Ostin kyseisen näyttiksen kun vanha hajos, mutta laitteesta lähtee melko epäilyttävä ääni kun rupeaa jotain pelaamaan. Se toimii ihan niin kun pitääkin, mutta siitä lähtee sellainen ihme vikinä. Ääni loppuu heti kun esim. pausettaa pelin. Minun mielestä se ääni ei tule tuulettimesta vaan jostain muualta. Onko normaalia vai mitä lie?
Eli ääni on sellainen korkea vikinä/vinkuna? Jotkut ainakin täällä spekuloi että se ääni kuuluu jostain virransyötön komponentista tai sen sellaisesta. Tuskin sille mitään suurempia voi tehdä mutta sen haitallisuudesta en tiedä.
avaa koneen kylki ja laita peli rullaamaan sit katot mistä tulee... koitamyös että kaikki kaaapelit on oikein kytketty...
Näytönohajailmesta se tulee, mutta ei siis sen tuulettimesta. Tuntuu se ääni esiitynyt vain toisinaan kun ruudulla on tietynlaista tavaraa. Perin merkillistä.
hmm... "ihme vikina" ongelma voi johtua kyllä virtalähteestä, kuten kokki jo vähän vihjailikin... kuinka tehokas poweri sinulla on? suosittelen, että katsot lämmöt vaikka gpu-z ohjelmalla idlessä ja rasituksessa... voit myös koittaa säätää tuulettimen nopeuksia rivatunerilla,jolla se sujuu leikiten.
En minä mistään virtalähteestä puhunut vaan näyttiksen virransyötöstä joka sijaitsee sen näyttiksen koneen puoleisessa päässä esim mosfetit saattavat vinkua kun siellä kulkee aika paljon virtaa. En kyllä varmaksi mene tätä sanomaan mutta tämä on minun paras arvaukseni.