Laitteiston yhteensopivuus ja virran riittävyys

Viestiketju PC:n rautaan liittyvä keskustelu -osiossa. Ketjun avasi voiolla 29.03.2009.

1. voiolla

voiolla Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Olen itse kasannut tietokoneeni. Nyt kuitenkin käyttöönoton jälkeen olen hieman huolissani parin komponentin yhteensopivuudesta ja siitä riittääkö virta. Tämä tuli mieleeni, koska osa pelaamistani peleistä suostuu toimimaan ongelmitta, mutta on pari peliä jotka eivät suostu toimimaan. Kummassakin pelissä kuva jähmettyy täysin paikalleen muutaman sekunnin välein ja palautuu normaaliksi, jähmettyy, normaali.. Tämä vain jatkuu koko ajan.

Olen kokeillut alhaisia grafiikka-asetuksia ja näytönohjaimen ajureiden sekä directx päivitystä, muttei ole auttanut. Alla nykyinen kokoonpanoni, kertokaa jos löydätte jotain ongelmia komponenttien kesken. Kysyin kyllä ennen osien hankkimista eräältä gurulta ja sanoi että kaikki olisi ok.

Emolevy: MSI K9AG Neo2-Digital
    Prosessori: AMD Athlon 64 X2 Dual Core Processor 6000+
    Näytönohjain: MSI NVIDIA GeForce 9800 GT (T2D512-OC)
    Virtalähde: Antec Earth Watts 650W (ATX)
    Muisti: 3072MB RAM
    Käyttöjärjestelmä: Windows Xp Pro SP3
    Äänikortti: Creative Sound Blaster® Audigy SE
    Verkkokortti: D-Link DGE-528T
    Samsungin kovalevy
    Samsungin CD/DVD-asema

Itse olen miettinyt että onko emolevyssäni oleva näytönohjaimen PCI-E paikka 2.0 vai 1.0? Ilmeisesti näyttis toimii paremmin 2.0 slotissa.

Riittääkö 650W poweri koko laitteistolle?

Minulta ovat ideat lopussa. Tarkoitus oli kasata kone joka pyörittää pelaamiani pelejä. Voin tietysti mainita pelit jotka eivät toimi: WoW - Wrath of Lich King ja SimCity Yhteiskunnat.
    Pelit jotka toimivat: Age of Empires 3, C&C Generals, The Witcher ja Spore.

2.  
  3. EeroKakko

EeroKakko Active member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Helposti

4. voiolla

voiolla Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Hyvä tietää että ainakaan liian vähästä virransaannista ei ole kyse.

Osaako joku kertoa että onko emolevyni näyttiksen väylä 1.0 vai 2.0 vai onko tällä edes väliä? Meinaan kun osa peleistä toimii ja osa ei. Itse yritin etsiä, mutten löytänyt väylästä muuta tietoa kuin x16.

5. EeroKakko

EeroKakko Active member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Eipä sillä oikeastaan merkitystä ole. PCI-E x16 2.0 väyläinen näyttis toimii kyllä PCI-E x16 1.X-väylässä, ja merkittävää tehoeroa ei tietääkseni ole

6. voiolla

voiolla Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Kiitos tiedosta. Eiköhän tämä tästä. Nyt pystyn paremmin selvittämään mistä ongelmani johtuvat. Olet ollut todella avuksi. Sain vastaukset kaikkiin kysymyksiini. Kiitos. =)

Jaa tämä sivu