1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Edullinen näyttö pelailuun ja leffojen katseluun

Viestiketju Tietokoneen näytöt -osiossa. Ketjun avasi _kooma_ 16.04.2009.

1. _kooma_

_kooma_ Active member

Kiitokset:
    29
    Pisteet:
    78
    Eli olen nyt katsellut uutta näyttöä koska käytössä on tällä hetkellä vuodelta 95 oleva Nokian 17" ja lähes 100Kg CRT putki. Tämä on siis palvellut uskollisesti kohtuulliset 14 vuotta. Suurin resoluutio on 1360*768 kuvapistettä mutta mukavin resoluutio on kuitenkin 1024*768.
    Eli uutta tilalle.
    Näytöllä saisi olla maksimissaan hintaa 250 euroa. Kokoa sitten 19-22 tuuman akselilla. Värit olisivat hyvä olla kunnossa ja paneelin suht.nopea. Pelailen kaikenlaisia pelejä, ja leffoja tulee myös katseltua silloin tällöin näytöltä. Merkeistä ei ole pahemmin kokemuksia, mutta mitä olen kavereiden näyttöjä katsellut, ovat LG:t ja Samsungit miellyttäneet eniten silmää. Myös Eizo:t taitaa olla aika hyviä näyttöjä, ainakin mitä olen arvosteluja lukenut, hinnat tosin taitaa olla hieman kovemmat.
    Kaupalla ei niin väliä ole, kunhan firmassa toimii takuu asiat sutjakasti ja luotettavasti.

2.  
  3. grinx

grinx Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
  4. Kokki99

Kokki99 Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    BenQ E2200HD on kuulemma hyvä. Itelläni on Samsung Syncmaster T220 ja olen todennut hyväksi leffojen katseluun ja pelaamiseen.

5. _kooma_

_kooma_ Active member

Kiitokset:
    29
    Pisteet:
    78
    Noista kahdesta tuo BenQ on saanut melkos paljon hyvää palautetta, ja se alkoikin kiinnostamaan jonkin verran. Vielä jos saisi muutaman vaihtoehdon, vaikka nuokin hyviä olivat (tosin tuossa alla karsin joitakin valmistajia).
    Mitenkäs on, jaksaisikohan tämmöisellä setillä pyörittää pelejä: 9800GT 512Mb ja Athlon X2 7750BE, siis jos on fullhd näyttö ja tuumakokoa tuo 22"(21,5")? Pelailen tällä hetkellä muun-muassa GTA San Andreasia, C&C Generalsia, ja hyllyssä odottavat sekä Battlefieldit että GTA IV (tosin ennen GTA nelosta, päivitän myös rautaa koneessa).

Itse vinkistä kiitos. Mutta: Acer, HP, Fujitsu-Siemens, Philips ja ViewSonic ei kiinnosta. HP:lla ja Fujitsulla varmasti ok näyttöjä mutta ne taitaa olla sitten hieman suuremmassa budjetissa. Ja jos nyt olisinkin ostamassa esim 400 euron näyttöä, olisi se hyvin todennäköisesti Eizo tai Sony. ViewSoniceja jonkin verran nähneenä ja käytettyä, ei ne minua ole vakuuttaneet.
    Acer:ilta varmaan on olemassa hyviäkin näyttöjä, mutta jotenkin vielä firmasta heijastuu halpamerkkimäinen laatu. Näytöistä (Acer) ei itse asiassa ole paljon kokemuksia, mutta kannettavista ja muutamasta pöytäkoneesta kylläkin.
    Onhan LG:kin tavallaan "halpamerkki" mutta sen laitteet ovat aina toimineet itselläni juuri niinkuin kuuluukin. Philipsistä sitten taas ei ole mitään sanottavaa.

6. ShatBriks

ShatBriks Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Vaikka et Acereista pidäkään, niin kannattaa silti harkita tätä vaihtoehtoa http://www.jimmspc-store.fi/tuote/ET.VX3HE.005

Tällä hetkellä se "kuuma juttu" hinta-laatu suhteensa puolesta. Ainakin täällä aD:ssa saanut todella hyviä kommentteja.

7. kheetor

kheetor Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Saattaa olla resoluutiot eli 1680 x 1050 (suurimmassa osassa 22") ja varsinki 1920x1080 (BenQssa) aika paljon pyydetty GTAIVn osalta mutta mitään en uskalla mennä vannomaan, mut kyllä netistä löytyy varmaan paljon juttua specseistä kun etsii. Tietenki voi muita grafiikka-asetuksia vääntää minimille jos resoluutioon ei halua koskea.

8. _kooma_

_kooma_ Active member

Kiitokset:
    29
    Pisteet:
    78
    Tein kaupat eilen tämmöisestä vastaavasta näytöstä:

http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=38349

Hintaa sille oli 250 euroa, ja myyjä oli kaveri.. Eli kiitoksia siis vinkeistänne, sain siis Erittäin hyvän näytön tuttavalta. Tosin takuuta ei ihan silleen ole kuin kaupoissa, mut ainakin nyt olen tyytyväinen.
    Tolle tarvitsee sitten katsella kaveriksi tuollaista:

http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=1155

Ja prosnaksi kellotettu Phenom II X3 720BE. Kait tolla setillä tuo GTAIV jotenkin nykimättä pyörii??

9. Kokki99

Kokki99 Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Pyörii. Tosin Quad olisi GTA:lle parempi mutta kyllä tuokin riittää.

Jaa tämä sivu