Elikkäs en ole aiemmin tutustunut äänikortteihin, muuten kuin integroituihin joista olen kuulut paljon pahaa. Ostin joku aika sitten Logitechin Z-2300 setin joka on aivan mainio pelaamiseen ja peruskäyttöön, mutta olen havainnut tiettyjä ongelmia joista en tiedä varmaksi missä vika. Pelaan aika paljon räiskintä peliä nimeltä Enemy territory Esim. laukausten aikana kajareista kuuluu ylimääräistä napsetta. Tai napsahdukset saattavat kuulua esim silloinkin kun työpöydällä klikkaat hiirellä, joilloin napsahdus kuuluu yhtä selvästi. napsahtelu on myös aika satunnaista. Musiikin kuuntelussa napsahtelua ei erota. Ilmeisesti piuhassakin on jotain kontakti häikkää koska kun linja piuhaa hieman heilauttaa niin vasen kajari vaikenee. Kyselisinkin onko vika äänikortissa joka on integroitu vai kajareissa. Ja millainen olisi hyvä kohtuuhintainen äänikortti tähän settiin? Emolevyn sivut
Joltain kosketus häiriöltähän tuo vaikuttaa, enkä usko että itse emon äänipiirissä olisi napsahtelu vikaa. Kumminkin jos autan tässä uuden äänikortin valitsemisessa: http://www.elektroni.fi/?product=12751 X-Fi korttien suomenkielinen artikkeli: http://plaza.fi/muropaketti/artikkelit/sekalaiset/creative-x-fi-xtreme-music-x-fi-fatal1ty-fps Itse ostaisin uuden äänikortin tuolle setille, vaikka se ei napsuttelua poistaisikaan. Viimeistään sen jälkeen tietää, ettei napsahtelu ole ainakaan äänipiirin vika ja voi hyvin mielin viedä Logitechin setin "huoltoon", mikäli kuitti on vielä tallessa?
Joo no taitaa olla sen verran vanha setti että eivät huoltoon ottais Mutta kiitoksia ehdotuksesta ja pitää kokeilla saanko sen paremmin tuommoisella toimimaanm kunhan joskus saan hommattua tuommoisen =)
Jos identtiset liittimet piuhassa, niin käännä toistepäin. (Tai toinen piuha) Jos kosketushäikkä siirtyy, niin vika on piuhassa. Jos jää samaan päähän on naarasliittimessä löysää. Kosketusluiskan, jousen, voi onnistua taivuttamaan keskelle = kunnon kontakti. Vasen kanava on plugi-littimessä kärkikappale.
hmm. elikkäs tuolta koneen ääniliittimestä lähtevä piuha menee tuon järjestelmän kaukosäätimeen eli ei voi laittaa toisin päin. Vika on aika selvään siinä kaapelissa koska ei tarvitse, kuin vähän sen heilahtaa niin toinen kanava häviää. Vika jatkuu esim kun piuhan kytkee tietokoneen etuliittimeenkin. pitänee tutkia asiaa paremmin kun parannun.