1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Windows 7 asennus

Viestiketju Windows -ongelmat -osiossa. Ketjun avasi markussen 20.03.2009.

  1. markussen

    markussen Member

    Liittynyt:
    20.03.2009
    Viestejä:
    3
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Hei,

    ajattelin asentaa koneeseeni Windows 7 käyttöjärjestelmän kokeiluversion testimielellä. Nyt koneessani on kuitenkin Vista, enkä haluaisi menettää sitä. Miten voin asentaa Windows 7:n siten, että koneelleni jää myös Vista? Eli voin tarpeen tullen poistaa 7:n ja jatkaa siten Vistan käyttöä?

    Asemia ei ole kuin C ja D, ja D-asemalla on Vistan recovery tiedostot, jolla saa palautettua tehdasasetukset.
     
  2.  
  3. necq

    necq Regular member

    Liittynyt:
    04.12.2004
    Viestejä:
    523
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Osioit vaikkapa 30 Gt erikseen kiintolevyltäsi, johon asennat Win 7:n. Ja kun poistat niin forkkaa tuon 30 Gt:n levyn poies. Win7 Vistan rinnalla aiheuttaa myös sen ainakin että Vistan osio ei näy Win7:ssa ainakaan suoraan, eli mitään ohjelmia et tuolta osiolta saa, ellei sitten levynhallinnasta saa näperreltyä sitä esiin, pahimmillaan saattaa jopa formatoida Vista-osion kokonaan ennenkuin voit käyttää loput kiintolevystä.

    Eli kokemuksen syvällä rintaäänellä voin sanoa ettei kuitenkaan kannata asentaa sitä ollenkaan, sillä ainakin itsellä järkyttävän buginen. Esimerkkinä että tietyn ajan jälkeen näyttö alkoi vilkkua hysteerisesti jonka jälkeen BSOD ja suora reboot. Eikä lähtenyt millään keinoin pois, harmittaa kun tuhlasin yhden täysin hyvän dvd:n siihenkin scheisseen.
     
  4. markussen

    markussen Member

    Liittynyt:
    20.03.2009
    Viestejä:
    3
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    No mites se osiointi sitten tapahtuu?
     
  5. necq

    necq Regular member

    Liittynyt:
    04.12.2004
    Viestejä:
    523
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
  6. markussen

    markussen Member

    Liittynyt:
    20.03.2009
    Viestejä:
    3
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Tein ohjeiden mukaan ja käynnistin sen CD-levyltä, mutta en edes päässyt itse ohjelmaan asti kun tuli joku BusyBox jutska ja siitä ei sitten päässyt eteenpäin millään..
     
  7. MikroMake

    MikroMake Active member

    Liittynyt:
    03.02.2006
    Viestejä:
    3,864
    Kiitokset:
    4
    Pisteet:
    68
    Tuo Busybox viittaa Linuxiin eli onko sulla ollut koneessa joskus Linux?

    http://linux.fi/index.php/Busybox
     
  8. weirdfell

    weirdfell Regular member

    Liittynyt:
    08.09.2004
    Viestejä:
    283
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    "Quote"
    Eli kokemuksen syvällä rintaäänellä voin sanoa ettei kuitenkaan kannata asentaa sitä ollenkaan, sillä ainakin itsellä järkyttävän buginen. Esimerkkinä että tietyn ajan jälkeen näyttö alkoi vilkkua hysteerisesti jonka jälkeen BSOD ja suora reboot. Eikä lähtenyt millään keinoin pois, harmittaa kun tuhlasin yhden täysin hyvän dvd:n siihenkin scheisseen.

    Eli sinulla kokemus oli negatiivinen.

    No minulla taas toimii loistavasti. Alussa oli vaikeeta löytää ohjaimia komponentteihin jonka takia oli vähän vaikeeta päästä esim nettiin, mutta sitten kun löysin pääsin winupdateen ja nyt wörkkii kokeiluversioksi tosi hyvin.

    Eli minulla kokemus on positiivinen.
    (Oli pakko laittaa toinen mielipide)
     
  9. yamaneko

    yamaneko Senior member

    Liittynyt:
    22.09.2005
    Viestejä:
    5,093
    Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    118
    Ja mä komppaan, että olen ollut Windows 7 betaan erittäin tyytyväinen, ei sitten mitään ongelmia (no okei, xplorer² jää päälle vaikka samuttaa, mutta toisaalta ko. ohjelma on muutenkin aina päällä, ja asia korjaantunee kun tekijä saa seiskan käyttöönsä).

    Ja käytössä siis se julkinen beta. Tuon jälkeenhän on vuotanut uudempia versioita tasaiseen tahtiin torrenttina saataville, mutten ole viitsinut niitä imutella :)
     
  10. jussiv

    jussiv Regular member

    Liittynyt:
    16.07.2007
    Viestejä:
    125
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Oli munkin tähän pakko vastata.Olen testaillut näitä julkisen betan jälkeisiä versioita.Ei niissä paljoa eroa varsinaisen betan kanssa ole.Pieniä visuaalisia korjauksia ja tietysti bugikorjauksia niissä on.Tällä hetkellä mulla on tässä Hp:ssa vista ja windows 7.

    Itse tein osion windowsin levynhallinnalla,ja alustin sen ntfs.Sitten vaan asensin seiskan sille osiolle.Vistan levyosio ei aluksi näkynyt,mutta alkoi näkymään,kun määritin sille asemakirjaimen,mitään tiedostoja ei muuttunut tai kadonnut.
    Levynhallinta löytyy,kun klikkaa tietokonetta hiiren oikealla ja valitsee hallitse.

    On mulla tuossa vanhassa koneessa,jossa 512mb muistia ja 1,4ghz prosessori windows 7 build 7068.toimii hyvin,muistinkulutus siinä 300mb kohdalla.kyllä tolla internettiä selailee mukavasti.
     
    Viimeksi muokattu: 04.04.2009

Jaa tämä sivu