Hei olen aikeissa kellottaa Q6600 prossuani, kokoonpano seuraava: OCZ Vendetta cooleri MSI P35 Neo2 emo Kuinka hyvin ja korkealle tuon saisi kellotettua tuosta 2.4 ghz? Lämpötila on peruskäytössä coreissa (80%) 30 ja kovassa rasituksessa 40
Innostuin taas kellottelemaan, muuta nyt tälläinen "vika": jos nostan kellot yli 3.2Ghz niin jo buutissa tulee bluescreen. Prossu siis Q6600, emo abit ip35 ja muistit g.skill 800mhz 5-5-5-15 Prossun jännite 1.35v muistelle nostin vakiosta 1.8v --> 1.9v ja laitoin jakajiksi 1:1
Mikäs sulla on prossulle kertoimet? Ootko lukinnu PCI-e 100MHz? Paljonko FSB? Missä pyörii muistien Hz luvut? Kokeile ensin kellotta prossua, lukitse muistit siihen 800MHz kieppeille. Nosta vähän kerralla, ei liikaa. Kokeile, vedä jokin stressitesti (OCCT - linpack 1h). Tässä linkki hyvälle kellotusfoorumille jos vaan ruotti vääntyy...
Kerroin on 9, FSB on 380Mhz ja muistit laitettu niin alas kun pystyy: 1:1.00 (760) 3,2Ghz:kään ei pysty vakaana tuolla 1.35v jännitteellä, joten sitä pitäsi laittaa lisää?
Muistien kanssa ei viellä mitään ongelmia, toimivat vakio 800mhz kellotaajuudella vasta kun fsb on 400. Lisää jännitettä nähtävästi kaipaa. Laita pienellä asteikolla lisää ja katso milloin pääset windowsiin asti. Sitten stress testiä peliin ja mikäli kone on epävakaa, niin lisää jännitettä.
En tiedä miten pienin askelin tuolla emolla saa voltteja säädettyä mutta itse ainakin laitan lisää volttia pari askelta kerrallaan jos ei pääse winukkaan.
Saa 0.3v välein, vaikka laitan 3,4Ghz ja 1.41v niin ei silloinkaan buuttaa kone. Kerrointa ei voi laittaa 8, koska sitte muistit kellottuu jo liikaa. Muropaketista lueskelin että 1.35v pitäisi jo päästä tuonne 3,5Ghz paikkeille, eli onko niin, että tämä mun yksilö ei vain yksinkertaisesti kulje?