Etupanelin mikki ongelma.

Viestiketju PC:n rautaan liittyvä keskustelu -osiossa. Ketjun avasi _Artzi_ 25.03.2009.

1. _Artzi_

_Artzi_ Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Tosiaan olen koittanut nytten vähän aikaa saada tuota etupanelin mikkiä toimimaan AINOASTAAN mikkiä kun kuulokkeille ei mene johtoja mutta tosiaan olen koittanu miten päin tahansa saada sitä toiminaan niin ei onnistu.. :( ENNEN TUO MIKKI ON TOSIAAN TOIMINUT! mutta kun menin vaihteleen emolevyjä niin unohdin järjästyksen.

Emolevy on ASRock K7S8XE+
    Ja etupanelin johdot ovat irrallisia
    Johtoja on neljä (vaikka pitäisi olla viisi?)
    Johdot:

1. M johto josta on kulunut loput tekstistä mutta luulen että se on MIC johto

2. GND (maa vissiin)

3. PHONE-R

4. PHONE-L

Väsäsin kuvankin miten päin olen koittanut laittaa johtoja (Emolevyn manuaalin mukaan)
    Kuvassa tosiaan on vielä MIC-POWER johto jota itselläni ei ole o_O ja johdolle ei ole etupanelissa paikkaa koska siellä on vaan neljälle johdolle paikka. Joten miten saisin tuon etumikin toimimaan? :(

Viimeksi muokattu: 25.03.2009
  2.  
  3. BforeDusk

BforeDusk Senior member

Kiitokset:
    7
    Pisteet:
    118
    GND on lyhennys Ground eli se on maa.
    Voi olla että emon GND:it ei ole sama piste. Menevä ja tleva en siten eristetty maankin osalta.
    Jolloin sun koppaan saa vain kuulokkeet tai mikin.

Mikille et ole kokeilut MIC yläpuolista GND, siinä voi olla mikin maa. MIC-POWER voisi olla jonkilainen phantom-syöttö tietyntyyppisille mikeille. (Katso emon manuaalista mitä noiden tarkoitus ja käyttö on)
    Phantom jännite kunnon äänipöydässä tosin on 48V, joten en tiedä mikä mikrofoni tuosta tulevan "mikro-phantomin" tarvitsee.
    Tai no olen 9V pariston tarvitsevan kapselimikin kolvaillut, kondensaattori-mikki se tyypiltään tais olla

Toisena voit kokeilla MIC (maa) MIC-POWER (signaali) sen mikin kytkentään.

4. _Artzi_

_Artzi_ Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Eipä toiminu kun kokeilin :(

Jaa tämä sivu