos ei niin anna komento sudo dpkg-reconfigure xserver-xorg ja kerro Ubuntulle resoluutio joka näytöllesi kelpaa.