1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

VirtualBox

Viestiketju PC:n rautaan liittyvä keskustelu -osiossa. Ketjun avasi ocelot007 08.03.2009.

  1. ocelot007

    ocelot007 Member

    Liittynyt:
    01.07.2007
    Viestejä:
    64
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Kysyisin että voinko käyttää VirtualBox ohjelmaa Windows Xp:ssä ilman mitään ongelmia? Kun asensin ohjelmaa koneelle niin rupesi selittämään jotain että saattaisi sekoittaa koneen. Eli haluasin teidän kokemuksia jotka olisi ehkä käyttänyt ohjelmaa windowsissa.


    En tiedä tuliko aihe oikealle alueelle
     
  2.  
  3. yaht

    yaht Regular member

    Liittynyt:
    07.12.2005
    Viestejä:
    2,261
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Itselläni ei ole ollut mitään ongelmia kun muutaman kerran olen käyttänyt.

    ja vähän väärä alue tosiaan.
     
  4. BforeDusk

    BforeDusk Senior member

    Liittynyt:
    15.09.2006
    Viestejä:
    6,570
    Kiitokset:
    7
    Pisteet:
    118
    Voit sä koneen sekasin saada jos hölmösti käytät ohjelmaa. (En muista mitä virualbox mainitsee)
    Jos menet winukka osioon luomaan virtuaalisen kovalevyn suuremman kuin on tyhjää tilaa siinä. Tai se taitaa tarjota kooksi sen tyhjän tilan osiosta, jolloin winukalle ei jää tavuakaan tilpäis käyttöön ja jää käynnistymättä.
    Siinäkin mielessä yllättäen Mikkisoftan Virtual PC 2004 on parempi, mun mielestä.
    VirtualBoxin = opensource ohjeistus on sekavaa. Tässä on muutama mainita, kokemuksia multa virtualboxistakin.
    Ja Virtual PC 2004 on ilmainen.
    Maksullinen VMware näytti monipuolisimmalta noista, mutta resurssisyöppö on. Pentium 4 1.7GHz 512MB-1.5GB Ram (en muista oliko muista lisätty siihen koneeseen ton vmwaren kanssa) tahmas käyttö pahasti. En pitkään tutustunut.
     
  5. LaLLi80

    LaLLi80 Senior member

    Liittynyt:
    23.11.2003
    Viestejä:
    5,010
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    116
    Itse olen pitkään käyttänyt VirtualPC:tä, VMwarea, Virtualboxia, Bosch, yms. Ei niillä konetta sekaisin saa jos käyttää järkeänsä. Virtuaalikone ei voi olla isompi kuin mitä tyhjää tilaa koneella on. Jos ongelmia ilmenee niin VM ohjelman poisto on yhtä helppoa kuin minkä tahansa ohjelman.
     
  6. BforeDusk

    BforeDusk Senior member

    Liittynyt:
    15.09.2006
    Viestejä:
    6,570
    Kiitokset:
    7
    Pisteet:
    118
    Virtualbox (voin muistaa väärin ja olikin VMware) tarjos virtuaalikovolle kaiken tyhjän tilan asemasta. Onneksi oli dynaaminen valittuna, niin vai kilotavuja se tiedosto asemassa. "Huolimattomasti" kun painoin vain ok. Onneksi oli myös vaihtanut d: asemaan se tiedoston tallennuksen (johon koko roskakin oli asennettu), ettei mennyt c: asemaan Omat tiedostot alle.
    Ilman dynaaminen valintaa olisi kaapannut kaiken tyhjän tilan osiosta virtuaalikovoksi, luonnut tyhjän tilan kokoisen tiedoston. Ja jos olis ollut c: talletuspaikkana, niin siihen olis hyytynyt winukka. Temp kansioon kun ei olis mahtunut enään tavuakaan.
    Parempaa Virtual PC:ssä oli, että Win95 kun se OS mulla oli, niin fat rajoituksen takia 2GB on sen virtuaalikovon oletuskoko siinä luonnissa.

    Katso huolellisesti ja mieti etukäteen se virtuaalikovon koko ja tyyppi, ennen kuin paina 'Luo se' painiketta. Oli sitten mikä vaan noista käytössä.
     
    Viimeksi muokattu: 09.03.2009

Jaa tämä sivu