mulla on ollu jo vaikka kuinka kauan ongelmia mun kannettavan tietokoneen äänien kanssa.tyhjentelin konetta ja mhdollisesti poistin jotain ääniin liittyvää. kun avaan koneen äänien tilalla kuuluu pelkkä piippaus ja näyttöön tulee teksti "sovelluksen käynnistäminen ei onnistu, koska alchemy XML.dll ei löytynyt. sovelluksen uudelleen asentaminen saattaa korjata ongelman". mutta kun yritän uudelleen asentaa, kone herjaa ettei se onnistu! laitehallinnassa on multimedia äänisovittimen kohdalla huutomerkki ja ääni-ja äänilaite osiossa kaikki näyttää harmaata.lisäksi laitehallinnassa muut kuin plug ja play-ohjaimet luettelossa serial näyttää myös huutomerkkiä...mun kone on acer aspire 3623wxmi. osaisko joku neuvoa miten saisin koneeseen taas äänet kun rupee jo todella meneen hermot, kun mikään ei auta tähän...kiitos!: )
Mitähän se herjaa siinä, kun yrität asentaa ajureita uudelleen? Auttaisiko, että laitehallinnasta poistat ensin äänikortin (eli oikealla hiirennapilla ja poista), käynnistät koneen uudelleen ja sitten asennusta?
no niin, tein noin kun neuvoit, mutta ei toimi.kun yritän asentaa uudestaan niin tää herjaa että: tätä laitetta ei voi asentaa, koska ohjattu toiminto ei löydä tarvittavaa ohjelmistoa. mulla ei tullut koneen mukana mitään levykettäkään. olisko jotain ideoita mitä seuraavaks kannattas yrittää? : )
Ilmeisesti et ole ladannut mistään ajureita siihen, ja yritit windowsin ohjatulla toiminnolla? Ei ihme, windows harvemmin osaa asentaa HP:n perus USB hiirtä monimutkasempia laitteita. Tästä linkistä löytyy ajurit: http://support.acer-euro.com/drivers/notebook/as_3620.html Menet tuonne ja valitse oikean käyttöjärjestelmän kohdalta valikosta: XP: audio Vista: Realtek AC97 Kun latausikkuna ilmestyy, lataa paketti, pura se ja asenna ajurit Setup.exe:stä (windowsin ohjattua toimintoa ei siis tarvita)