Moi kaikki tietäväisemmät. Minulla olisi semmonen ongelma, että olen editoinut videon Ulead videostudio7:lla ja tallentanut sen aviksi ja nyt minun pitäisi saada tämä pätkä takaisin digivideokameraani, mutta en onnistu löytämään konstia. Käytössäni on FireWire. Voisi sen kopioda suoraan vaikka vhs:llekin, mutta kun en osaa. Auttakee!!! Lisäksi semmonen kysymys, että mikäköhän vikana kun videoni on kolmessa eri pätkässä ja olen yrittänyt niitä yhdistää, mutta VirtualDub tekee siitä neliosaisen. Kokoa videolla on yli 9Gt. Olisin kiitollinen jos saisin teiltä joltain apua ongelmaani. Kiitos!
Mikä videokamera sinulla on? Halvimmissa digitaalisissa videokameroissa tuo firewire-liitäntä on yksisuuntainen joten kuvaa ei saa enää takaisin kameraa. Esimerkiksi Sony trv-145 on tälläinen halpamalli jossa kuvaa ei takaisin kameraan saa. Hieman kalliimmissa kameroissa on sitten firewire kaksisuuntainen ja kuvan saa takaisin nauhalle. Tämä on erinomainen ominaisuus kun haluaa tehdä ja säilyttää editoimistaan videoista master-nauhan.
On tässä takaisin nauhoitus ominaisuus, mutta sähläsin jo homman senverran lahjakkasti, että ainoaksi vaihtoehdoksi jäi tv-out:n kautta vhs:lle nauhoittaminen. Kiitoksia vaan... Homma nyt hoidossa.