1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Comodo asetuksiin ohjeita....

Viestiketju Virukset ja haittaohjelmat -osiossa. Ketjun avasi PETE11 24.03.2009.

  1. PETE11

    PETE11 Regular member

    Liittynyt:
    22.10.2006
    Viestejä:
    766
    Kiitokset:
    8
    Pisteet:
    28
    Moikka...

    Mulla on tämä palomuuri ollut käytössä jonkin aikaa.Muuten olen tyytyväinen,mutta eräs seikka vaivaa l.Jos lataan tai poistan jotakin ohjelmaa,minun täytyy melkein joka toinen sekunti hyväksyä tämä toiminta.Eli "Allow This Request" Melkein käsi kipeänä joudun tätä tekemään.Onko asetuksissa mitään kohtaa jolla tämän voisikorjata,niin ettei tarvisi näin useasti tätä toimintaa käyttää.Muutenkin löytyykö tälle palomuurille asetuksiin mitään ohjeita.Mieluiten suomeksi.
     
  2.  
  3. MikroMake

    MikroMake Active member

    Liittynyt:
    03.02.2006
    Viestejä:
    3,864
    Kiitokset:
    4
    Pisteet:
    68
  4. PETE11

    PETE11 Regular member

    Liittynyt:
    22.10.2006
    Viestejä:
    766
    Kiitokset:
    8
    Pisteet:
    28
    Thanks
     
  5. masaka

    masaka Member

    Liittynyt:
    23.11.2007
    Viestejä:
    28
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    lilkaa comodon kuvaketta tehtäväpalkissa oikeella hiiren napilla ja laita defense disabled
     
  6. PETE11

    PETE11 Regular member

    Liittynyt:
    22.10.2006
    Viestejä:
    766
    Kiitokset:
    8
    Pisteet:
    28
    Kiitos
     
  7. PETE11

    PETE11 Regular member

    Liittynyt:
    22.10.2006
    Viestejä:
    766
    Kiitokset:
    8
    Pisteet:
    28
    Muutin kohdan :Firewall Security Level-Disabled!! Tätä kai tarkoitit?
    Näkyy olevan kohta jossa on merkintä:Defence+ Security-"Disabled"
    Minun asetuksissa..

    Tarkoitus on vain saada ainoastaan palomuuri käyttöön,sillä virustorjuntana hyörii avira prerium...
     
  8. masaka

    masaka Member

    Liittynyt:
    23.11.2007
    Viestejä:
    28
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Muutin kohdan :Firewall Security Level-Disabled!! Tätä kai tarkoitit?
    Näkyy olevan kohta jossa on merkintä:Defence+ Security-"Disabled"
    Minun asetuksissa..

    Tuota just tarkoitin!!
     
  9. PETE11

    PETE11 Regular member

    Liittynyt:
    22.10.2006
    Viestejä:
    766
    Kiitokset:
    8
    Pisteet:
    28
    Tiedätkö mikä tämä on:Defence+ Security...Siinäkin on vaihtoehtoja laittaa tämä sovellus erillaisiin toimintoihin...

    Tarkoitus on vain ja ainoastaan saada palomuuri käyttöön.Hieman epäilen,että se olisi jokin virustorjuntaan tms. liittyvää...Kiitos kuitenkin sulle avusta..
     
  10. masaka

    masaka Member

    Liittynyt:
    23.11.2007
    Viestejä:
    28
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Minun käsittääkseni se on este, ettei vahingossa asenna ja muuta rekisteriä.
     
  11. PETE11

    PETE11 Regular member

    Liittynyt:
    22.10.2006
    Viestejä:
    766
    Kiitokset:
    8
    Pisteet:
    28
    OK. Hyvä,että tuo selvisi.Vielä kiusaan sinua tämän verran.Miten tämä sovellus mielestäsi on hyvä olla.Mulla sekin näyttää "Diabled" Ja mitä se yleensä tarkoittaa.Mulla on tämä palomuuri ollut vielä niin vähän aikaa,että se on vielä outo ohjelma.Mielestäni kuitenkin hyvin ajaa asiansa.
     
  12. PETE11

    PETE11 Regular member

    Liittynyt:
    22.10.2006
    Viestejä:
    766
    Kiitokset:
    8
    Pisteet:
    28
    Vielä..Luultavasti tämä viimeinen kohta,josta kysyin sinulta on se,että se siitä syystä on kysynyt jatkuvasti jos olen poistanut tai lisännyt ohjelmia l. olen joka toinen sekunti joutunut painamaan "Allows" Käsitykseni mukaan sekin täytyy olla tuossa kohdassa "Disabled"
     
  13. masaka

    masaka Member

    Liittynyt:
    23.11.2007
    Viestejä:
    28
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Niin pitää olla sekin disables
     
