Läppärin mukana tullut Norton 360 on umpeutumassa 5 pv:n sisään. En millään haluaisi maksaa tuota 73 € kyseisestä uudistuksesta, kun Nortonin kanssa on minulla joskus menneisyydessä ollut ongelmia. Rahatkin ovat aivan finaalissa juuri nyt. Ovatko ilmaiset virustorjunnat luotettavia? Minulla ei ole mitään käsitystä, miten kannattaisi toimia. Entä jos päätän luopua Nortonista, niin mistä löydän Removal Toolin? Joskus vuosia sitten sellaista tarvitsin, kun Norton sotki koneeni täysin, eikä Norton suostunut enää toimimaan. Lisäksi Nortonia ei saanut millään koneelta pois, eikä siihen pystynyt asentamaan mitään uutta virustutkaa. Mitä suosittelette? Konetta käytän paljon työni puolesta, enkä nyt oikein tiedä, miten toimia. Edit: Käyttöjärjestelmänä toimii Vista.
Suosittelisin Avast!:ia tai AVG:tä Hyvä Removal Tool on Malwarebytes' Anti-Malware Itselläni on toisessa koneessa (Vista) Avast! + Malwarebytes yhdistelmä, eikä viruksia ole koneelle päässyt. Itse kuitenkin päätöksesi teet, joten tässä on vain suosituimpia ohjelmia. Hommaa nyt kuitenkin jotain
Nortonin poistoon, Norton Removal Tool. http://service1.symantec.com/Support/tsgeninfo.nsf/docid/2005033108162039 Avira AntiVir Personal voidaan lisätä edellisen kirjoittajan mainitsemien virustorjuntojen listaan. Kevyt,tehokas,ilmainen.
Juu, itse en kyllä Aviraan ole vielä ehtinyt tutustua kunnolla, mutta kannattaa toki pitää sitäkin vaihtoehtona. Turska varmasti tietää paremmin. E: kirjoitusvirhe
Avira antivir + Zonealarm = toimiva yhdistelmä. On tullut käytettyä hyvin pitkään. Jos taas norttonissa haluat pysyä suosittelen Norton Internet Security 2009. Sitä on kehuttu huomattavasti kevyemmäksi kuin edellisiä versioita.
Nortonin tuotteen ovat ylivoimaisesti parhaita, mihin itse olen törmännyt. Jos kuitenkin rahat on tiukilla, niin en näe mitään järkeä investoida lähes 100€ tuohon, kun lähes vastaavia saa ilmaisiksi netistä. Jos haluat itse päättää parhaan virustutkan: http://www.av-comparatives.org/images/stories/test/ondret/avc_report21.pdf Jos et, niin tässä tuon kys. testin ilmaiset virustutkat, jotka tunnistivat parhaiten virukset: * Antivir | 99.7% * Avast | 98.2% * Avg | 93.0% Joka tietää, mitä netissä tekee pärjää mainiosti Vistan omalla muurilla. Muuten voi lämpimästi suositella palomuuria kolmannelta osapuolelta. Itse suosittelisin Zone Alarm:ia.