joo ongelmana on että en saa toimimaan konetta tv:n kautta ns peilikuvana.. kannettava kytketty hdmi kaapelilla tv:Seen missä vika..?? jos väärällä alueella modet siirtää... tarvitsin yksinkertaiset ohjeet,, kiitos.. TV on Lg 26" Hdready tietokone Asus G50 ja on kummassakin hdmi liitännät jos sitä meinaatte. ja kone tunnistaa tv:n mutta ei siltikään kuvaa tule,, onko vika resossa vai,??
Onhan se hdmi oikeassa paikassa siellä tv:n takana? Siinä hdmi(dvi) paikassa, jos sellainen siellä on? Muuta vikaa en keksi, koeta katsoa myös tv:n ohjeista.
kyllä toinen pää on HDMI(dvi) oon nyt tehny seuraavat: Hdmi:n kaapelin toinen pää kiinni Tietokoneen Hdmi liitännässä toinen Tv:n Hdmi(dvi) liitännässä tämän jälkeen kone alkaa jtn tekemään ja äänet häviää tietokoneesta tv sanoo (Ei singnaalia) laitan "näyttöasetuksista" "2" näytön käyttöön.. sen jälkeen Nvidia ohjauspaneelissa lukee "tietokoneen näyttö+Lg näyttö" ja valittuna "peilaus" tarkkuuttakin olen yrittänyt muuttaa erimuotoon Esim.jopa 800x600 kummassakin näytössä mutta ei mitään. "ei singnaalia.! mitä nyt tässä vois tehdä.
Toi peilaus tarkoittanee "cloonattu"? Eli kyllä tosta vois päätellä et vika on siellä tv:n päässä. Asetuksissa ei oo mitään ihmeempiä varmaankaan kun valitsee sen oikean kanavan. Ootko koittanut niitä muita hdmi-paikkoja siellä tv:ssä? Eikä toi resosta kyllä johdu, kyllä se sun telkkas tukee ihan sitä 720p kuvaa.
kokeilin toista HDMi paikkaa mutta samaa se toistaa.ja en oikein usko että tv:n päässä se vika koska kokeilin xbox360 laittaa kiinni ja hyvin pelaa.. liekkö sitte paljon samaa mitä tietokoneessa mutta kuitenki..
En enää muista minkä näköinen nvidian paneeli oli, mutta koitappas vaihtaa se klooni jatkettu (tai extended jos englanniksi). Luonnollisesti oikea output tv:ssä valittu? Eli jos laitoit piuhan hdmi 1, niin kakesta myös laitoit telkkarin näyttämään hdmi 1:stä? Katso myös television ohjeista max. virkistystaajuus ja sitten sieltä nvidian ohjauspaneelista mitä se syöttää virkistystaajuutena (refresh rate). Eli jos töllössä max virkistystaajuus 50khz, et voi tuupata sinne 80khz. Todennäköisesti vika on siellä nvidian ohjauspaneelissa, joten käy kohta kohdalta läpi ja mieti missä vika voisi olla. Aika köyhät on meikäläisen neuvot, mutta toivottavasti edes jotain apua.
lueskelin LG:n ohjekirjaa ja siinä sanottiin että "Jos tietokoneen tarkkuus on yli SXGA, televisioon ei tule kuvaa."" ja mullahan on kannettava ja sehän on ""SXGA+"" onko tällä nyt jtn merkitystä..? http://fi.wikipedia.org/wiki/XGA
Varmista että kytket ne kiinni siten että aluksi kone on pois päältä, HDMI piuhat kiinni, TV päälle HDMI kanavalle - ja vasta tämän jälkeen käynnistät koneen. Kun olet buutannut niin sitten control paneleista asetukset kohdalleen, käytä extended desktoppia niin saat laitettua eri resot molemmille näytöille.
Mulla oli aikoinaan LG:n taustaproju ja sama ongelma. Silloin se ratkesi sillä, että töllön DVI-liittimen asetukseksi laittoi PC-inputin.
joo-o nyt on kaikkia neuvoja kokeiltu kiitoksia niistä mutta kävin vaihtaan johdon vga liitännäiseen.. sillä se ainaki näkyy..!
Elä suotta laita niin paskaa kuvaa. Selvitellääs vielä. Eli sulla siis kone on läppäri? Oletan painanut Fn+F4 nappia vai mikä onkaan, löytyy läppärin ohjeista. Sillä se siis siirtää kuvan koneesta -> tv.
Ei oo kyllä kuvanlaadussa mitään eroa VGA ja HDMI. Jossain värisävyissä ja terävyyksissä ehkä mut se on siinäkin mielipideasia kumpaa pitää parempana
Nojoo, itse huomaan sen pienen terävyyden puuttuvan ainakin laadukkaalla HDMI piuhalla verrattuna VGA. Mutta jos ongelma oli kuitenkin että miksi ei toimi HDMI niin yritetääs ratkaista
kaikkia mahollisia neuvoja kokeilin mutta ei ni ei.. ja nyt on paha enää ratkasta kun itellä ei oo enää sitä hdmi kaapelia..
No mullapa oli ihan sama ongelma. Sain sen periaatteessa kuntoon, mutta nyt tulee herjaa että on sopimaton grafiikkaohjain. Pitääkö ohjain päivittää vai mistä on kyse? Tarkennusta: aikani temppuiltuani ja epäonnistuttuani aloitin vielä kerran alusta tuon aiemman ohjeen mukaan, eli koneet kiinni, piuhat irti ja sitten takasin kiinni ja tv auki hdmi3 tilassa ja sitten läppäri auki. Olin jo aiemmin mennyt ohjauspaneelin näytön mukauttamisruudulle ja valinnut sieltä laajennetun näytön. Pitkä tarina mutta tällä hetkellä päänäytössä on harmaalla se ruksi "laajenna windows työpöytä..." ja kun klikkaan sitä tv näytön kuvaa niin sen alla ei ole vastaavaa ruksia tällä hetkellä. Sitten avasin Ati catalyst centerin. Sinne oli ilmestynyt tv:n näyttö ja raahasin sen hiirellä siihen päänäytön viereen ylös (niinkuin tuolla ohjeessa aiemmin oli) ja valitsin että kloonaa (vai oliko se peilikuva) päänäyttö. Aiemmin olin jo saanut tänne näkyviin tv:n toiseksi näytöksi mutta kuvaa ei itse telkkaan tullut. Mutta tällä kertaa telkun näytölle ilmestyi läppärin näytön kuva. Jes! Mutta kun käynnistin läppärin bluray asemasta bluray trailervideon, niin aluksi tulee kuvaa ja tekstiä, mutta sitten tosiaan tulee herja siitä sopimattomasta ohjaimesta. Läppärissäni pitäisi olla vain yksi ohjain HD4570 mutta jostain syystä siellä on myös toinen ohjain, muistaakseni HD3200. Miksi? Sekottaako toi läppäri nyt jotenkin ne ohjaimet kun se herja tulee? Siellä on HD4570 valittuna kaikilla ruuduilla, vaikka siellä näkyy myös se toinen ohjain. Epäselvästi kerrottu, mutta varmaan joku asiantuntija ymmärsi. Tarkentavia kysymyksiä? Jos joku osaa neuvoa ilman niitä, neuvokaa mua mäessä