1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Epätarkka näyttö

Viestiketju Tietokoneen näytöt -osiossa. Ketjun avasi Pauliina_ 17.03.2009.

1. Pauliina_

Pauliina_ Guest

Minulla on Acerin TravelMate kannettava, jonka näyttö sekosi yllättäen. Näyttö on hyvin epätarkka ja teksti näyttää jotenkin todella suurelta. Väriasetukset ovat myös pielessä. Kun käynnistän koneen, tulee ilmoitus, että näytönsäädot ovat epätarkat, ja kun ohjelma ehdottaa niiden automaattista korjaamista, ei kuitenkaan tapahdu mitään. En pysty myöskään muuttamaan näytönasetuksia ohjauspaneelin kautta. Ennen kuin näyttö sekosi poistin koneelta jonkin ohjelman, joka ei kuitenkaan vaikuttanut tärkeältä. Olisiko mahdollista, että onnistuin kuitenkin poistamaan näytön kannalta jonkin oleellisen ohjelman? Vai osaisiko joku sanoa olisiko vika koneen ajurissa tai näytöohjaimessa, ja voisinko itse tehdä asian korjaamiseksi jotain? Kone on jo yli viisi vuotta vanha ja sen muisti tuntuu olevan koko ajan täynnä.

2.  
  3. jusunakki

jusunakki Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Suosittelisin asentamaan näytönohjaimen ajurin uudestaan

4. Lervah

Lervah Guest

kysyn nyt täällä kun en viittiny tehän uutta. eli ostin tossa käytettynä 17" fujitsun näytön mutta tää vaikuttaa vähän epä tarkalta meinaan että tommosessa putkinäytössä oli "tavallaan" tarkempi kuva oon koittanu säätää näytönasetuksista ja muuta. Mahtaakohan tää olla ihan normaalia näissä litteissä näytöissä ?

Moderaattorin viimeksi muokkaama: 24.03.2009
  5. PeteTK

PeteTK Active member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Onko oikea resoluutio ja virkistystaajuus käytössä?

6. Lervah

Lervah Guest

joo enne ollu 1024x768 ja laitoin 1280x960 nii tarkentu mut tää vaikuttaa edelleen hieman epä tarkalta :S mut kyllä tää nyt parani mut löytysköhän lisää vinkkejä ?

7. PeteTK

PeteTK Active member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Oikean resoluution pitäisi olla 1280x1024@60hz ja kytke näyttö koneeseen dvi-kaapelilla jos mahdollista.

Viimeksi muokattu: 26.03.2009
  8. BforeDusk

BforeDusk Senior member

Kiitokset:
    7
    Pisteet:
    118
    TFT eli LCD näytöstä jos kyse. Virkistystaajuudella ei ole mitään merkitystä, jos verrataan CRT näyttöön. TFT ei välky samalla tavalla.
    Virkistystaajuudesta puhuttaessa TFT-näytöt lyövät kuvaputkinäytöt kirkkaasti laudalta. Koska TFT-näytöissä kuvapisteen tilaa joudutaan muuttamaan vain kun itse näytöllä tapahtuu jotain, eli kuva käytännössä vilku ollenkaan.
    Alin virkistystaajuus näyttöasetuksista käy vallan hyvin. Näyttikselle jää potkua suurempaan resoon ja/tai värimäärään.

Näytön natiivi resoluutio. Pienemmillä se tekee suttuiset reunat kaikkeen, eli epätarkka.

Jaa tämä sivu