  14. Piupa

    Piupa Member

    Liittynyt:
    12.06.2013
    Viestejä:
    7
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Aluksi pidin ja asensin tämän Comodon. Ohjeet luin ja myös "jäälautta" sivun asetus suositukset ja uudelleen alusta ja ja.. Kunnes käytön noin reilu kuukausi huomasin ettei palomuuri päivity. Kyllä, oli pelkkä palomuuri asetus.. Otin pois, kun asia jäi vaivaamaan ettei toimi ja nyt viikon ollut Vistan oma muuri joka on outo.. Käyttökokemusta ollut monelta vuodelta ennen ilmaisia F-secure; joka piti koneen resursseja? käynnissä melkein jatkuvasti lähellä 100&, kyllä rupesi häiriköimään hitaus. Nyt nopudet max olleet 85&, mutta jos paljon auki kaikkea. Normisti 75-79%. Avast virus torjunta ohjelma nyt käytössä ja täytynee kokeilla jtn muuta palomuuria, kun Vistan 32 estää yhtä sun toista, vaikka valikoista ko. ohjelnmat valittu, no en tiedäkään kaikkea mutta comodo olisi muuten mielestäni ollutkin hyvä.
     
  15. Gocom

    Gocom Active member

    Liittynyt:
    24.02.2006
    Viestejä:
    1,115
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Eli haluat poistaa käytöstä juuri ne ominaisuudet miksi Comodoa kannattaisi käyttää? Nyt mennään vähän metsään.

    Jos poistat käytöstä työpöytäpalomuurin ja sallit automaattisesti ulosmenon, voit yhtä hyvin poistaa Comodon ja käyttää oman käyttöjärjestelmäsi omaa palomuuria.

    Painotan; et hyödy mitään Comodosta verrattuna käyttöjärjestelmän omaan palomuurin, kun Comodon asetuksista ulosmenevä on auki, ohjelmaoikeus on oletuksena "salli" ja desktopsuoja on poissa päältä.

    Jos kuitenkin haluat käyttää Comodoa oikea keino olisi lisätä kaikki ohjelmat, joille haluat antaa oikeudet, sallittujen ohjelmien listalle.

    Tämän voi tehdä esim. laittamalla ohjelman ekan käynnistyksen/asennuksen ajaksi päälle "training moden" (huom. sinun tulee olla varma että kone on puhdas jos näin teet ja että asennettava ohjelma on puhdas). Training modessa Comodo antaa kaikille kieltämättömille/uusille pyynnöille suoraan oikeudet ja lisää ohjelmat/tapahtumat sallittujen listalle. Asennuksen/ohjelman ekan käytön jälkeen sitten vain laitat Training moden takaisin tiukemmalle asetukselle.

    Parempi tyyli tietysti versus training mode olisi vain manuaalisesti lisätä ohjelman exet "Trusted" -listalle, joka on myös todella vaivatonta.

    Tämän jälkeen nämä tietyt exe:t eivät enää koskaan aiheuta tekosillaan varoituksia. Jos taas kaikilla ohjelmilla olisi oikeudet kaikkeen, saisivat myös haittaohjelmat ottaa yhteyttä minne tahansa, tehdä mitä tahansa ja niin edelleen, sen takia noiden asetusten disablointi on tyhmää.

    Päivity? Tällä tarkoitat ettei palomuuri saa päivityspaketteja, vai? No kai nyt, se on vain palomuuri ja niiden kuuluukin päivittyä vain kun niistä löytyy aukkoja tai halutaan parantaa toimivuutta.

    Palomuureillahan ei ole virustietokantaa jota tulisi päivittää, kuten virustorjuntaohjelmistoilla joihin varmaan tuota palomuurien päivittämistä vertaat.

    Näiden vuosien aikana Comodo on saanut vuosittain 5-10 päivitystä, kuten kuuluukin. Pääosin parannuksia, uusia ominaisuuksia ja yhteensopivuusparannuksia. Nämä päivitykset voi asentaa käsin vanhan asennuksen päälle eikä mitään automaattisia purkka-teippi-päivitysohjelmia tarvitse käyttää.
     
  16. masaka

    masaka Member

    Liittynyt:
    23.11.2007
    Viestejä:
    28
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Meillä ollut käytössä kohta kuukauden toi comodo internet security.
    Kone pysynyt puhtaana viruksista.
     
  17. PETE11

    PETE11 Regular member

    Liittynyt:
    22.10.2006
    Viestejä:
    766
    Kiitokset:
    8
    Pisteet:
    28
    Tässä nyt on ollut hieman vaikeuksia,koska tämä on minulle vielä uusi tuttavuus.Tässä on siis kaksi toimintaa:
    Firewall Security Level.Tämä on luultavasti se pääpalomuuri.Mulla on nyt se kohdassa Training Mode.
    Toinen:
    Defense+Security Level.Onko tämä joku anti tai muu virusohjelma vai mikä se on?Mulla on se nyt samassa kohdassa l."Training Mode"

    Itselläni on käytössä avira antivirus ohjelma.Jos tämä viimeinen vaihtoehto on samaa tehtävää ajava ohjelma,niin tuoko se mitään vaikeuksia toimintoihini.Tai voiko sitä käyttää.Hieman epäselvää mitä tämä viimeinen l.Defense+Security Level pitää sisällään.

    Mulla oli joku aika sitten tosi vaikeuksia.Kun menin lataamaan tai poistamaan jotain ohjelmaa,niin piti joka toinen sekunti hyväksyä kyseinen ohjelma tuolta palomuurista.Melkein käsi kipeänä tai väsyksissä.
     
  18. Gocom

    Gocom Active member

    Liittynyt:
    24.02.2006
    Viestejä:
    1,115
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Ei. Sitä ei tule käyttää kokoajan... Training modessa palomuuri ei estä mitään ennestään estämätöntä tahi uutta pyyntöä, vaan se on tarkoitettu "palomuurin harjoituttamiseen jotta se oppisi sallimaan ohjelmien tekoset". Ei koiraakaan kouluteta 24/7.

    Training modessa kun ne haittaohjelmatkin saavat automaattisesti oikeudet. Painotan; "Training" ja "Install" -modeja käytetään vain vähän aikaa välillä, asentamisen ja asennetun ohjelman ekan käytön aikana, ei koskaan aina. Näitä 24/7 käyttäminen on yhtä hyödyllistä kuin palomuurin poistaminen kokonaan käytöstä.

    Oletko yhtään katsonut Defense -välilehteä? Niin, se on työpöytäpalomuuri aka suoja. Eli toisinsanoen suojaa yksittäisiä tiedostoja (kuten rekisteriä) ohjelmilta joille ei ole myönnetty oikeuksia. Se ei ole virusturva, eikä aktiivinen skannaustoiminto.

    Comodolta on kyllä saatavilla erikseen haittaohjelmaskanneri, mutta se ei ole tuo.

    Voisin suositella sinulle käyttöjärjestelmäsi oman palomuurin käyttämistä. Muuta palomuuria käytetään ulosmenevien estämiseen & desktopsuojaan, ja kun et käytä näitä toimintoja, voit poistaa Comodon ja käyttää Windowsin omaa.

    Samalla pääset eroon noista varoituksista, joka on juuri sitä ulosmenevien estämistä. Varoituksia tietysti voit leikata poistamalla Defensen käytöstä, jolloin ainoa suoja on palomuuri, eikä mitään tiedostoja estetä/suojata. Mutta silloinkin tulee edelleen varoituksia ulosmenevistä joilla ei vielä ole oikeuksia, ja kun tämä poistetaan käytöstä, ovat Comodo ja Windowsin oma palomuuri oikeastaan yhtä tehokkaita.
     
    Viimeksi muokattu: 07.04.2009
  19. PETE11

    PETE11 Regular member

    Liittynyt:
    22.10.2006
    Viestejä:
    766
    Kiitokset:
    8
    Pisteet:
    28
    Kiitos.Tämä auttoi aika paljon tietämystä.Pyrin kuitenkin pitämään tämän palomuurin,kaikesta huolimatta.Tiesin kyllä,että tällä palomuurilla on myös virusohjelma.Luulin jo,että se on tuo jäkimmäinen,mistä tein selvää.Ei tässä mikään muuta kun oivaltaisi,miten nuo ohjelmat joita esim.lataa/poistaa.palomuuri sallisi siten,ettei niitä tarvisi jatkuvasti hyväksyä.Mulla on palomuuri kohdassa,siis kummassakin sovellutuksessa "Safe Mode"

    Palataan.....
     
  20. Mezme

    Mezme Regular member

    Liittynyt:
    21.02.2006
    Viestejä:
    119
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Olisikohan asiaa sivuten mahdollista, että Comodosta jää osa elämään koneelle huonon poiston seurauksena ja blokkaa internetyhteyden käyttöä? Comodolla sähläyksen ja poiston jälkeen en ole pystynyt käyttämään esim. Live messengeriä, koska kone ei suostu yhdistämään sovellusta nettiin. Kone kertoo Comodon olevan asennettuna koneella vaikka kuinka yritän poistaa.
     
  21. Rubertti

    Rubertti Regular member

    Liittynyt:
    30.10.2003
    Viestejä:
    581
    Kiitokset:
    2
    Pisteet:
    28
    If you have problems uninstalling or reinstalling CFP, download "comodo Uninstall.zip" and extract both "clicapi.dll" and "fwconfig.exe" in the C: directory.
    Then at the command line of windows use the following command:
    c:\fwconfig.exe -uninstalln

    After finished reboot your pc and eliminate
    C:\Program Files\Comodo\Firewall

    comodo Uninstall.rar

    http://www.sendspace.com/file/bp94hs
     

Jaa tämä sivu